Henderson

4 0 0
                                    


De laatste vijf minuten zijn ingegaan en ik weet al bijna zeker dat we gaan winnen. We staan 2-0 voor en er zou wel echt een wonder moeten gebeuren of we zouden verliezen. Behalve natuurlijk als de scheids het in z'n hoofd haalt dat hij de wedstrijd nog kan verlengen.

Als we deze wedstrijd winnen hebben we gelijk een goede start van het nieuwe en tegelijkertijd ook mijn laatste seizoen. Want ja je hoort het goed dit is het laatste jaar van Oliver Henderson of hoe m'n fans me ook graag noemen Ice.

Ik hoor m'n naam en weet gelijk dat die stem maar van één iemand kan komen. Er zijn maar een paar jongens die mij zo durven aan te spreken en dat zijn mijn goede vrienden met wie ik samen in een huis woon op de campus. Maar door de arrogantie van de stem weet ik ook wel wie dit keer mijn naam noemt en door hen word ik geen Ice genoemd net zoals de meeste, maar ik word door hun Oli genoemd hoe gênant is dat. En dit keer roept Liam mij om me te laten weten dat hij de puck naar me zal overgeven.

Ik ben er klaar voor als ik naar de klok kijk zie ik dat we nog twee minuten hebben en in die twee minuten kan ik nog mooi is een keer scoren.

En ja hoor in die twee minuten heb ik nog genoeg tijd om die puck aan te pakken en heel snel naar het doel van de tegenstander te schaatsen en daarmee hebben de Flyers gewonnen.

Met ze alle schaatsen we op onze doelman af, want die heeft zo veel keren die puck tegengehouden zodat hij niet in de goal kwam. Wat ben ik trots op mijn jongens, ik mag van geluk spreken dat ik hun aanvoerder mag zijn.

Langzaam verplaatsen we het juichen naar de kleedkamer om te kunnen omkleden. Het is vrijdagavond en we hebben nog de hele avond om te vieren dat we gewonnen hebben. Voor de wedstrijd kreeg ik al de uitnodiging van één van de basketbalspelers om bij iemand van hen te komen vieren dat het nieuwe seizoen begonnen is.

En toen ik doorkreeg op welk adres we uitgenodigd waren wist ik meteen dat ik vanavond gelijk kennis kon maken met de nieuwe aanvoerder van The Thunderhawks oftewel de basketballers. Die jongen is net nieuw, maar hij kan gelijk beginnen als aanvoerder. Volgens mij heet hij Tyler en woont hij in het huis naast ons.

Ik heb hem nog niet zo vaak gezien, maar hij zal ook wel druk zijn met trainen en leren. Snel pak ik een handdoek uit m'n sporttas en loop richting de douches.

Als ik de straat in draai hoor je de muziek al bonken door de hele straat. Die jongens kunnen er tenminste wel een feestje van maken. Snel rij ik met m'n huisgenoten in de auto onze oprit op en zet ik de motor uit. We pakken allemaal onze sporttas en zetten die binnen neer. 'Rustig aan doen jongens.' Zeg ik nog snel tegen ze. We mogen dan wel hebben gewonnen toch zijn er wel grenzen met hoeveel je drinkt. Na alles gezegd te hebben wat er te zeggen valt lopen we rustig richting het huis waar het feest al druk bezig is. Als we door het poortje de tuin in lopen komen er al twee jongens uit het basketbalteam ons tegemoet. De ene is Mason die studeert hetzelfde als ik en de andere jongen ken ik niet dus die zal wel de nieuweling zijn. 'Goedenavond, jij moet volgens mij Oliver zijn is het niet.' Zegt de jongen, die zelfs nog langer is dan dat ik ben. Ik knik als antwoord. Hij schudt me de hand en stelt zich voor als Tyler. Ik zeg maar niet dat ik al door had dat hij wel Tyler moest zijn. 'Mooi huis heb je weten te bemachtigen.' Geef ik hem als compliment terwijl ik sein naar het huis. 'Woon je hier helemaal alleen?' vraagt Elijah die nog achter me staat. Tyler schudt zijn hoofd 'Nee ik woon hier samen me een vriendin van me.' Antwoord hij maar hij lijkt niet helemaal zeker over de woorden een vriendin. Zou het zijn vriendin zijn of zit het toch anders? Maar zonder nog verder over die vragen na te denken loop ik de jongens achterna het huis in om mee te feesten en te genieten van een biertje of drie misschien wel wat meer. Makkelijk baan ik me een weg naar de keuken. Het is er niet zo druk de enige die er zijn ben ik zelf en een andere meid met oortjes in d'r oren. Dat zal dan wel de huisgenoot zijn waar Tyler het overhad. Ze ziet er anders uit dan de rest van de mensen op die feest. Ze is gekleed in een sport legging met daarop een team shirt van ik denk Tyler. Ook zie ik dat ze geen bier ofzo pakt maar gewoon cassis uit de koelkast waarop in grote koeienletters staat PRIVE. Ook heeft ze haar haar in een knot boven op haar hoofd. Wel kan ik zien dat ze gekruld haar heeft door de structuur van d'r haar. Met een bril op neus is ze heel diep in zichzelf gezonken glas aan het vullen met cassis. Volgens mij heeft ze zelfs niet door dat er muziek door de kamer heen tettert. Ik kan moeilijk zeggen dat ze niet knap of sexy is, maar ik weet wel dat zij niet iemand is die zomaar voor een one night stand gaat. Ik besluit haar dan ook maar voor nu met rust te laten. En pak nog snel even m'n biertje en ga dan maar mijn team leden zoeken die hier ook wel ergens zullen zijn.

Smeltend IjsWhere stories live. Discover now