HARI INI adalah hari terakhir mereka di paris.Jadi mereka membuat keputusan untuk meluangkan masa di Eiffel Tower sebelum mereka balik.
"Wahh cantiknya""Yes. Kan sayang cakap cantik macam sayang"
Liyanna tersenyum nipis kearah Fahim lalu mereka berjalan berduaan sambil berpimpinan tangan"Jom kita duduk dekat sana"
Fahim menarik tangan isterinya untuk berehat di kerusi yang tersedia berhampiran dengan Eiffel TowerLiyanna hanya menurut suaminya.
"Abang tolong ambil gambar Liya boleh?"
"Boleh sayang. Ok sayang duduk dekat situ nanti abang kata 1 2 3 sayang ready ok?"Liyanna mengangguk sambil tersenyum manis kearah suaminya. Yaallah mampukah dia untuk terus hidup dia tidak sanggup untuk meninggalkan Fahim satu hari nanti.
"Ok sayang ready. 1, 2, 3"
Fahim menangkap gambar isterinya yang sedang berposing dengan pelbagai gayaFahim berjalan kearah isterinya lalu dia menunjukkan gambar yang telah ditangkap olehnya
"Cantiknya sayang"Fahim memuji isterinya terus kembang kempis hidung Liyanna. Mereka berdua duduk sambil menghayati suasana yang indah disitu.
"Abang""Ya sayang"
Liyanna menyandarkan kepalanya di dada bidang milik suaminya
"Liya harap kita akan kekal begini selama-lamanya""InsyaAllah. Abang pun berharap juga"
Liyanna hanya tersenyum. Yaallah dia tidak bersedia lagi untuk meninggalkan suaminya'Tapi kita tak boleh abang. Masa yang Liya ada pun tinggal tak beberapa lama'
ayat itu hanya terluah didalam hati Liyanna dia tidak mampu lagi untuk memberitahu kepada Fahim"Abang sayang Liya tak?"
Terletus tawa kecil Fahim di bibirnya apa punya soalan lah isterinya ni semestinya dia sayang akan isterinya"Apa punya soalan lah sayang ni.Mestilah abang sayang kan isteri abang ni sampai abang tak sanggup berpisah dengan sayang hingga ajal datang menjemput"
Mahu saja Liyanna menitiskan air matanya saat ini namun dia menahan dirinya agar tidak mengalirkan air mata"Berapa banyak?"
"Infinity and unconditionally . Abang sayangkan sayang sepenuh jiwa dan raga abang tak ada hari pun abang tak ingat sayang. Abang cintakan sayang kerana Allah. Abang sanggup buat apa saja untuk isteri abang yang tercinta termasuklah mengorbankan nyawa abang. I will do anything for you sugar no matter what happen I still love you and you should remember that you are the one who i love because you are my first and last love. Do you understand bidadari abang?"Mengalir juga air mata Liyanna di pipinya dia mencengkam dadanya yang terasa sebak.
Yaallah kuatkanlah hamba mu ini.
"Thank you abang sebab buktikan cinta abang kepada Liya""My pleasure sugar"
Fahim melabuhkan satu ciuman di dahi isterinya dia juga turut ingin mengalirkan air matanya kerana dia tahu bahawa isterinya menyimpan satu perkara terhadapnyaYa dia tahu bahawa isterinya menghidap penyakit barah otak. Suami mana yang tak sedih bila dapat tahu isterinya menghidap penyakit
Dia dapat mengetahui perkara ini pada pagi tadi kerana sewaktu dia ingin mengambil minyak cap kapak di dalam beg isterinya dia melihat satu gumpalan kertas lalu hatinya tergerak untuk membuka kertas itu
Dan disitu lah dia dapat mengetahui perkara sebenar.Luluh juga hatinya apabila melihat isterinya yang masih lagi tersenyum walaupun dalam keadaan yang sakit
'Kuatnya awak sayang. Kenapa sayang tak cakap dekat abang yang sayang menghidap penyakit barah otak. Kalau penyakit itu boleh dipindahkan kepada abang. Abang sanggup asalkan abang nak tengok isteri abang gembira dan hidup dengan tenang tapi abang tahu ia tak akan berlaku'
Ingin saja dia memberitahu kepada Liyanna depan-depan namun ia hanya mampu terluah di dalam hatinyaDia mendakap tubuh isterinya yang sedang menyandar di dada bidangnya dengan erat.
"I love you sugar""I love you too abang"
Liyanna tersenyum sambil menyeka air matanya menggunakan tapak tangannyaYou should strong Liyanna
Do votes and comment ye anak2✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...