hoofdstuk 19

307 10 1
                                    

Pov Mike
Emma en ik liggen op de bank. Ik weet het nu zeker mijn hart behoort tot haar. Zij is degenen waar ik verder mee wil, maar wilt zij het ook met mij? Ik twijfel of zij het ook wilt. Sinds het conflict bij ons in de tuin na mijn werk. Ze doet anders. Net of ze mij niet meer ziet. Ze ontwijkt me op school en kan steeds minder afspreken. "Mike ik ga even naar huis." Zegt ze. Ik knikt en ze geeft me een kus. Nog zoiets ze geeft me een kus in plaats van een zoen.

Pov Emma
"Wat doe jij hier?" Vraag Ik als ik kai voor mijn huis ze staan. "Ik moet je iets vertellen." Zegt hij met neergeslagen ogen. Ik open de deur en laat hem binnen. "Wil je iets te drinken?" Hij knikt en even later kom ik binnen gelopen met twee glazen cola. Als ik ga zitten stopt hij met frunikken aan zijn shirt.

Pov kai
Daar zit ik dan. Op de bank bij Emma thuis. Nu moet ik het wel vertellen. Ze komt binnen gelopen met twee glazen cola. Ik frunik een beetje aan mijn shirt. Ze zet de glazen op tafel en komt naast me op de bank zitten.

Pov Emma
Wat komt hij toch vertellen waar hij zo zenuwachtig voor is? Zou hij het zelfde voelen voor mij als ik voor hem? Dit verdiend Mike niet. Hij heeft een meisje nodig die steun nodig heeft. Die niet zonder haar vriend kan. Die houvast nodig heeft. Niet ik. Ik heb iemand nodig die me tegen werkt. Me los durft te laten. Iemand zoals kai. Hij werkt me tegen. Hij last me los. Hij spreekt me tegen. Hij bezit me niet.

Pov kai
"Oké nu moet ik het wel zeggen." Zeg ik om de akward stilte te verbreken. "Vertel is." Zegt ze nieuwsgierig. "Ik weet dat je een relatie hebt met Mike, maar ik..." verder kom ik niet. Emma zoende me. Ik ga er in mee. Na enkele minuten trekt ze terug. "Ik moet dit tegen Mike gaan vertellen." Zegt ze en staat op. "En ik dan?" "Jij? Ik weet dat het raar klinkt, maar jij en ik...uuhh. Dit klinkt raarder dan ik dacht." Zegt ze. "Ik snap het al. Ik wacht hier wel." Ik geef haar een kus en ze loopt de deur uit. Ik hoop dat Mike een beetje normaal tegen haar doet. Dit is al de zoveelste vriendin die k van hem af pak. Die andere waren om hem te klieren. Levi en ik deden dat altijd, maar bij Emma is het anders. Ze laat me los. Ze spreekt me tegen. Ze is gewoon precies wat ik zoek.

Pov Mike
Emma staat voor de deur. Ze is erg zenuwachtig. Zou ze nou eindelijk gaan vertellen wat er aan de hand is? "Kom binnen." Ze loopt naar boven en gaat op mijn bed zitten ze klopt naast zich neer. Ik ga naast haar zitten. "Vertel? Wat is er?" "Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik moet het uit maken. Het kan niet langer zo. Ik vind kai leuk. En jij verdiend dit niet. Sorry!" Zegt Emma. Ik kijk haar vragend aan. Ik wist het, maar ik snap het ook. "Maar...vanaf waneer? Waarom vertel je het nu pas?"

het meisje met het motorjack.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu