Taylan 23 yaşında üniversiteyi şehir dışında kazanmış şimdilerde de bir markette ek iş yapan yakışıklı bir gençti.Esmer 1.80 boyunda ve sosyal biriydi.
Üniversite okurken yurtta kalmak istememiş ve ailesine yük olmamak için de bir yerlerde çalışmak istiyordu.Sonunda aradığı işi buldu ve bir mahalle marketinde işe girdi.Oturduğu eve yakındı.20 dakika yürüme mesafesindeydi.Bir markette 2 kişi çalışacaklardı.Zaten market de bakkaldan bozma bir yerdi.Hatta bakkal bile denebilirdi.Marketin sahibi geceleri sadece hesap kesmeye geliyor ve başka hiçbir şey yapmıyordu.Anlaşılan tüm işler taylan ve iş arkadaşına kalacaktı.Taylan iş arkadaşı Derya idi.Derya 24 yaşında sarışın 1.65 boylarında nispeten güzel ama bakımlı bir kızdı.Taylanla çok da anlaşamıyorlardı.Derya neredeyse her işi taylana yaptırmaya çalışıyordu.Taylan da iş dağılımı yapmaları gerektiğini düşünüyordu.
Derya üniversitede iktisat bölümü bitirmiş daha sonrasında da iş bulamayınca burada işe başlamıştı.Annesiyle beraber yaşıyordu.Kendi halinde işten eve evden işe hayatını devam ettiriyordu.Deryanın annesi ise Meltem'di.Meltem 44 yaşında gayet güzel bir işte iyi bir gelirle çalışıyordu.Deryayı da evde boş durmaması için çalıştırıyordu.Taylan ile Meltem'in tanışması ise bir yaz günü Meltem'in marketten alışveriş yapmasıyla gerçekleşti.Meltem çok fazla şey satın almıştı ve kızından yardım istemişti.
O gün Derya ile Taylan bir iddaya girmişlerdi.İddayı Derya kazanmıştı ve Taylan o gün Deryanın işlerini de yapacaktı.
-Derya:Taylan hadi annemin poşetlerini taşı.
-Meltem:Kızım sen taşısana.
Derya:Yok anne idda kaybetti o bugün bana.Bugün işlerimi o yapacak
-Meltem:Sizin aranızda artık o.Taşıyın işte biriniz
-Taylan Meltemin poşetlerini yüklendi ve evine kadar taşıdı.Aslında Meltem de Derya gibi birilerine iş yaptırmayı seven dominant bir karakterdi.
-Meltem:Taylan poşetleri bırak mutfağa kadar.
-Taylan:Tamam Meltem teyze.Var mı başka bir isteğiniz
-Meltem:Var.
-Taylan:Buyrun Meltem teyze.
-Meltem:Şu poşeti bırakıver aşağıya.Ayakkabılar var içinde.Temizletilecek sadece söylersin.
-Taylan:İstiyorsanız ben temizlerim Meltem Hanım.Hem size daha ucuza gelir hem de ben faturaları çıkarırım
-Meltem:E iyi bari beğenmezsem ona göre para veririm ama
-Taylan:Pişman olmazsınız Meltem teyze
-Meltem:Göreceğiz yarın.Yarın Derya'ya verirsin ayakkabıları.
Taylan ayakkabıları aldı ve işe doğru yola koyuldu.4 çift spor ayakkabı vardı içinde.Ayakkabılar fazlasıyla yıpranmıştı.Taylan aslına bakılırsa ayaklarla çok da ilgili biri değildi.Cidden para kazanmak için almıştı onları.Ay sonu alacağı parayı düşünüyordu sadece şu sıralar.Hayatında hiçbir heyecan yoktu.Bunları düşünürken dükkana geldi.
-Derya:Hoş geldin
-Taylan:Hoşbuldum
-Derya:Ne o elindekiler.Annem çöp mü verdi sana
-Taylan:Yok ya. Görmüyor musun sizin ayakkabılar.
-Derya:Ne geziyor sendehayrına mı verdi.
-Taylan:Ayakkabı başına temizlemem için 50 lira aldım annenden.Yarın geri getiricem sana.
-Derya:İyi bari.Güzel temizle bak.
Taylan işlerini bitirdi.Eve gidince ayakkabıları temizlemek için işe koyuldu.Ayakkabıların hepsi çok ağır kokuyordu.Anlaşılan ayakkabıları ortak kullanıyorlardı.Anne ve kızın ayakkabı numaraları aynıydı.İkisi de 38 numara giyiyordu.Ayakkabıları kokmasına rağmen bir güzel temizledi ve ertesi gün Derya'ya verdi
-Taylan:Derya getirdim sizin ayakkabıları
-Derya:Ver bakalım.
Derya biraz ayakkabıları inceledi ve Taylan'a 200 lira verdi.
-Derya:E bir daha sana temizletiriz artık.Ayakkabıcıya neden 300 lira verelim.
-Taylan:Sanmıyorum.Biraz zorlandım temizlerken.
-Derya:Hayda.Nesi vardı ya.Çok da kirli değildi.
-Taylan:Koku vardı biraz.
-Derya:Ne yani kokuyor mu ayağımız
-Taylan:Dediğim gibi biraz koku var.
Bir kız olarak Derya bunu kafasına takmıştı.Bugün yine bir idda yapıp sinirini atmak istiyordu.Aradan biraz zaman geçti ve akşama doğru idda konusunu açtı
-Derya:Taylan gel iddaya girelim.
-Taylan:Ne iddası ya işim var.Gün bitti zaten.Yarın yaparız geçenki gibi.
-Derya:Hadi ya şimdi yapalım.Taş kağıt makas oynayalım,tek atış.Kaybeden kazananın istediği bir şeyi yapar
-Taylan:Yapalım hadi.Taş kağıt makasta affetmem.
-Derya:Göreceğiz.
Taş kağıt makası Taylan kazandı ve deryaya kendi işlerinden birini yıktı.Derya hayal kırıklığına uğramıştı.Gün boyu bunu düşündü ve olayı eve gelince annesine anlattı
-Derya:Dediğim gibi işte anne.Kokuyormuş ayakkabılar.
-Meltem:Aslında çıkaracaksın ayağından ayakkabıyı.Sıcak sıcak sokacaksın kafasını ayakkabıya.
-Derya:İyi fikirmiş ya anne yapayım ben bunu.(Gülerek)
-Meltem:Yarın gir bir daha işte işte iddiaya.Yap dediğimi.Neyse bir şeyler izleyelim.Sıkma canını boş boş şeylere.Canını sıkacak şey arıyorsun sen de.
Meltem işi geçiştirmişti ama o da içerlemişti.Dün iş itelediği çocuk bugün üste çıkıyordu.Dominant bir kadın olarak o da içten içe bir şeyler yapmak istiyordu.Ayağını sehpaya uzatıp düşünmeye başladı
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Anne Kızın Hakimiyeti
RomanceMarkette çalışan bir kadın iş arkadaşını hizmetçisi yapar.