PMPB : PERTEMPURAN MEMPEREBUTKAN PASUBOT
**********
Ternyata, suku baja membawa mereka semua ketempat awal mereka mengambil mereka yang sedang tergantung. Dan kali ini, mereka mengubur tim hali tapi hanya badan mereka saja, sedangkan kepala tidak. Di samping mereka juga ada tumbusour yang masih mengubur diri akibat tidak adanya cahaya matahari.
"eeikk dey! Kenape kitorang kene tanam ni?!"
Kaget gopal sambil berusaha, menggerakan tubuh yang sedang terkubur cukup dalam."aaaaa ha! Aku tau kenape diorang nal tanam kite, diorang nak bagi tumbusour makan kite!"
Usul yaya"oooo patutlah mereka panggil kitorang baja baik"
Jawab hali ikut-ikuttan."dey!! Aku taknak jadi baje untuk tumbusour! Eerrkk-eerkk lepaskan aku,LEPASKAN AKU!!!! HUHUHU"
(gopal)"hm. Jangan risau, aku tau ape yang kite kene buat"
(yaya)°••••••••••°
"Ini ke tempat die ying?"
Solar berbisik, saat ini mereka semua sedang meminjakki satu-persatu anak tangga menuju piramid batu yang dimana tempat besar itu menyimpan pasubot didalamnya."ye! Pasubot ade kat dalam piramid tu!"
Timpal ying sambil melihat maps hologram miliknya."HWAAA!! BESARNYE!!!"
"HA'AH LAH!!!"
Seru girang thorn dibalas oleh oliv dengan perasaan berbunga-bunga juga layaknya anak kecil yang baru saja di belikkan mainan oleh sang ibu.Sedangkan trio smart yaitu : miko, ying dan solar
Sedang melihat secara menyeluruh tempat asing itu"siape yang bine piramid ni?"
Heran thorn merasa kepo"hm, entah. Tapi yang pasti, barang yang kite cari. Ade kat dalam tu jom!"
Sahut ying mengajak mereka untuk berjalan kembali menaiki anak tangga penuh semangat."jom! Aku tak sabar nak dapatkan elemental tahap ketige! Elemental balak!YEEAYY!!"
Jawab thorn lebih bersemangat bahkan sampai meloncat tinggi."kite kene cepat dapatkan pasubot dan cantum semule dengan halilintar.kalau tak, nanti jadi pelupe!"
Ucap solar seraya melangkah duluan.
Ying dan yang lain saling menatap lalu mengangguk pelan ikut berjalan keatas."aku tau! Siape yang sampai atas dulu, DIE MENANG!"
(thorn)"MENARIK! JOM! AKU PASTI MENANG!"
(oliv)"hissh malah lah aku nak layan"
(solar)°°°°°°°°°°°°
"CEPAT PROBE!!! KITE KENE SAMPAI PIRAMID TU SEBELUM MATAHARI TERBIT!"
(adudu)"BETUL TU ICIKBOS, KALAU TAK. NANTI TUMBUSOUR, TUMBUSOUR TU AKAN BANGON!!!"
(Probe)***********
"eeeeikhhhh eeekkkkhhh!!! Haah~haah"
(hali)"haddouhh, penatlah. Satu malam dah kite cube lepaskan diri tapi tige perempuan ni sedap tidor pulak"
Lenguh gopal merasa lelah, langitpun mulai terang menandakan fajar akan tiba."ish tulah! Yaya kate die ade care!WEH,BANGUN YAYA!!"
Sambung hali kesal membangunkan yaya sedangkan dua gadis di sebelahnya tak ia gubrish sedikitpun (biasalah, ayank ama calon kaka ipar lagi bobo. Jadi maklum 😊)
KAMU SEDANG MEMBACA
bbb glxi sori X Readdes BERSAMBUNG ✔
AdventureKAMU MENDAPATKAN APA YANG PANTAS KAMU DAPATKAN, KARMA ITU ADA. TAPI TIDAK SEMUANYA DARI YANG DIATAS. •WARNING °MENGGUNAKKAN KARAKTER Y/N °BOBOIBOY HANYA MILIK MONSTA, AUTH HANYA MEMINJAM KARAKTERNYA SAJA. °MENGANDUNG 2 BAHASA SEKALIGUS = MALAY-INDO...