76.

134 13 2
                                    

Een week later

'Wat kom je doen?' Zegt Alyssa zeer rustig alsof alle energie uit haar lichaam gezogen is. 

'Ik kom met je praten.' Antwoordt Farid kalm terug. 

'Er valt niet meer te praten.' Reageert ze kalm terug. Ze wilt de deur dicht sluiten, maar Farid houdt de deur vast met zijn hand. Alyssa kijkt naar hem en reageert niet. Ze kijkt enkel naar zijn hand en dan naar hem. 

'Alsjeblieft.' Zegt hij zachtjes. 

Alyssa schudt haar hoofd, ze voelt haar tranen weer opkomen in haar ogen. Ze haalt zeer diep adem en zucht het er diep uit. 

'Het is voorbij, Farid. Je moet accepteren dat je verloren hebt.' 

'Alsjeblieft, Alyssa- alles wat je zegt- alles- je hebt gelijk- ik kan niets ontkennen- ik- ik zal ook niets ontkennen, maar- alsjeblieft, ik wil gewoon met je praten.' 

Alyssa kijkt hem uitgeput aan. 

Ze laat de deur los en kruist haar armen over elkaar. 'Je mag hier praten.' 

Farid knikt goedkeurend. Hij wilt een stap dichter naar haar toe zetten, maar meteen doet Alyssa teken dat hij moet staan waar hij staat. 

'Oké,' Zegt hij zachtjes. 

'Ik- ik wist niet hoe ik het je moest vertellen, Alyssa.' Alyssa glimlacht na zijn woorden en knikt instemmend. 

'Ja- zeker,' Zegt ze met een glimlach. 'Je wist niet hoe je het moest zeggen en dan zal je tegen mij zeggen dat je niet wist wanneer dat je het moest zeggen en misschien zou je ook wel gedacht hebben, waarom moest je het tegen mij zeggen?' 

'Ik wist oprecht niet hoe- ik wou het je vertellen, maar ik had tijd nodig.' 

'Jij had tijd nodig,' Alyssa haalt zeer diep adem en zucht het er weer uit. 

'Jullie hebben mij allemaal voor de gek gehouden, allemaal. Jullie-' Alyssa gaat met haar handen over haar gezicht. 'Jullie hebben mij voor de gek gehouden- weet je dat? Jij hebt mij bedrogen, Farid, dat is wat jij gedaan hebt. Jij hebt mij bedrogen en ook op de meest gekste manier- ik- nooit- maar dan ook nooit heb ik ooit zulke verraad van jou verwacht of van eender wie.' 

'Ik wou je niet verliezen, ik- ik wist dat we hier zouden geraken, ik wist dat het ons ui-' 

'Je wist het? Je wist het Farid? Jij weet helemaal niets, Farid! De reden dat jij vandaag niet met mij bent, dat wij niet samen zijn is omdat jij mij bedrogen hebt! Dat is de reden. Ik dacht dat ik jou kon geloven, ik dacht dat- weetje hoe je mij deed lijken? Ik vertrouwde jou, Farid!' Verheft Alyssa haar stem. 

'Ik vertrouwde jou! Ik heb geen seconde aan jouw vertrouwen getwijfeld! Toen Aylin het mij kwam vertellen had ik geen seconde gedacht dat jij iets zou weten! Geen second! Ik heb haar zelfs de woorden uit de mond gehaald! Voor jou! Ik heb tegen haar gezegd dat het niet klopt! Dat ze verdomme geen leugens op mijn man mag verzinnen! Terwijl ze verdomme gelijk had! En ik maar geloven dat jij mij niet zou pijnigen! Jij bent een dikke hypocriet en je zal ook altijd een hypocriet blijven!' 

'Je hebt gelijk, je hebt gelijk, Alyssa, ik zweer het je, je hebt gelijk, maar- alsjeblieft, probeer mij te begrijpen, probeer mij alsjeblieft te begrijpen. Jij- jij zou toch ook alles doen voor jouw familie? Jij hebt toch ook alles geriskeerd voor jouw familie?' 

'Dus- dus- wacht- wacht- als ik het nu goed begrijp, behoorde ik niet tot jouw familie?' 

'Alyssa,' 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu