Bölüm 25:Sadece Gözlerin Kapalıyken

9 1 0
                                    

Yara izleri talihsiz bir yoğunlukla ona bakıyordu, kafatasındaki uğultulu panik çukurunu çürütüyordu. Dazai, içinden geçen durgun şok yüzünden neredeyse nefes alamıyordu. Sayısız ince beyaz ve pembe çizgi bileklerinin üzerinden geçip dirseklerine doğru yılan gibi kıvrılıyor. Patchwork örümceğin kesik ağının etini zedelediğini ve onu tamamlanmamış bir şey olarak işaret ettiğini görmek istemiyordu. Objektif olarak oldukça lanetli görünüyorlardı ve birçoğunun öldürecek kadar derin olduğunu anlamak için Madam Pomfrey gibi eğitimli bir profesyonele gerek yoktu.

Keşke.

Ancak fark etmemiş olması gereken şey yara izlerinin tamamının Dazai'nin eliyle olmadığıydı. Dirseğindeki kesin izlerin Mori'nin sevgisi olduğunu, acımasız, düşüncesiz eziklerin babasının armağanları olduğunu ve ancak o zaman katmanlı kesiklerin kendi çaresizliği olduğunu fark etti. Her yara izine bir isim vermeyi deneyebilirdi ama anıların mezarında çok kolay kaybolurdu.

Dazai keserken bile bakmadı. Başka birinin koluna bakmak gibiydi. Bir insan kolu. Bir iblis.

Şimdi bakıldığında -seyirciye sahip olmanın getirdiği ihtiyatlılığa rağmen- Dazai'nin beyni duruyor. Kısa devreler. Görmek istemedi. Dönüştüğü bu şeyi asla görmek istemedi. Ve bunu asla başkalarının görmesini istemiyordu. Düzenli bir vuruşla yayılan baş ağrısı, dizginlenmemiş bir kalp atışının ardından sessizliğe büründü. Kollarındaki izler uygunsuz ve çirkindi ve Dazai'nin düşünmekten hoşlanmadığı tüm korkunç şeylerin ağırlığını da yansıtıyorlardı.

Bu nasıl bir duyguydu?

"Buradaki her öğrencinin gerçekten evinde hissetmesini istiyorum." Madam Pomfrey sakin sakin devam etti; önündeki çocuğun içinde dolaşan tuhaf paniği fark etmemiş gibi görünüyordu. Anlamlı bir şekilde Dazai'nin kollarından uzaklaştı. Çarpık bir tür mahremiyet. "Sınırları aşmak istemiyorum canım, o yüzden sana konuşman için baskı yapmayacağım. Bir şeye ihtiyacın olursa doğrudan bana gelebileceğini bil yeter."

Bir yanıt istiyordu ama Dazai tam olarak konuşamıyordu. Bu onun içinde çocuksu bir utanç uyandırdı ama odak noktası, asırlardır görmediği kollara o kadar kilitlenmişti ki, kelimeler mümkün olmayan bir şey gibi görünüyordu. Cevap veremiyordu çünkü kolundaki yara izinin ve bileğindeki yaranın ağırlığı burayı taşıyordu... hepsi babamın bağıran ağır elini taşıyordu ve şimdi bunun yankısını duyabiliyordu...

Başhemşire aynı anda hafızasındakinden daha yumuşak ve daha yüksek sesle iç geçirdi. "Bunu ev başkanınıza söylemem gerekiyor, bunun için üzgünüm. Ama güvende olacağını bilmem gerekiyor." Yan masaya bir rulo taze pamuklu bandaj koyduğunda gülümsemesi acıydı. "Seni yollamadan önce konuşmamız gereken birkaç şey var, ama sanırım ilk önce örtülmek isteyeceksin... bunu kendin yapmayı mı tercih edersin?"

"...Evet hanımefendi."

Madam Pomfrey sadece garip bir şekilde gülümsedi, sonra büyülü perdelerin dışına çıkıp izin istedi. Dazai, onun sesinin çabadan nasıl titrediğini fark edip etmediğini merak etti. Öyle olmadığını umuyordu.

Ama artık göreceli olarak yalnız olduğundan Dazai yeni bandajları uygulamaya başlarken gözlerinin kapanmasına izin verdi. Anıların, acının ve insanlık dışılığın uğultusu dinip yerini yalnızca bir mesafe duygusuna bırakıncaya kadar kapalı kaldılar. Belki ilgisizlik. Dazai her zaman duygularını bastırmakta uzman olmuştu. Şimdiki endişe ve utanç farklı değildi. Bütün paniğini pamuklu gazlı bezle gizledi.

Dazai yıllar boyunca bandajlarını o kadar çok kez uygulamıştı ki şimdi bile bunu hiç görmeden mükemmel bir şekilde yapabiliyordu. Şu anda bile parmak uçları uyuşmuş durumda.

Magic And MysteryHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin