Nieuwe vriendin

71 6 2
                                    

Vanuit Elisa:
Elisa gaat zoals gewoonlijk weer naar school toe. Ze pakt haar fiets en spullen en gaat naar Natasja toe. Even later is ze bij haar en 10 minuten later fietsen ze samen naar school. Ze kletsen onderweg even en Natasja zegt "Ik ben echt benieuwd wie het nieuwe meisje is, die in onze klas komt." "Ja ik ook." Zegt Elisa. Ze zijn op school en zetten hun fietsen weg en gaan alvast naar de klas en zitten zoals altijd naast elkaar. Elisa kijkt in haar agenda en zegt "Pfff we hebben zo biologie van mevrouw Van Jurdge" Elisa zucht diep en zegt "Pffff heb zo ging zin in haar, ze is zo streng en we hebben zo een toets en ik heb niet goed geleerd." Natasja zegt "Komt vast wel goed, goed nadenken dan lukt het vast wel." De bel gaat en de lerares komt binnen en geeft gelijk de toets. Na 45 minuten zijn ze klaar en hebben ze Nederlands. De meiden pakken hun boeken en lopen naar hun lokaal toe. Bij het lokaal aan gekomen zien ze het meisje staan. Ze stellen zich ik voor Ik ben Elisa. Ik ben Natasja. Ik ben Charmaine. De meiden kijken elkaar aan en dam zegt Elisa "Hmm je mag wel met ons mee de hele dag en ook in de pauze." Het meisje kink ja en kijkt om zich heen. Na Nederland is het pauze. De meiden lopen naar boven. Charmaine vraagt "Zijn jullie ook fan van B-brave?" De meiden kinken ja Elisa zegt "Jai is mijn fave." Natasja zegt "Mijn fave is Jai & Dioni. Na een tijdje gekletst te hebben is de pauze voorbij en gaan ze weer naar de les toe. Dan vraagt Natasja aan Charmaine "Heb je zin om vanmiddag mee te shoppen?" "Ja" zegt ze.
Na school gaan ze gelijk naar de stad. Ze gaan wat shoppen en drinken bij Starbucks. Ze hebben het heel gezellig. Na een tijdje gaan ze allemaal naar huis toe.
Dan appt Elisa Natasja.
E = Elisa en N = Natasja.
E: Heey Charmaine is best een aardig meisje vind je niet ?
N: Ja wel, alleen ze is wel iets anders dan ons.
E: Ja dat is wel waar, maar dat is toch niet erg?
N: Nee dat niet.
E: Nou ja moet weer gaan doegg.
N: Doegg.

Elisa gaat in bed liggen en denkt "Als ik Natasja maar niet kwijt raak aan haar." Ze gaat nog even wat muziek luisteren en valt dan even later met muziek in haar oren in slaap. "Ze droomt over dat Natasja en Charmaine heel close worden en meer met elkaar om gaan en dat ze haar laten stikken." Ze word opeens huilend wakker en denk "Oooh gelukkig het was maar een droom." Ze denkt "Ik hoop maar niet dat het echt gaat gebeuren, wil haar echt niet kwijt. Ik kan haar al 6 jaar en die vriendschap wil ik echt niet kwijt." Na 14 minuten valt ze weer in slaap.

Lees in het volgende hoofdstuk of ze echte vriendinnen worden ja of nee....

Het is niet altijd rozengeur en maneschijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu