Setalamz
Ija:
Ngek betul, habis bercalar tangan aku halang makhluk ii istimewa dalam dewan tu tadi.Hanni:
Kau belum tengok barang" yang diorang bawak. Masing" tak sedar bawah umur.Rynz:
Lek aa, kaki aku terseliuh kena sepak tadi. Hantu betulAmal:
Tido wahai umat ii sekalian. Dah pukul 11.50 ni.Ain:
Akhirnya ada yang warasShela:
HAHAHA sakit sangat tu AinSmurf:
Apeni gosip tak ajakAin:
Tidurlah wahai bakal jenazah sekalian.Group chat itu terus senyap tanpa perbualan lagi.
Pagi itu...
Ain masuk ke kelas yang riuh dengan suara manusia.
Takkanlah suara syaitan pula kan?
Dia duduk dan mengeluarkan buku. Mata pelajaran pagi itu Sejarah.
"Kau nak tahu? Semalam Lee Shin kelas sebelah tu kena gantung sebab tumbuk Rynz sampai pengsan. Lepastu nasib baik Aiden tahan." Fatihah atau panggilannya Smurf mengambil tempat di samping Ain, ingin bergosip.
"Oh, itu ke yang dia kata kaki terseliuh semalam?" Ain meneka.
"Haah kot. Hari ni dia tak datang," jawab Fatihah.
"Engkau bab gosip laju." Fahim duduk di depan mereka, Zik pula di sebelahnya bermain telefon.
"Siapa je tak laju bab gosip?"
"Zik."
"Aku."
Serentak Fahim dan Zik menjawab."Stone sangat ni." Fatihah mengeluh.
"Berita baik! Cikgu Azman tak ada!" Ketua kelas itu yang bernama Ryder Eun-Jyong masuk membawa khabar.
"Alhamdulillah."
"Terima kasih Ya Allah.""Ceh, masa macam ni baru nak ingat tuhan," ujar Fahim, sinis.
"Biarlah, manusia memang macam tu." Ain mengeluarkan dan membaca novelnya.
"Aku tengok kau dari hari tu baca novel ni. Tak habis lagi ke?" Soal Zik.
"Dah lama habis. Tapi aku suka, aku bacalah ulang-ulang," jawab Ain.
Satu jam berlalu, jam matapelajaran Sejarah tamat. Guru matematik mereka, Puan Elyana masuk. Bunyi kasut tumit mengiringinya.
"Selamat pagi cikgu."
"Selamat pagi kelas. Buka buku teks Bab 1. Buka buku latihan Bab 1 juga." Tanpa berbasa-basi guru muda itu memberi arahan.
"Ni yang aku malas ni." Fatihah menyembamkan wajahnya pada meja.
"Tabahlah." Ain menepuk bahu Fatihah memberi semangat.
"Jadi..." Puan Elyana memberi penjelasan dan latihan.
Ain menyiapkan latihannya dengan laju, seperti biasa. Dia membuka telefonnya dan mula membelek notifikasi. Seisi kelas masih tekun membuat latihan itu.
Hatinya tergerak untuk memeriksa CCTV rumah. Aplikasi dibuka, rakaman dicari.
Mata Ain terbeliak melihat dua kelibat asing cuba memecah masuk ke dalam rumahnya.
YOU ARE READING
Setalamz : Nanti...
Teen FictionSiapa saja tidak kenal SMK Tengku Aiden Hanafi? Sekolah yang menempatkan anak-anak orang ternama. Hanya orang istimewa boleh berada di sekolah ini. Pergaduhan menjadi makanan, tumbukan dan sepakan menjadi perbualan, maksiat berleluasa tanpa dihalang...