KAKI melangkah masuk kedalam restoran yang mewah itu. Mata mencari seorang sosok gadis yang ingin berjumpa dengannya.
Dia berjalan menuju kearah gadis yang sedang menguisnya.Punggung dilabuhkan diatas kerusi yang berhadapan dengan gadis itu.
Beg silang itu diletakkan diatas meja. Kaki disilangkan persis miss queen.
"Why do you want meet with me?"Soalan diajukan kepada gadis yang berhadapan dengannya.Matanya merenung tepat kearah mata bundar milik gadis itu.Dia tidak menyangka sepupu Fahim iaitu Nellysha ingin berjumpa dengannya.
Dia tahu Nellysha mempunyai perasaan terhadap Fahim namun dia hanya diamkan saja.Gadis ini pasti ingin berjumpa dengannya untuk meminta tolongnya mendapatkan Fahim.
Nellysha tersenyum sinis sebelum meletakkan sehelai kertas diatas meja itu.
Khairina mengambil kertas itu lalu membacanya dengan teliti."Is it real?"
"Yeah I meet it in her bag"
Nellysha mengambilnya di dalam beg Liyanna ketika Fahim dan Liyanna keluar bersarapan."Since when she know that she have a cancer?"
"I don't know"
Khairina tersenyum sinis sambil memandang kearah kertas itu sebelum dia kembali memandang kearah Nellysha yang sedang tersenyum nipis kearahnya.'Do you think I will help you get Fahim? Oh never cause i will take Fahim for myself'
Khairina menggumam didalam hatinya."Can you?"
"Sure"
Seraya itu mereka berjabat tangan sesama sendiri sambil tersenyum nipis.**
"ABANG!"
Fahim memandang kearah isterinya sambil mengurut dadanya yang berdegup kencang akibat suara isterinya yang memanggilnya."Iya sayang. Cuba perlahankan sikit suara sayang tu abang duduk dekat depan sayang je ni bukan duduk dekat bawah"
Fahim menggelengkan kepalanya. Lain pula si isterinya yang sedang mencebik lalu air matanya bergenang di tubir matanya.Fahim melihatkan air mata isterinya itu terus mencapai tangan isterinya namun isterinya cepat-cepat mengelak dari sentuhannya
"Sayang kenapa ni?""A-abang m-mayah L-Liya"
Tersedu sedan Liyanna menangis sehingga percakapannya tidak dapat difahami oleh Fahim"Mayah?"
Dia berfikir sementara sebelum dia mengangguk perlahan.Haih bahasa apalah isterinya cakap ni
"Abang tak marah. Abang tegur sayang maafkan abang boleh?"Liyanna mengangguk kecil sebelum dia membenamkan wajahnya di dada bidang milik suaminya.
"Nak peyuk""Ya sayang. Peluk je abang ni. Abang ada je dekat sini"
Nasiblah dia faham bahasa percakapan isterinya.
Bahasa alien ke apa entah"Abang Liya nak cite something ni"
"Apa?"
Liyanna merebahkan kepalanya diatas riba suaminya mulutnya terus terkumat-kamit menceritakan kisah novel yang dibacanya kepada suaminyaFahim pula melihat pipi tembam milik isterinya yang sedang bergerak mengikut percakapan isterinya.
Geram je nak cubit eeee
"Lepastu kan aba-"
Tanpa sempat Liyanna ingin menghabiskan ceritanya Fahim terus menggigit pipi tembam milik nya"Ee abang akit lah"
Liyanna mencebik lalu memandang kearah lain
"Alolo akit lah ni?"Liyanna mengangguk sebagai jawapan dengan bibir yang sengaja dimuncungkan
"Meh sini abang rawat"Liyanna hanya membiarkan suaminya yang sedang memujuknya
'Cup!'Fahim melabuhkan satu ciuman di pipi tembam milik isterinya yang digigit olehnya
"Ee abang gatal lah""Abang dah bagi ubat.Sakit lagi tak?"
"Tak!"
Liyanna memeluk pinggang Fahim dengan erat.
Fahim mengelus kepala isterinya yang tidak dilitupi oleh selendang."Antuk lah abang"
"Baby besar abang nak tidur lah ni?"
Fahim tertawa kecil apabila mendengar bahasa percakapan isterinya."Hm antuk"
"Ok jom abang dodoikan"
Fahim menarik isterinya kedalam pelukannya dia menepuk-nepuk pinggang milik isterinya.Apabila mendengar rengekan kecil dari isterinya dia terus mengalunkan selawat di tepi telinga isterinya
"Shh abang ada"**
"FAHIM, lama tak jumpa"
Haris datang menegur Fahim yang sedang membelek-belek telefonnya di sebuah kafe yang terletak berdekatan dengan hospital yang Haris berkerja"Bahagia kan sekarang"
Haris menjeling kearah sahabatnya.
"Lupa ada bini. By the way Harith kirim salam dekat kau"
Fahim memandang kearah Haris baru dia perasan yang Haris datang keseorangan tanpa Harith yang datang menemaninya."Waalaikummusalam. Kenapa dia tak datang?"
"Dia ada pesakit"
Fahim mengangguk sebagai jawapan sebelum dia meraup wajahnya sambil mengeluh"Kau kenapa ada masalah dengan bini ke?"
"Tak. Aku tengah fikir benda sekarang ni"
Haris mengerutkan keningnya. Kata bahagia tapi nampak macam tengah stress sekarang ni"Cuba kau cerita dekat aku"
"Aku kena panggil pergi bertugas next week"
Itulah perkara yang dirisaukan oleh Fahim sekarang ni. Dia baru saja mendapat mesej dari pihak atasan untuk balik ke pangkalan pada minggu depan.Dia risau ingin meninggalkan isterinya keseorangan kerana isterinya itu memang manja dengan dia sejak akhir ni dia sendiri pun pelik."Really. Bini kau dah tahu ke pasal ni?"
"Belum. Aku tak bagitahu lagi dekat dia"
Berat hatinya ingin meninggalkan isterinya."Oo kau patut bagitahu dekat dia"
"Nantilah aku cakap dekat dia"
Fahim mengeluh berat lalu mengambil gelas yang berisi air yang dipesan olehnya lalu diteguk dengan rakus."Aku kena pergi dah ni"
"Ok.Harith suruh kirim salam dekat adik dia"
Fahim mengangguk lalu dia melangkah keluar dari kafe itu dengan cepat. Dia perlu pergi mengambil isterinya dari universiti kerana isterinya mempunyai kelas hari ini.Liyanna siap bagi amaran lagi kepada dia kalau lewat dia kena tidur luar malam ni.Dia bukan tak bagi isteri dia bawa kereta but korang tahu sendirilah kan bila isteri dia bawa kereta jadi macam mana**
FAHIM menunggu isterinya sambil ralit termenung memandang kearah depan.
Dia tersedar dari lamunanya tatkala kedengaran ketukan dari luarTok! Tok! Tok!
Liyanna melangkah masuk dari perut kereta keningnya sedikit berkerut tatkala melihat wajah sugul milik Fahim
Tangannya dibawa ke rahang Fahim
"Abang kenapa. Liya tengok macam stress je?"
"Tak lah sayang.Sayang ada nak pergi mana-mana lagi tak?"
Fahim menarik senyuman nipis kearah isterinya. Malam ni lah dia akan memberitahu isterinya kalau dia bagitahu sekarang memang menangis lah isteri dia dalam kereta ni baik cakap malam ni senang nak pujuk dekat rumah"Takde dah"
Liyanna menggelengkan kepalanya sambil tersengih.Fahim memulakan pemanduannya lalu dia menggenggam tangan kecil milik isterinya diatas palehanya.Dikucup sekilas belakang tapak tangan isterinya sebelum dia memberi perhatian sepenuhnya kepada pemanduannya.
Do votes and comment✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...