part 1

2.8K 24 1
                                    

Nama aku zack...aku ni seorang pekerja kilang...12 jam kerja sehari..seperti biasa ni la kehidupan seorang pekerja bawahan....

Aku bukan nak bercerita tentang kerja aku....tapi aku ada cerita yang lebih menarik....masih juga cerita di tempat kerja aku tapi lebih menarik....

Cerita ni bermula pada hari pertama aku bekerja di kilang ni....hari aku terjumpa dengan adira dan sejak itu kehidupan aku berubah.....

Di kawasan production.....

Leader :
Adira...ni pekerja baru....kau tolong ajar apa yang patut apa yang perlu oky....boleh tak??

Adira :
Boleh bos.....  Hai sya adira....

Aku :
Saya zack....

Adira :
Oky zack.....awk ikut saya....

Adira bawa aku berjalan di kawasan production....dan ajar aku apa yang patut dan perlu di lakukan....sehingga waktu rehat tiba....

Biasa la orang baru mesti kekok....nak cari kawan ...nak selesa kan diri dan itu normal.....

Di kantin....aku makan sorang² dan tiba² adira datang dengan kawan² nya lagi 3 orang....dan kesemua mereka perempuan...

Adira :
Hai sorang???

Aku :
Aa sorang je.....

Adira :
Korang tak caye aku cakap dah budak baru yang masuk line aku ni hensem...haa tengok la betul kan...

Mira :
Betul la...wey hensem huhu

Siti :
Mm boleh tahan...single lagi ke??

Aku :
Haa aa..single lagi....

Adira :
Sory kawan sye memang mcm ni pantang tengok laki hensem mula nak gatal poen hahaha

Mira :
Harey kau adira....

Siti :
Haha...sial la kau adira....haha

Kami berempat ketawa dan di situ bermula persahabatan antara kami berempat

Kemudian  sebulan pon berlalu....kehidupan aku di kilang ni berjalan lancar....kerja oky....kawan² oky jadi tak ada masalah ......

Dan pada satu hari......siti datang jumpa aku....

Siti :
Zack....boleh ikut siti kejap tak??

Zack :
Nak p mana??

Siti :
Ala jum la...lagi pon line tengah stop kan sekarang....

Zack :
Aaa oky²

Siti bawa aku pergi ke gudang store.....fikiran aku dah mula pikir lain...aku pikir siti nak ajak aku beromen tapi ternya aku silap....

Siti :
Haa zack angkat sat barang ni...berat la siti tak larat...

Aku :
Owhh angkat barang ke....ingat nak angkat beda lain

Siti :
Angkat benda lain...apa yang zack pikir....siti ajak zack masuk sini untuk beromen ke hahahaha...jagan mimpi la....kita memang kawan tapi tak sampai tahap tu oky...

Aku :
Hehe tak la...zack pon paham...sapa nak lelaki macam zack ni...

Siti :
Haa sedar pon hehehe....dah tolong jap...angkat barang ni...siti nak pergi hujung sana jap....

Siti pun berlalu pergi....dan aku milaht dari belakang siti...potongan body memang mantap...pingang ramping bontot lebar ....

Memang idaman semua lelaki....  Aku ni sebenarnya dah lama cuba mengorat siti,mira dan adira....ternyata diorang ni hanya angap aku ni kawan dan tak lebih dari tu....

Coustemer Service 21sxWhere stories live. Discover now