71.

115 12 2
                                    

Wat eerlijkheid is voor de ene persoon kan oneerlijkheid zijn voor de andere. Wat oprechtheid is voor de ene persoon is onrechtvaardigheid voor de andere. Wat goedheid is voor de ene persoon is slechtheid voor de andere. Waar angst de grenzen trekt voor de ene persoon wordt dat juist een teken van oneerlijkheid voor de andere. Iedereen heeft zijn grenzen, iedereen heeft zijn interpretatie en iedereen die wilt slagen met elkaar zal elkaar leren moeten begrijpen, en enkel wanneer je die begrip toont, zal je weten wat het is om te begrijpen wat een ander voelt en hoe een ander denkt. 

En zo gingen weer maanden voorbij, tijden gingen voorbij en wat voor hen eeuwigheid leek, leek misschien te optimisten te zijn voor wat het kon worden. 

Alyssa zit in de tuin samen met haar zus, Aylin. 

'Heb je ooit gedacht dat dit het zou zijn?' Vraagt Aylin aan Alyssa. Alyssa kijkt naar Aylin en schudt haar hoofd. Ze glimlacht en haalt zeer diep adem. 

'Ik heb dit nooit, maar dan ook nooit gedacht, Aylin.' Glimlacht Alyssa. 'Misschien is dit jou gelukkig einde, Alyssa.' Alyssa glimlacht en kijkt terug naar de lucht. 

'Ik hoop het,' Ze lagen beide op een deken in de tuin. Ze lagen naast elkaar en keken naar de hemel, ze hadden elkaar een lange poos niet gezien en vandaag dacht Aylin op bezoek te komen naar Alyssa wat voor haar een perfect idee was. 

'Denk je aan kinderen, Alyssa?' Vraagt Aylin. 

'Ik denk dat ik nu wel klaar ben voor kinderen,' Lacht Alyssa. 'Ik wil wel,' 'Weet Farid dat?' 'Ik heb nog niet met hem echt gesproken over kinderen.' 

'Misschien moet je dat doen,' 

Alyssa knikt goedkeurend. 

'Besef- vroeger droomde we over andere dringen en zie nu- nu droom ik over kinderen hebben.' 

'Ik hoop dat ze vooral op jou lijken,' Lacht Aylin. 'Op mij? Wat vind je Farid dan lelijk?' Lacht Alyssa. 'Lelijk is een groot woord, maar wees eerlijk jij bent toch wel knapper.' Alyssa begint te lachen. 'Dat zeg je gewoon omdat ik jouw zus ben.' 

Aylin schudt haar hoofd. 

'Nee, oprecht, Alyssa, kijk gewoon naar die mooie lichte ogen van je, Farid heeft dat niet.' 

'Maar dat maakt hem juist zo mooi.' 

'Ja, maar jij bent wel mooier.' 

Alyssa lacht. 'Zie dat Farid jou niet hoort,' 

'Oh, geloof mij- hij zal mij gelijk geven.' Meteen beginnen ze beiden te lachen. 

'Awel- ik hoop dat de meisjes op mij lijken en de jongens op Farid.' 

'Ze mogen van mij jou karakter hebben, want Farid is een hele puzzel.' 

'Aylin, doe normaal, Farid is echt geen moeilijke,' 

'Maar nee, Alyssa, jij bent gewoon de vriendelijke, jij bent gewoon degene met het lief hartje.' 

'Aylin, je overdrijft, je doet alsof Farid een beer is.' 

'Nee, Farid is een beer, Alyssa, geloof mij, hij is echt een beer. Hij is misschien vriendelijk tegen jou, omdat ja- hij is verliefd, maar je moet hem eens zien met andere, gewoon geen emotie. Die kan gekke dodelijke blikken hebben, niet normaal, soms word ik bang van hem.' 

'Dat zit gewoon in de familie denk ik, die broer kijkt ook altijd boos hoor.' 

'Ja sorry hoor, maar dat is echt een afknapper.' 

'Weetje- ik ben blij dat je mijn man lelijk vindt, het is belangrijk dat ik hem knap vind.' 

'Waar is hij eigenlijk?' 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu