Ik word ruw gewekt door het alarm van mijn wekker dat afgaat. Zuchtend druk ik op de snooze-knop en draai me nog even om. Ik heb toch geen zin om op te staan!? 'Ik dommel nog even in en als het alarm nog eens afgaat, sta ik op', denk ik bij mezelf.
Oh ja! Voor ik het vergeet! Ik ben Lara. Ik ben verzot op wiskunde en hou ervan om boeken te lezen. Na 6 saaie jaren op de lagere school mag dan eindelijk naar het middelbaar: wat heb ik hiernaar uitgekeken! Eigenlijk mocht ik al een jaar de middelbare school gegaan zijn maar ik koos ervoor om bij mijn klas te blijven en geen jaar over te slaan. Zo kon ik bij mijn vrienden en vriendinnen blijven en hoefde ik niet bij het volgende jaar in de klas te zitten, want zij stonden erom bekend veel mensen al gepest te hebben.
Misschien zorgt mijn afkomst en leven ervoor dat ik zo slim ben. Ik woon ergens op het platteland op een paar kilometer van het centrum van ons dorp en nog verder van de grote stad. Mijn moeder heeft een klein winkeltje in die stad, waar ze spulletjes verkoopt om te naaien: draad, stof, naaimachines... Ze maakt ook zelf werkjes die ze verkoopt als wandversiering. Daar werkt ze 's avonds vaak nog aan door. Mijn vader is aannemer en is bijna altijd weg naar een bouwwerf of verbouwing. Zijn bedrijfje draait goed, maar toch moet hij heel veel werken.
Het grootste deel van mijn jeugd was ik op mezelf aangewezen aangezien mijn ouders vaak weg waren. Veel geld hebben we niet maar we kunnen er mee overleven en zelfs wat sparen. Veel van mijn tijd breng ik door in de bibliotheek en daardoor weet ik ook zo veel. Ook de computer van de bibliotheek gebruik ik wekelijks om informatie op te zoeken en schooltaken te maken.
Aangezien ik zo ver woon komen er niet veel vrienden en vriendinnen, maar ik weet me wel te redden. Naast lezen heb ik voor mijn 9de verjaardag ook eens een elektrische piano van tante Merel gekregen. Daar leerde ik me vanaf dan een paar liedjes op en nu amuseer ik me er nog altijd mee.
Maar goed. Nu weten jullie wie ik ben. Jammergenoeg hebben we nog 1 probleem. Ik lig nog altijd in mijn bed.
————————————————————————
Dit was het eerste hoofdstuk. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Jullie kunnen altijd stemmen, een reactie achterlaten of een persoonlijk bericht sturen. Als jullie ideeen hebben mogen jullie die ook altijd sturen. Tis nog nie zo spannend maar blijf alsjeblieft verder lezen! Er komt nog veel leuks! Ik wou gewoon al een deel online zetten zodat jullie eens kunnen proeven van mijn verhaal en kennismaken met het hoofdpersonage Lara.
XXX
E-M
JE LEEST
De bende van de boeken
General FictionSarah is een normaal meisje dat heel normaal is. Of toch ja. Ongeveer normaal. Ze is heel slim en kan uitzonderlijk goed wiskunde. Daarnaast houdt ze ook enorm van lezen. Daardoor komt ze ook in contact met de bende van de boeken. Een mysterieuze gr...