Author pov
Daniel dan Danny bagai anjing dan kucing kalau juga mesti bertengkar malang bagi mereka kerana mereka adalah jiran.
Danny selalu tak puas hati lebih lagi kalau dia nampak muka jejaka tersebut "eleh acah mat cool padahal budak nerd boo" Danny terkesan badboy walaupun muka dia comel.
Daniel jeling sebelah mata "kau punya mulut sama dengan kerbau...busuk" dia tunjal kepala Danny dengan jari telunjuk.
Mereka berdua bertengkar hampir tiap hari sampailah ada satu kejadian Danny terlanggar seorang nenek tua yang ingin melintas jalan.
"Nenek ni dah tahu rabun janganlah main jalan je kang tak pasal-pasal ada kenduri arwah malam ni" bebel Danny. Nenek tua itu angguk perlahan dan beri satu coin perak pada Danny "ambil ni cu kalau dah sampai masanya kamu berubah nenek akan datang lagi" Danny kerut dahi.
Bukan dia simpan pun lepas nenek tu pergi Danny baling coin perak tersebut dekat tepi jalan dan lajukan motornya balik rumah.
Bak kata pepatah 'kerana mulut badan binasa' itu yang terjadi pada Danny lepas dia bangun tidur. Danny yang masih mamai menguap sambil berjalan menuju bilik air.
Dia buka penutup mangkuk tandas dan cuba halakan 'aset' miliknya ke sana tapi tunggu..... Kenapa dia tak rasa pun belalai gajah dia.
Danny buka mata dan lihat burung yang sepatutnya tegang kerana morning wood bertukar menjadi alat kelamin....perempuan.
Mata Danny terbeliak "AAARGGGGHHHHHHHHH" dia lari dari bilik air menuju ke cermin di dalam biliknya sekali lagi dia lihat alat kelamin perempuan di situ bukan batang berjuntai.
"AARGGHHG!!!" Danny lari lintang pukang dalam bilik.
Daniel baru je habis mandi ingin bersiap pergi sekolah dia dengar jeritan jiran sebelahnya yang bermulut celupar "apa lagi si kerbau ni" desis Daniel.
Bilik Daniel dan Danny bersebelahan
Daniel buka tingkap dan pemandangan pertama yang dia nampak adalah Danny lari kesana kemari dengan seluar yang londeh.
Mata Daniel terbuntang bila dia nampak sesuatu pada Danny. Daniel dan Danny berdepan mulut mereka berdua menganga serentak.
"Aaghhhhhh!!!"