“Suç ardında salyangoz gibi gümüş bir leke bırakır.”
~MALAVİ ATASÖZÜ ÖNSÖZ
Deniz gözü Kara ve kurallar Söz konusu olduğunda sınır tanımayan bir avukattır. Bir müvekkiliyle ilgili yine illegal yoldan bilgi alabilmek için savcı Berkan'ın karşısına çıkar.Ancak Berkan'ın,Deniz'in tam aksine, mesleki etik konusunda katı kuralları vardır ve içi çok doludur, Bu yüzden de kariyerinde de çok başarılı ve sözü dinlenen bir savcı'dır...10 Nisan 2021
Bir odanın içine dolan müzik sesine telefon melodisi karışıyordu. Başım deli gibi zonkluyor Kulaklarım ise dün geceki müziğin eskisi ile dalmışımdır.
“Unutmam lazım hepsini” diyordu telefonumdaki şarkıcı iç sesi ile. Sevdiğim bir şarkıydı aslında ama ben dün şarkıyı nereden duydum da dinlemeye başladım hiç bilmiyorum Gözlerimi güçbela aralayıp etrafıma bakındım. Koskocaman bir koridorda kalabalık bir ortamda kayboluyordum bir an parmak şıklatma sese gelir geldiği yöne bakarak hemen doğrulup ayağa kalktım.
“Kime bakmıştınız?”diye sordu düz gibi bir sesle.
“Ben savcı Berkan bey'i bekliyorum”
“Buyrun?” buz gibi bir sesle.
“Burada mı konuşacağız pardon da?” ters ters bakarak.
“Acil işim var avukat hanım o yüzden”nefes alıp vererek bana bakar sanki bir şey olmuştu çaresiz bakışları vardı
“Pardon da ben burada köleniz değilim savcım ben bir avukatım ve siz bana dediniz ki birkaç sorgu’dan sonra seni odaya alacağım dediniz ve şu an farkındaysanız yarım saat geçti beni o odaya alıcaksınız!”bağırırken direkt odaya girerim koltuğa otururum arkamdan rüzgar gibi soğuk gelir Berkan önümdeki koltuğa oturur göz göze geliriz.
“İyi bakalım avukat hanım madem öyle... buyurun ne istemiştiniz?” arkaya yaslanır ve rahat oturup bacak üstüne bacak atar bir şey demem.
“Doğukan Güney için buradayım biz ifademizi verdik olayla bilgimiz yok siz sanırım gözaltı süresini uzatmışsınız Bir de kendisine görmek istemişsiniz”
“Bir sorun mu vardı?”
“Yok değil bir sorun yok o ya olur mu hem sorun yok da sadece hayatlar iki kötü dudak arasında be-” sırıtırım.
“Siz kaç yıllık avukatsınız?”ters ters bakmaya başlar
“Ne?” şaşkınlıkla bakmaya başlarım
“Evet? Bir? İki?”
“Mesleğimden vazgeçemeyecek kadar yıllık bir avukatım savcım ve sizi ilgilendirmez Bu durum”Gülümsedim nefes alıp vererek başka yere odaklanırım.
“O zaman ben de bu dosyayı sonra bakarım nasıl olsa zaman var değil mi?... Avukat hanım” Ayağa kalkar odadan çıkar
“Sen kaşındın savcı! Dur bakalım bu yeni bir başlangıç” Sinirle odadan çıkar kapısı sertçe kapanır koşarak Berkan'ın arkasından gelir kolunu tutarım gözlerimiz buluşur.
“Napıyorsun sen?”Soğukkanlı şekilde bakar tepki verir.
“Bir sürü tanıdığın avukat vardır... Neden ben?” nefes alıp veririm.Gözlerine gözlerinden ayırır başka yere doğru bakmaya başlar arkamdan topuklu ile yürüme sesi geliyordur arkama dönerek kumral saçlı yüzüne biraz yoğun makyaj siyah takım giyen bir kadına göz göze gelirim kadın bana yakınlaşır öylece dururum.
“Bu kadın kim Berkan?” ters ters bakar bana. bu kadın da kim harbi ben neden sormaya başladı Allah'ım kafayı yiyeceğim Deniz tut şu ağzını dayanamıcam yoksa...
O sırada kadına bakarak “ben bir avukatım ismim Deniz kara dosya için buradayım ama savcı bey nokta... neyse” susarım yürümeye başladım tam giderken.
“Sana yardımcı olabilirim avukat hanım odam çapraz da bekliyorum seni” dedi kadın sanki çok acemili hırslı ya gözlerini O yardım onun neyse sakin ol sen DenizAdliyeden çıkar nefes alıp vermeye başladım Bir kadın sesi geliyordu çok ince ve biraz ağlamaklıydı karşıya doğru baktığını üniversiteden kalmış Burcu ile karşılaşırım.
“Aa burcu bune hal ne oldu iyi misin?” Telaşlanmaya başladım.
“Ömer... kandırdı beni” ağlamaya devam eder sımsıkı sarılmaya başlar karşılık veririm.
“Nasıl oldu bu? ” nefes alıp veririm.
“Katilm8ş nokta.. bir kadın öldürdü dün masum rolü yapıyordu ben fark etmedim ama baktım ki yalan Deniz yalan!” sımsıkı sarılır bana olayı pek fazla anlamamıştım geri çekilirim.
“Hiç kimse masum olduğunu ortaya çıkarmak için kariyerine tek kalemle silen kişiye düşman gibi davranırsan olacağın bu” Burcu bir an geri çekilir bana bakmaya başlar.
“N-ne diyorsun sen? Deniz”
“Zamanı gelince anlatırım sana Burcu” Göz devirip yürümeye başladım
arabama doğru yürürüm arabama binip nefes alıp veririm.İlk öncelikle hepinize merhabalar Bu benim İlk kitabım çok heyecanlıyım umarım sizinle bu kitabımız güzel bir yerlere varırız umarım önceden önceden kitap yazmayı düşünüyordum ama kitabın ismini ne koyacağını bilmiyordum sonra okulun son günlerinde Adalet hakkında birkaç düşünce yapıp yorumladım kendi kendime bu sefer de aklımda ne derse adavet diye geçti O yüzden benim geleceğim adavetle bitecek :)❤️
Kitabın sayfamın ismi;@adavetoffical_
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ADAVET
ActionDeniz gözü kara ve kurallar söz konusu olduğunda sınır tanımayan bir avukattır. Bir müvekkiliyle ilgili yine illegal yoldan bilgi alabilmek için savcı Berkan'ın karşısına çıkar. Ancak Berkan'nın, Deniz'in tam aksine, mesleki etik konusunda katı kura...