Noc była ciemna i deszczowa, gdy znalazła się w opuszczonym magazynie na obrzeżach miasta. Była sama, przestraszona i zdeterminowana, by poznać prawdę o śmierci swojego ojca.
Weszła do środka i powoli rozejrzała się po ciemnym pomieszczeniu. Zapach stęchlizny i wilgoci wypełniał powietrze. Nagle usłyszała kroki dochodzące z głębi magazynu.
Serce Anyi zabiło mocniej. Wyciągnęła pistolet, który ukrywała pod płaszczem, i skierowała go w stronę źródła dźwięku.
Kto tam? - zawołała drżącym głosem.
Z ciemności wyłonił się wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna. Miał na sobie czarny garnitur i krawat, a jego włosy były zaczesane do tyłu. Jego oczy były ciemne i przenikliwe, a usta wykrzywione w zimnym uśmiechu.
Czekałem na ciebie, Anyo - powiedział głębokim, donośnym głosem. - Jestem .
zamarła. Wiedziała, kim jest . Był szefem najpotężniejszej rodziny mafijnej w mieście.
Co chcesz ode mnie? - zapytała ostrożnie.
Chcę ci opowiedzieć prawdę o śmierci twojego ojca - powiedział Don. - Wiem, że został zamordowany, i wiem, kto to zrobił.
słuchała w osłupieniu, gdy opowiadał jej o śmierci jej ojca. Dowiedziała się, że został zabity przez rywalizującą rodzinę mafijną, która chciała przejąć jego terytorium.
Wściekłość i pragnienie zemsty ogarnęły Anyę. Przysięgła, że znajdzie morderców swojego ojca i sprawi, że zapłacą za to, co zrobili.
obiecał jej pomoc. Powiedział, że ma wpływy w mieście i może jej pomóc znaleźć tych, którzy zabili jej ojca.
wiedziała, że współpraca z Donem Corleone jest niebezpieczna, ale była zdeterminowana, by pomścić śmierć swojego ojca. Przyjęła jego ofertę i razem opracowali plan zemsty.
Następnego dnia i spotkali się w kawiarni na obrzeżach miasta. Don przedstawił jej swojego consigliere, Toma Hagen'a, który miał być jej przewodnikiem w świecie mafii.
Hagen wyjaśnił Anyi zasady i zwyczaje rodziny Corleone. Powiedział jej, że rodzina jest lojalna wobec swoich członków, ale bezlitosna wobec swoich wrogów.
była gotowa na wszystko, by pomścić swojego ojca. Przysięgła, że stanie się częścią rodziny Corleone i wykorzysta ich wpływy, by znaleźć i ukarać morderców swojego ojca.
przeszła przez rytuał inicjacji do . Przysięgła lojalność Donowi i jego rodzinie, a on przyjął ją jako swoją córkę chrzestną.
Następnie rozpoczęła szkolenie pod okiem Toma Hagen'a. Uczyła się zasad i zwyczajów , a także sposobów walki i obrony.
Hagen był surowym, ale sprawiedliwym nauczycielem. Widział w Anyi potencjał i był zdeterminowany, by uczynić z niej wartościowego członka rodziny.
szybko okazała się zdolną uczennicą. Była inteligentna, sprytna i miała naturalne zdolności przywódcze. Hagen był pod wrażeniem jej postępów i wkrótce zaczął powierzać jej coraz bardziej odpowiedzialne zadania.
Jednym z pierwszych zadań Anyi było zebranie informacji o rywalizującej rodzinie mafijnej, która zabiła jej ojca. Udała się pod przykrywką do ich kasyna i zebrała dowody na ich nielegalne działania.
przekazała Hagenowi zebrane informacje, a on przekazał je Donowi Corleone. Don był zadowolony z pracy Anyi i nagrodził ją awansem.
została mianowana caporegime, czyli przywódcą jednej z ekip . Była pierwszą kobietą, która osiągnęła tak wysoką pozycję w rodzinie.