11. Bölüm

509 32 25
                                    


Bölüm şarkısı : Aynur Haşhaş O Yar Gelir 🌾


Avşin korku dolu gözlerle Berzan Ağa ya bakıyordu. Adamın aklından geçenleri tahmin etmekte zorlanıyordu şuan ancak kendisi binbir türlü kötü senaryo kuruyordu zira bu adam onu çiğ çiğ yiyecekti. Suçsuz olduğuna inanmayacak belki de sen kuyruk salladın diyecekti. Berzan Ağa ydı bu yapar da yapardı.

Avşin gözlerini Berzan Ağa dan ayırıp başını önüne eğdi. Suçsuzdu ama bir suçlu gibi hissediyordu şuan. Ne yapacağını elini kolunu nereye koyacağını şaşırmıştı. Olurda olur ya Azad Ağa, Dilşah anne de kötü düşünebilirlerdi.

Azad Ağa başını kaldırıp boğazını hafiften temizlemişti. Gelininin kendini kötü hissetmemesi için yanına çağırıp konuşması gerekiyordu.

" Kızlar buraya gelesiniz hele. "

Azad ağanın sesini duyan kızlar hemen toparlanmıştı. Avşin in kalbi ise ağzında atıyordu neredeyse. Azad Ağa ne konuşacaktı, tepkisi ne olacaktı genç kız aklından onlarca soru geçirdi o an .

Üçü de yanyana yürüyüp Azad ağaların yanına gittiler. Ayakta durmuş ne diyeceğini merakla bekliyorlardı. Avşin kalbi ağzında korku dolu gözlerle başını eğmiş sıkıntıyla ellerini ovuşturuyordu.

Azad Ağa ve yanındakiler hâlâ üzerlerindeki şaşkınlığı atamamışlardı. O yüzden tam olarak ne diyeceğini bilemeyen Azad Ağa konuşmaya başladı.

" Kızım olanları hem gördünüz hem duydunuz. Olmaması gerekirdi ancak olan oldu artık . Bir yanlış anlaşılma olmuştur bu da Berzan ın da dediği gibi bizim suçumuzdur. "

Biraz soluklanıp oturuşunu düzeltip konuşmasına devam etti yaşlı adam.

" Kızım Delal olurda bir cahillik eder yengene gönül koyar bu olaydan ötürü yanlış bir kelam edersin o vakit karşında beni bulursun. "

Avşin ve Delal şaşkınlıkla başını kaldırmışlardı. Avşin in şaşkınlığı Azad Ağa nın onun hakkında kötü düşünmeyip aksine onu bir baba gibi korumasıydı.

Delalin şaşkınlığı ise babasının yengesine böyle bir tavır koymasını düşündüğüydü. Babası kızını bilmez, tanımaz mıydı. Gönlü kırılmıştı genç kızın.

" Benim böyle bir yanlışı yapacağımı nasıl düşünürsün baba. Ben yengeme hakkında bu kadar kötü düşünceler kurabilecek biri miyim? "

Azad Ağa mahcubiyetle bakmıştı gülgoncasına. Kızını istemeden de olsa kırmıştı. Ayağa kalkıp kızına doğru adımlarını attı yanına varınca kendine doğru çekip kollarını bedenine doladı.

" Olur mu gülgoncam. Ben bilmez miyim kızım kalbini lakin insanlık halidir kızım ben bir baba olarak seni uyarmak istedim bu senin öyle biri olduğun için değil olurda şeytan aklını çekmesin diyeydi. "

Delal babasının açıkşamasından sonra rahatlamıştı.

" Sağol babam. Sen merak etmeyesin Avşin benim kardeşim ona kıyıp da gönlünü kırar mıyım hiç? Gönlünü ferah tut . Bu gece burada kaldı bahsi dahi açılmayacak. "

Azad Ağa büyük bir gururla baktı kızına .

" Eee bugünlük tüm yanlış anlaşılmaları düzelttiğimize göre biz artık kalkalım dilşah hanım. "

Dilşah hanım gülümseyerek bakmıştı kocasına daha sonra ise başını sallamış herkese hayırlı geceler diledikten sonra odalarına gitmişlerdi.

Avşin ' ın gözleri yine alışkın olduğu üzere Berzan Ağa ya kaymıştı. Düşünceli görünüyordu dalmıştı genç adam . Ellerini saçlarına götürdü gözlerini kapatıp sırtını sıkıntıyla arkaya yasladı.

BERDEL DAVASI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin