78.

97 8 0
                                    

Een week later

Alyssa zit in de woonkamer. Ze kijkt op haar telefoon naar het nummer van haar zusje. Moet ze haar bellen of niet? Ze dacht het uiteindelijk toch maar te doen. Ze belt haar op en het duurde niet lang voor Alyssa de telefoon opnam. 

'Aylin,' Zegt Alyssa zachtjes. 'Ja,' Reageert Aylin ook kalm. 

'Alles goed?' Aylin reageert niet meteen en Alyssa wilt het ook niet ongemakkelijk maken. 'Het broertje van Farid is vandaag jarig, ze geven een verjaardagsfeestje bij zijn ouders. Ik ben uitgenodigd en ik vroeg me af of je met mij mee wilt gaan? Dan kan je ineens zien wie zijn hele familie is, sinds jij ze toch nog niet allemaal kent.' 

'Ik weet het niet Alyssa,' Reageert Aylin kort en simpel. 

'Alsjeblieft, Aylin, kom, kom erbij, dan heb jij ook wat plezier en verander je ook wat van omgeving. Kom, we gaan het leuk hebben.' 

Aylin blijft een poosje stil. 

'Als je jurkjes wilt of eender welke outfit, mag je bij mij langskomen en kan je zelf zien wat je wilt aantrekken. Je mag kiezen wat je wilt, Aylin, wees er gewoon bij, ik wil ook dat ze weten wie mijn zusje is. Ik heb het zovaak over je, alleen kennen ze jou niet, geloof mij ze kijken er ook naar uit om je te leren kennen.' 

'Zal Farid met ons meegaan?' 

Alyssa blijft een poosje stil. 'Euhmm- nee, ikeuhm- ik vertrek uit huis alleen normaal, hij is normaal nog aan het werk, hij moet later komen denk ik.' 

'Oké, oke- ik denk dat ik zal komen.' 

Alyssa blijft verward stil. 

'Is er iets met Farid dan?' 

'Nee, gewoon-' 

Alyssa luistert aandachtig.

'Ik wil niet als een last meelopen met jullie of- dat hij medelijden met mij moet hebben, je weet wel.' 

'Aylin, maak je geen zorgen om, Farid, zie hem als een oudere broer van je. Je moet je niet schamen van hem, hij ziet je als zijn zusje, oke? Maak je geen zorgen.' 

'Oké, zoals je het zegt, Alyssa, ga jij maar, ik kom misschien wat later, stuur mij gewoon wanneer je er bent.' 

'Oké, perfect, zoals je wilt, ik hou wel een stoel voor je. Ik zie je straks dan.' 

'Tot straks, Alyssa.' 

Alyssa drukt zich meteen recht van de zetel en gooit haar telefoon op de zetel. Ze was blij, ze was opgelucht dat haar zusje met haar mee wilt en wie weet worden dit stapjes naar een betere toekomst voor Aylin en voor haarzelf.

Alyssa rent de trappen op naar boven en wandelt meteen haar kamer binnen. Ze opent haar kledingkast en kijkt wat ze kan aantrekken. Het is mooi weer, dus dacht ze maar een jurk aan te trekken. Maar welke jurk? 

Alyssa trekt een jurk uit de kast en wandelt ermee naar de spiegel. Ze drukt de jurk tegen haar aan en bestudeert de jurk. Ja, dit wordt hem denkt ze bij zichzelf. Misschien was het eens goed om zich extra goed op te maken voor Farid, want wanneer was de laatste keer dat ze iets van moeite deed of een vorm van attentie naar hem toonde? 

Ze legt de jurk op haar bed en trekt meteen haar pyjama uit. Ze zet zich voor haar kaptafel en begint zich op te maken, niet te veel make up, daar was ze geen voorstander van, maar wat blush, mascara en wat lippenstift was de go on make up look. 

Ze grijpt haar stijltang en stijlt haar haren perfect tot in het detail. Wanneer ze klaar was trekt ze haar jurk aan. Ze kiest een paar juwelen die erbij leken te passen en ze was klaar voor het feestje. 

Ze neemt haar hakken in de hand en rent de trappen af naar beneden

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze neemt haar hakken in de hand en rent de trappen af naar beneden. Ze wandelt naar haar telefoon en zoekt het nummer van Farid op. Ze belt hem op en wacht tot hij op neemt, maar hij nam niet op dus dacht ze maar een inspraakberichtje achter te laten. 

"Hey, Farid, ik probeerde je te bellen, maar je neemt niet op. Bon, maakt niet uit, je bent waarschijnlijk te druk bezig waardoor je jouw telefoon niet gezien moet hebben. Ik wou je zeggen dat ik ga vertrekken naar het feestje van je broertje, dus je hoeft niet langs huis te passeren, ik ben bij je ouders al en de cadeautjes neem ik ook al mee, is dat goed voor je? Of nee wacht, ik neem er eentje en de andere laat ik thuis achter zodat jij ook met een cadeautje binnen komt, ik denk dat je broertje daar blij van zal worden. Bon, Faridtje, ik ga vertrekken, ik zie je straks wel. Ik hou van je en veel ook. Dikke kusjes van mij, als je aankomt krijg je echte kusjes.' Lacht zo op het einde en verstuurt de inspraak door naar Farid. 

Ze steekt haar telefoon in haar kleine tas en grijpt het cadeautje van zijn broertje en verlaat dan het huis op weg naar het feestje. 

'Ozan?' Zegt Alyssa met een frons wanneer ze hem ziet leunen tegen de auto. 

'Wat doe jij hier? Moet je niet bij Farid zijn?' 

'Farid heeft me hierheen gestuurd, ik moest je brengen naar het feestje.' 

'Oh, oke, attent van hem- ik kon opzich wel met mijn eigen auto, maar als hij jou gestuurd heeft, is het wel oke hoor. Kom je mag mij brengen.' 

Alyssa wilt naar de auto wandelen, maar meteen spreekt Ozan haar tegen. 

'Ga je het later niet koud krijgen?' Zegt Ozan. 

'Denk je?' Vraagt Alyssa. 'Ja- ik weet het niet, ik denk dat het redelijk koud kan worden later en misschien is het beter om een truitje ofso aan te trekken, wie weet wat Farid gaat zeggen.' 

'Ohnee, Farid gaat dit echt geen ramp vinden, ik ben bij zijn ouders en er is enkel familie. Maar geen slecht idee, ik ga snel een truitje halen.' 

Ze wandelt naar de kofferbak en Ozan wandelt met haar mee. Hij opent de kofferbak voor haar en Alyssa legt het cadeautje neer en haar tas. 

'Ik ben zo terug.' 

Ze loopt gehaast terug naar huis en rent de trappen op naar boven. Ze opent haar kast en grijpt een wit truitje en trekt het snel aan over haar jurk. Ze grijpt haar parfumflesje en spuit wat extra sinds ze een nieuw truitje aan heeft en rent dan de trappen weer af naar de auto. 

'Ik ben er!' Zegt ze terwijl ze naar de auto rent. 

Ozan opent de deur voor haar. 

'Dankjewel, Ozy, zo attent van je.' Ozan glimlacht na haar woorden. 'Geen probleem jongedame.' Hij sluit de deur zachtjes achter haar dicht en wandelt dan naar zijn plek. 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu