Bölüm 3:Asalar

13 3 1
                                    

Dazai malzeme listesine gözlerini kısarak baktıktan sonra tekrar katlayıp ceketinin içine koydu. Snape'in önünde durduğu binaya boş boş gülümsedi.

"Ollivander'ın mı?" "Bunlar asalar mı?" diye mırıldandı.

Snape ona sert bir bakış attı ama bu tür bir öfke, Dazai'nin aşina olduğu mafya üyeleriyle karşılaştırıldığında o kadar etkileyici değildi. Ancak şimdilik profesörün kaprislerine uymaktan çekinmiyordu. Büyü konusunda daha somut bir araştırma yapana kadar emirlere uymak daha güvenli bir oyundu.

Mori ona planın ne olduğunu anlatsaydı çok daha iyi kararlar alırdı. Piç.

"Tamam," diye mırıldandı Dazai, "Ben içeri gireyim o zaman."

Neredeyse Snape'in hızla kaçmasını bekliyordu ama adam sadece yarım adım geriden onu takip etti. Dazai bunun üzerine meraklı bir ifade kullanmış olmalı çünkü Snape içini çekti.

"Görünüşe göre kendi başına alışveriş yapman konusunda sana güvenemiyorum." "Ayrıca herhangi bir asanın sana isteyerek katlanacağı fikri insanın aklını karıştırıyor." diye tısladı.

"Goblinlerin beni sevmemesi benim suçum değil!" Muhtemelen. " Bir dakika... bu, asaların duyarlı olduğu anlamına mı geliyor?"

Tam kapıyı açıp dükkâna girerken Snape ona bir kez daha baktı.

Dazai hemen, uçtan uca küçük kutularla dolu yüksek raflarla karşılandı. Asa içerdiğini varsaydığı şeye, genellikle özel ilgi gerektiren şeylere duyulan hayranlık dolu bir bakışla gözlerini kırpıştırdı. Demek bunlar insanların büyüyü manipüle etmelerine olanak sağlayan eşyalardı! Bir tanesini kırıp neyin işe yaradığını görmeyi çok isterdi; sırf bu sıkıcı dünyada yapacak bir işi olması için de olsa. Dazai raftan bir tane almak için uzandı.

"Affedersin."

Yaşlı görünüşlü bir adam aniden Dazai'nin solunda belirdi. Onun yaklaştığını duymayan Dazai irkildi ve tıslayarak elini geri çekti.

"Olivander." Snape omzunun üzerinden pasif bir homurtuyla selamladı.

"Severus." Asa yapımcısı gülümsedi, "Dükkanıma pek sık gelmiyorsun. Asanın hâlâ çalışır durumda olduğuna inanıyorum?"

"Aslında." Çenesini dışarı çıkardı, "Maalesef, yabancı bir muggle doğumlu, bahçıvanımızın becerebileceğinden daha fazla incelik gerektirir, bu yüzden onu Diagon Yolu civarında teslim etme görevim var."

"Sanırım Hagrid olay çıkarmaya meyilli... Çocuğa bir asa, o halde?"

Snape boğazından bir ses çıkardı.

Ollivander başını sallayarak Dazai'ye döndü. Gözleri kısılmıştı ve Dazai'nin omurgasının biraz daha dikleşmesine neden olacak şekilde değerlendirme yapıyordu. Yine de, ifadesini eğitmeye yetecek kadar yoğun ilgiye aşinaydı.

Dazai yaşlı adama yavaşça gözlerini kırpıştırdı ve tamamen donuk bir ifade sergiledi. Ollivander ise gözlerinde iyimser bir ilgiyle onu incelemeye devam etti. Severus bir süre sessizce baktıktan sonra yüksek sesle boğazını temizledi.

Ollivander aniden başını salladı. "Asa elin mi?"

Devamsızlık karşısında biraz hazırlıksız kalan Dazai sağ elini uzattı. Yaşlı asa yapımcısı muhtemelen baskın eli kastediyordu ve bu teknik olarak her iki elini de kullanabileceği anlamına gelse de Dazai harekete geçmek için sabırsızlanıyordu. Ollivander'ın gözleri neredeyse Mori'ninkilerle aynı seviyede şifreli hesaplamalara sahipti ve bu onun tüm sırlarının kolaylıkla adil bir oyun olduğu anlamına geliyordu.

Magic And MysteryHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin