Ketualangan Misteri Makhluk Hampa 1

558 14 7
                                    

Aku merasakan seperti satu abad berlalu menantikan kemunculan Soh yang masih tak kelihatan bayangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku merasakan seperti satu abad berlalu menantikan kemunculan Soh yang masih tak kelihatan bayangnya. padahal jam baru melepas 10pm malam, rasa ketidak sabaran dalam diriku menginginkan tubuh Soh membuak mengatasi keinginan dari mengetahui cerita Misteri itu. Kerana bosan dalam penantian dan kesunyian, aku duduk di sisi pintu yang terbuka sedikit untuk laluan asap rokok ku hembus keluar. Sambil itu aku bergantian menyedut Sisha sambil memikirkan kata kata SisLin dalam telefon tadi.

Sis juga memberitahuku bahawa Ayah dan Uncle Song sedang menyiasat akan Misteri badan Anak Sumpahan tubuhku. Sis menerangkan kekhuatirannya sendiri juga kedua penjaga kami itu yang secara tiba tiba berubah pendirian dari sebelumnya. Kini mereka mengakui bahawa kutukan Larangan dalam tubuhku benar benar wujud. Sis memberitahuku mereka sedang mencari kesan jebakan dari bersentuhan Anak Sumpahan dan juga bentuk pengaruh sumpahan itu pada seseorang perempuan yang terkesan setelah bersentuhan Badan Misteri Anak Sumpahan secara langsung.

Mereka sedang mencari ikhtiar mengatasi serta membersihkan jebakan anak Sumpahan. Keterangan Sis itu ada persamaan dengan keterangan Soh. Aku termenung sendirian.

Dari persepsi ku sendiri ; Kiranya benar apa yang mereka katakan bahawa perempuan yang menyentuh tubuhku secara langsung akan mendapat pengaruh kutukan dariku. Apa sebenarnya bentuk kutukan yang mereka dapat dariku?
Bagaimana pula mereka terkena kutukan itu dengan hanya menyentuhku?
Huh... Adakah mereka juga akan mengalami belenggu mistik seperti yang ku alami?. Kata kata Soh susah mau paham. Ayatnya, mungkin kerana pengaruh Anak Sumpahan, Saya menyerah kalah.. Apa maksud dia begitu. Adui pening aku.

Dalam situasi kebinggungan dengan tangan di dahiku, cahaya lampu kereta kancil menyuluh kawasanku dan memakir di tepi tong biru menghadap tandas fiver. Aku membuka pintu luas dan memerhati Ying, juga Kui turun..diikuti Soh. Mereka semua membawa bag sandang dan selimut dan bantal. Memandang sahaja aku dah faham kenapa diorang ke sini bersama barang seperti ini. Ku binggung dan menepuk dahi. Benakku sedih kerana yang ku harapkan dan ku tunggu hanya impian kosong. Mustahil aku dapat menggasak tubuh Soh sepuasnya dengan adanya rombongan bersertanya.

Soh; Gapp.. what up with your face? facing trouble?. Hehehe. We all decide sleep here sence tomorrow is Saturday, next then Sunday.

Aku; its that alright to you all? For me, its nice to have companion then alone. Only... feel like i will lose my pleasure times with more companions.

Sis Soh gelak menutup mulutnya memahami kata kataku dengan isyarat itu.

Soh; ahahah yeah too bad, we apologies about that. No choice anyway. Kami adik beradik tidak berani tidur dalam rumah tanpa orang dewasa dalam rumah. So, we decided to sleep here. hehehe...

Aku; Really,. Well, what is this all now? Siapkan toto tempat tidur?

Namun kata kataku tidak dihiraukan mereka yang sedang sibuk menyiapkan totoo lebar di bawah Sofa itu setelah mengalihkan meja ke tepian dinding. Berserta bantal dengan kedudukan tidur selari dengan Sofa. Aku tercenggang melihat persiapan mereka yang bersenda gurau berebut kedudukan dalam bahasa mereka tanpa menghiraukan kata kata ku tadi.

Ketualangan Hidup Kampung HalamanWhere stories live. Discover now