Bir Parça Sevgi ve İnsanlık

346 10 5
                                    

Okuma ve öğrenme zorluğu çeken çocuklara özel eğitim veren bir okul için bağış toplama yemeğinde,çocuklarından birisinin babası katılımcılar tarafından asla unutulmayacak bir konuşma yaptı.

Okula kendini adamış öğretmenlerin kutladıktan sonra şöyle bir soru sordu:

"Dışarıdaki etkenler tarafından etkilenmedikçe hayat her şeyi  mükemmel bir şekil ve sırada yapıyor.Ama yinede oğlum Shay, diğer çocukların öğrendikleri gibi öğrenemiyor.Diğer çocukların anlayabildiklerini gibi anlayamıyor.Oğlumda doğal olması gereken şeyler nerede?

Bu  soru karşısında dinleyiciler sessiz kaldılar.

Baba devam etti:

"Ben inanamıyorum ki dünyaya fiziksel ve zeka engelli Shay gibi bir çocuk geldiğinde, gerçek insan doğası kendini gösterme fırsatını buluyor ve bu da insanların o çocuğa davranış şekillerinde kendini gösteriyor."

Ve sonra aşağıdaki hikayeyi anlatmaya başladı:

Shay ve babası bir gün parkta Shay'in tanıdığı birkaç çocuğun beyzbol oynadıklarını gördüler.

Shay sordu:

"Acaba oynamama izin verirler mi?"

Shay'in babası çoğu çocuğun Shay gibi bir çocuğun  takımlarında oynamsına istemeyeceklerini ama aynı zamanda eğer oğluna izin verirlerse oğlunun o çok ihtiyacını duyduğu,engellerine rağmen başkaları tarafından kabul edilmenin özgüveni ve sahiplenmesi duygusunu vereceklerini de biliyordu.shay'ın babası çocuklardan birinin yanına yaklaştı ve fazla bir şey beklemeyecek sayın oynayıp oynamayıcağını sordu.
Çocuk söyle danışabileceği birilerine baktı ve sonra "şu anda altı ay sayı gerideyiz ve oyun sekizinci turunda.herhalde takıma girebilir,ben de dokuzuncu turda vurucu olarak sokmaya çalışırım."Dedi.
Shay büyük bir gayretle takımın yanına gitti ve yüzünde kocaman bir gülümsemeyle takım t-shirtini giydi.
Babası gözünde yaşı,kalbi sıcak duygularla dolu onu izledi.çocuklar oğlunun kabul edilmesinden dolayi babasının mutluluğunu gördüler.Sekizinci turun sonunda Sayın takımı birkaç puan kazandı ama hâlâ üç sayı gerideydi. Dokuzuncu turun başında Shay eldiveni eline geçirdi ve sağ açık sahaya çıktı. Ona doğru hiç top isabet etmemesine rağmen oyunda olmaktan son derece mutluyum ve babasını ona tribünlerde el salladığını gördüğünde yüzünde kocaman bir gülümseme vardı.
Dokuzuncu turun sonunda Shay'in takımı yine puan kazandı.simdi bütün kaleler doluydu,oyunu kazanma şansı ortaya çıkmıştı ve topa vurması sırası Shay gelmişti. Bu noktada Shay'in vurucu olmasına izin verecek oyunu kaybetme riskini mi almaliydilar?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 31, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Menekşe kokulu hikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin