Kabanata 260

12.8K 457 574
                                    

Dedicated to: yellieciouuus, I hope you can win your battles, Miss Yel! I am praying for you! 

Kabanata 260:
Uuwi

"You'll disguise as someone who's the daughter of a known man who owns a casino business. Your father can't attend the meeting so you're there to represent him."

I can't take my mind off Kyion's expression as he said those words. What he said keeps playing and playing in my head like a broken radio.

"His name is Jaydiel Elivera and he's your lover."

My initial reaction when I heard that from him is... fear. Because I'm afraid I'll see hatred in his eyes like what I have seen from Winona.

I am so scared to see those same eyes looking at me angrily again. I am so traumatized from all that I've been through from someone who also has the same pair of eyes and I don't want to experience it again from an innocent and young version.

But after Kyion said it, I was surprised to see nothing but seriouness and eagerness in his eyes. There's no madness. Dinagdagan lamang ng pagkislap ng mata at panginginig ng labi ang kaniyang ekspresyon.

If he knew that his father and I story then he should be mad at me, right? Because I took his father from him. I took someone from him so dearly.

Because of me, he'll grow up without a father and he will never see him in person. I took someone that he should have while he was growing up.

Takot na takot akong makita sa kaniya ang galit. Ang paninisi. Ang nag-aalab na hinanakit sa akin na pinigil ko ang hininga sa ilang minutong paninitig niya sa akin. I paused and tried to trace any madness that would show from him but there was.... none. Hindi ko alam kung mapapanatag ako roon o makakahinga nang maluwag.

Ngunit mabilis na nalaglag ang puso ko nang kumurap siya at mabilis na nag-unahang tumulo ang mga luha mula sa inosente niyang mata.

"K-Kyion." I gasped and numerous stabs pained my heart as I saw him crying.

"Come here."

Agad naman siyang dinaluhan ni Winona na mabilis nag-alala para sa anak. Nanigas ako sa kinatatayuan nang binaon niya ang mukha sa dibdib ni Winona para pigilan ang mga hikbing kumawala.

Winona immediately scooped him. She look at me meaningfully before she turned her back to bring Kyion on his room. Awang ang labi kong pinagmasdan lamang silang lumayo. Naestatwa at walang magawa.

Nang marinig ang hikbi niya ay parang pinira-piraso ang puso ko. I feel a lump on my throat. Hindi ko alam kung mas gugustuhin ko bang makita ang galit sa mga mata niya o ang ganoong pagluha. Pero kahit ano siguro sa dalawa ay parehas lang nito akong wawasakin.

"Your name and profile are already done. The only thing we need to do is to create a sleek plan. Our target is one of the bidders in that auction."

He definitely hates me. Hindi niya man iyon pinakita sa mga mata, ekspresyon at galaw, sigurado akong galit siya sa akin. Kinuha ko sa kaniya ang ama. Pinagkait ko sa kanya ang isang taong dapat ay kasa-kasama niya ngayon.

Takot ako na maranasan ang galit ni Kyion pero labis na labis na sakit naman ang nararanasan ko ngayong inaalala muli ang pag-iyak at hikbi niya sa harap ko, matapos aminin sa aking alam niya ang namigatan sa amin noon ng kanyang ama.

"You'll present yourself for the auction. You should get his attention, Raiven. To push him to pursue and win you." nakarinig ako nang pagtikhim sa gilid ko. Binalewala ko iyon at nagpatuloy sa pagbabalik tanaw sa nangyari kay Kyion.

I'm not only scared but also worried. I don't want an innocent and young child like Kyion to have a grudge towards me. Hindi kakayanin ng puso ko kung magtatanin siya ng galit sa akin.

Ruling The Last Section (Season 3- Final)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon