Güzel bir Maçka sabahının ardından uyanan Mahir,ilk önce sevdasını öperek uyandırır.ailecek güzel bir kahvaltı yapmak istediğini dile getiren Mahir evladının yanına giderek onu uyandırır.ailecek yapmış oldukları kahvaltı Sofrasında Mahir birden hüzünlenir Mahir'in bir bakışından ne hissettiğini anlayan feride Mahir'in elini tutar çünkü Mahir'in kendini örnek aldığı babasını 3 yıl önce kaybetmişti Nazif baba artık hayatta değildir.
Hüzünlü bir kahvaltının ardından babasının mezarını ziyarete giderler.mezar başında Mahir'e telefon gelir,arayan can dostu polis
Ali Mahire: Kardeşim Nejdet Peşinde!
halkın isteklerini yerine getiremediğinden dolayı halk seni arar,bu durumdan rahatsızlık duyan Nejdet seninle böyle anlaşmadığını düşündüğünden senin Peşinde kardeşim diyerek Mahir'i uyarır.Epeybi canı sıkılan Mahir elbette tedbirlerdir feridesine hiçbir şey belli etmeden o günün gelip çatmasını bekler.aradan 1 kaç ay geçer Mahir'in oğlu deniz annesini örnek alarak tahsilini tamamlar.mahir, oğlunun hiç bir zaman kendisine benzemesini istememiştir.
Adaletin herzaman yerini Bulduğu bu Dünya'da Mahir ve Feride Yaşadıklarını örnek alarak.oglunun hedeflerine ulaşabilmesi için hep ona destek olmuşlardır. Deniz artık bir savcıdır.denizinin savcı oldugunu öğrenen Nejdet Mahir'i nerden vuracağını çok iyi bilir ..
Ali'nin ikazı Mahir'in hep aklındadır derken bir telefon gelir, Nejdet Mahir'i Görüşmeye davet eder. Akşam Karanlığı çöktüğünde Nejdet kafilesiyle birlikte Mahir'in vermiş olduğu adrese gider.aralarındaki konuşma şu şekildedir.
Nejdet:seneler öncesi yaptığımız anlaşma böyle değildi Mahir,
herkesin derdine deva Olduğum halde halk bana hayranlık duymuyor.
Ve günden güne unutuluyorum.bu konumu değiştir yada ben bunun bedelini Savcıdan çıkartırım der ve Mahir'in aklına direk olarak oğlu gelir.Bu tehditi kaldıramayan Mahir.
Nejdetin BOğazına sarılarak onu Ölümle tehdit eder ve bu iş burda bitmedi sevdiklerime bir zarar veremezsin der ve evinin yolunu tutar Mahir yeni bir hayata başladıklarını sanan Feride'ye hiç bir şey belli ettirmeden o geceyi sıkıntıyla geçirir.Ertesi sabah Mahir aliyi arar ve durumu anlatır. Beni oğlum ile tehdit etti der.Ali ise şöyle cevap verir:
Kardeşim halkın nejdeti sevmemesindeki sebep sen degil onun karakteridir der ve bu konu üzerinde duracagını Söyler ve plan yaparlar.
1.bölüm sonu....