"ARIGATO NYA! ICHI NI SAN NYA!
ARIGATO NYA! ICHI NI SAN NYA! ARIGATO!!"
Fahim yang sedang lena dibuai mimpi itu tersedar dek kedengaran satu suara yang sedang menyanyiLiyanna melihat suaminya yang bangun dari pembaringan terus bersorak riang tatkala dapat mengganggu lena suaminya
"Sayang buat apa tengah-tengah malam buta ni?"
Fahim menyoal isterinya sambil menggosok matanya yang masih lagi tersisa rasa kantuk."Saja. Abang Liya lapar lah"
Liyanna mencucuk-cucuk pipi milik suaminya untuk meraih simpati"Lapar?"
Soal Fahim sambil merenung isterinya yang sedang memuncungkan bibirnya
Liyanna terus mengangguk
"Nak makan nasi goreng yang abang masak boleh""Sekarang ni pukul berapa"
Fahim menyoal isterinya sambil mengelus pipi isterinya
"Pukul 3 pagi"
Terhenti tangan Fahim dari mengelus pipi si isteri"S-seriously sayang pukul 3 pagi lapar?"
Liyanna terus mencebik. Kalau tak nak masak tu cakap je lah tak payah lah nak complain bagai"Kalau abang tak nak masak tak payah"
Fahim terus menggaru kepalanya apabila isterinya melangkah turun dari katil"Kena pujuk baby besar ni"
Fahim melangkah turun ke bawah lalu dia melihat isterinya yang sedang minum air dengan wajah yang masam mencuka"Sayang"
Liyanna hanya mengabaikan panggilan dari suaminyaBaru saja Liyanna ingin naik ke bilik tiba-tiba dia berasa tubuhnya seperti di awangan.
"Eh apa ni lepaslah abang Liya nak naik"Terkejut dia tatkala melihat Fahim mengangkatnya lalu diletakkan atas meja
"Duduk sini biar abang masak""Tak payah tadi kan abang tak nak masak"
"Bila masa pula abang tak nak masak abang tanya pukul berapa je"Liyanna hanya menjeling sesekali dia memandang kearah belakang Fahim yang sedang menyediakan bahan masakan untuk memasak
Hesmesss
Fahim yang berasa dirinya diperhatikan terus memandang kearah belakang
"Sugar?"Liyanna terus terkejut apabila Fahim memanggilnya.
"Ye ye"Fahim menggelengkan kepalanya sambil tersenyum. Comel!
"Nasi sayang ni dah masak jom duduk abang suap"
Liyanna menurut suaminya dia melabuhkan punggung diatas kerusi lalu dia membuka mulut dan mencapai nasi yang Fahim hulurkan."Sedap tak?"
"Hmm bolehlah"
Liyanna menyimpan senyum. Padahal sedap je nasi yang suami dia goreng kalah yang dia sendiri punya.**
"SAYANG BACA NOVEL APA TU?"
soal Fahim lalu melabuhkan punggungnya di tepi isterinya."Takdir untuk aku"
Dah berapa kali dah Liyanna nangis baca novel ni. Sedih mattt"Oo best ke?"
"Best tu best tapi kan dia punya pain tu macam entahlah""Nanti sayang ceritalah dekat abang"
Bersinar terus mata Liyanna tatkala suaminya menyuruhnya menceritakan kisah novel kepadanya"Nanti Liya cerita yang novel Dheo's punya sebab dalam tu ada nama abang"
"Tahu. Ada orang tu kan dia menangis lepas tu peluk abang yelah sebab karakter yang sama nama dengan abang tu MENINGGAL"
Sengaja dia menekankan sedikit perkataan meninggal."Oh yeke kesiannya dekat dia mesti dia rasa nak smackdown abang kan sekarang ni"
Liyanna memandang Fahim dengan pandangan yang tajam. Tahu sangat suaminya ingin memerlinya. Eh hello kita sebagai novel readers ni mesti sedih bila karakter yang baik mati."Taklah sayang abang gurau je"
Fahim terus menggelengkan kepalanya. Takmo kena smackdown dengan isteri kena sepit ketam pun dah sakit apatah lagi smackdown huu gak boleh terbayang."Abang tak keluar ke?"
"Amboi nak halau abang ke macam mana
sekarang ni?"
Fahim menjeling isterinya nak halau orang nampak tak padan dengan kecik"Alamak abang macam tahu-tahu je Liya memang nak halau abang sekarang ni"
Terbuntang mata Fahim apabila isterinya dengan rileknya ingin menghalau dia keluar dari rumah."Kalau sayang halau abang. Abang nak pergi mana nanti?"
"Hati Liya"'Flash'
Terus berona merah pipi Fahim tatkala isterinya memberi pickup line kepadanya.
Digula-gulakan oleh isteri sendiri.
"Cair meleleh dah abang ni sayang"
"Jangan cair dekat sini nanti Liya malas nak lap"Senyuman Fahim terus memudar.Baru nak cair tapi isteri tak bagi
"Akan tetapi abang cairlah di dalam hati Liya"Double Kill.
"Yaallah sayang!"
"Alolo abang blushing ke Hahaha"
"Siapa je yang tak blushing bila isteri buat pickup line"
Liyanna tertawa melihat telinga suaminya yang semakin merahNak bagi triple kill tapi malas hehe.
Do votes and comment✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Narrativa generale[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...