Permulaan

11.8K 71 3
                                    

Azmi. Seorang remaja lepasan SPM yang tidak mampu menyambung pengajiannya dek kerana masalah kewangan. Dia berusaha melakukan kerja kampung bagi menampung kewangan keluarganya. Kehidupan menjadi semakin sukar apabila kematian bapanya semasa keputusan SPM keluar. Kejadian ini membuatkan kehidupan keluarga Azmi berubah. Azmi merupakan anak tunggal. Kini, dia hanya memiliki ibunya seorang sahaja.

Ibunya, Ain berumur 37 tahun, bentuk badan seperti Puteri Sarah. Seorang suri rumah dan menoreh getah pada setiap pagi. Badannya masih mantap walaupun sudah 19 tahun berkahwin. Sejak kehilangan suaminya, ramai lelaki di kampung itu cuba untuk mengorat ain namun tidak diendahkannya. Dia sedar semua lelaki yang mengoratnya hanya menginginkan badannya bukan kerana ikhlas.

Setelah kematian suaminya. Ain menggantikan tugas suaminya menoreh getah. Azmi turut mengikuti Ain untuk pergi ke kebun getah memandangkan dia masih belum mendapatkan kerja. Azmi merupakan pelajar yang pandai, namun disebabkan desakan kewangan, dia memilih untuk menyara ibunya. Azmi merasakan suatu tanggungjawab yang besar perlu digalas memandangkan ayahnya sudah meninggal dunia. Setiap pagi mereka berdua menaiki motosikal untuk menoreh getah.

Ain : Azmi, bangun Azmi. Jom teman ibu pegi menoreh.
Ain cuba untuk kejutkan Azmi yang sedap tidur di bilik anaknya itu. Azmi masih tidakk menyedarkan diri.

Ain : Azmi, bangunnn, ibu nak pegi dah ni, cepat siap-siap.
Sambil mengejutkan Azmi, Ain terpandang sebuah bonjolan yang besar dari dalam kain pelikat Azmi.

"Uishh besarnya batang anak aku ni."
Ain teringat akan batang suaminya dahulu yang tak jauh panjang dengan milik anaknya. Namun dia faham situasi Azmi, sudah menjadi kebiasaan lelaki menghadapi 'morning wood'. Ain tidak menghiraukan keadaan tersebut, dia ingin mengelakkan nafsu syahwatnya dari bangkit.

Azmi : eh ibu, pukul berapa dah ni?
Ain : pukul 6.30 dah, bangun bangun, kita pergi menoreh.
Azmi : baik ibu

Azmi bangun dari katilnya dan tanpa disedari kain pelikatnya yang diikat longgar oleh Azmi terlerai dari ikatannya menampakkan zakar Azmi yang panjang itu dihadapan ibunya.

Ain : ish kau ni, ikat elok-eloklah, tak malu betul
Azmi : hehehe sorry ibu.
Ain : dah cepat pergi siap-siap.

Azmi mengikat semula kain pelikatnya dan masuk ke tandas. Ain yang dari tadi dalam bilik anaknya mula terbayang kembali batang anaknya itu. Sudah lama dia tidak melakukan seks walaupun semasa suaminya masih hidup oleh kerana lelakinya sudah mati pucuk 5 tahun lepas. Suaminya berbeza umur 15 tahun dengan Ain. Dia menerima lamaran suaminya dahulu kerana dia malas belajar dan hanya ingin berkahwin terus.

Fikiran Ain sudah jauh melayang memikirkan zakar anaknya. Namun perasaan keibuannya kembali.
"ishh apa aku fikir ni, tu anak aku"

Setelah azmi selesai bersiap, mereka menaiki motosikal bersama untuk ke ladang getah. Setelah sampai mereka mula menoreh sama-sama. Azmi langsung tidak memikirkan apa-apa tentang kejadian tadi. Apa yang dia fikirkan adalah memastikan ibunya dapat hidup bahagia, dan menjaga ibunya dengan baik.

Setelah selesai menoreh, mereka berehat bersama-sama di pondok usang yang dibina oleh arwah suami Ain. Teh panas dan karipap menjadi alas perut mereka. Azmi sempat menghiburkan ibunya. Mereka bergelak ketawa bersama.

Azmi : ibu, azmi mintak maaf ibu, azmi mampu sampai SPM je
Ain : azmi ni, ibu selalu bangga dengan anak ibu. Jangan sedih-sedih oke
Azmi : erm yelah ibu, Azmi janji akan cari kerja yang baik dan bahagiakan ibu. Biar Azmi yang ganti tempat arwah ayah untuk jaga ibu sampai hujung hayat Azmi.

Setelah terdengar kata-kata Azmi, ibunya terfikir sesuatu tentang kata-kata anaknya iaitu menggantikan tempat ayahnya. Apa yang dikatakan Azmi tidak seperti yang Ain fikirkan. Fikiran Ain menjadi celaru dek kerana bayangan batang anaknya itu kembali menjengah fikirannya.

Azmi : Ibu, ibu
Ain tersentak dari lamunannya.
Ain : ye Azmi
Azmi : ibu ok tak ni?
Ain : Eh ibu oke jelah
Azmi : kenapa ibu tiba-tiba diam
Ain : takdelah ibu terfikir sesuatu
Azmi : ibu fikir ape?
Ain : betul ke Azmi nak jaga ibu sampai bila-bila?
Azmi : ye ibu, Azmi akan jaga ibu sampai akhir hayat Azmi.
Ain : nanti Azmi dan kahwin, kena berjauhan dah dengan ibu.
Azmi : Azmi tak nak kahwin. Azmi nak jaga ibu.

Kata-kata Azmi membuatkan Ain terdiam semula dan mula tersentuh dengan kata-kata anaknya. Azmi memeluk ibunya dengan penuh erat untuk menunjukkan kasih sayangnya terhadap ibunya. Ain terkejut apabila anaknya memeluknya. Namun dia sedar Azmi hanya memeluknya sebagai seorang ibu. Dia cuba membuang segala fikiran nakal dan memeluk Azmi kembali.

Azmi : jom balik ibu, tengah hari nanti Azmi nak keluar pergi bandar kejap nak cari kerja.
Ain : baiklah Anakku. Jom

Setelah pulang ke rumah, Ain terus masuk ke bilik mandi untuk mencuci badannya.
'Apa yang aku fikir tadi ni. Haih, azmi anak aku. Takkan lah Azmi nak buat bukan-bukan dekat aku' fikiran Ain mula kembali. Tangannya kini tanpa sedar mula berada di celahan pehanya. Pergerakan jari Ain di cipapnya tanpa sedar membuatkan nafsu syahwatnya kembali bangkit. Ain mula mengeluarkan suaranya secara perlahan. Dia takut anaknya mendengar desahannya itu. Jarinya semakin laju bermain dicipapnya tanpa sedar.

Bayangan batang anaknya kembali muncul di fikiran Ain. Dia membayangkan batang anaknya menusuk cipapnya dengan penuh laju. Akhirnya Ain memancutkan airnya dengan banyak sekali. Sudah lama dia tidak merasai batang lelaki. Dia mula kehilangan warasnya. Ain nekad untuk menggoda anak kandungnya sendiri bagi melunaskan nafsunya.

Aku Suami IbukuWhere stories live. Discover now