83.

87 10 2
                                    

Aylin is helemaal buitenadem, haar tranen zijn helemaal op gedroogd op haar gezicht door de wind. 

Aylin loopt meteen het restaurant van Farid binnen. Ze staat midden in het restaurant en kijkt gehaast rond. 

'Farid! Waar is Farid!' Valt Aylin meteen het personeel aan. 

'Kan je kalmeren, mevrouw?' Zegt een bediende. 'Waar is Farid!' Schreeuwt Aylin haar longen uit. Iedereen in het restaurant kijkt verbaasd en al fluisterend naar Aylin. Wat deed zo'n jonge dame helemaal buitenadem in een extreem luxe restaurant? Hoe geraak je zelfs binnen? 

'Farid!' Schreeuwt Aylin haar longen uit. 

Aylin voelt meteen dat ze bij haar armen vast gegrepen wordt. 

'Laat mij los! Laat mij los! Ik heb hem nodig! Het is dringend, het is dringend! Ik smeek het jullie! Farid!' Schreeuwt Aylin al huilend door het restaurant. 

Meteen wandelt Farid de keuken uit. Hij staat verbaasd te kijken naar Aylin die in het restaurant hysterisch zit te huilen en te schreeuwen. 

'Laat haar los.' Zegt Farid kalm en beheerst. Hij had haar niet verwacht en oh god, wat heeft hij haar lang niet gezien. 

Farid wandelt rustig naar Aylin toe en kijkt haar kalm aan. 

'Ik denk niet dat je hier iets te zoeken hebt.' Zegt Farid kalm. Zijn armen waren over elkaar gekruist, zijn benen stonden lichtjes gespreid en zijn gezicht keek haar zuur aan. 

'Alyssa, wilt vertrekken, je moet haar tegen houden, ze- ze wilt vertrekken- ik smeek het je, Farid, ik smeek het je- hou haar tegen.' 

Farid voelt zijn ademhaling vertragen. Hoorde hij het goed? Vertrekken? Zou hij haar nooit meer zien? Zou hij haar nooit meer kunnen horen? Zou hij nooit meer de hoop hebben dat hij haar over de straat zou zien wandelen? 

Hij blijft stil, hij vertoont geen emotie. Hij is gescheiden, wat kon hij nog doen? Welke reden zou hij hebben? Veel rechten heeft hij niet meer sinds ze zijn vrouw niet meer was. Toen hij alles in hand had, had hij er alles aan gedaan om haar zijn vrouwtje te maken, maar nu? Nu konden andere zijn vrouw van hem ontnemen en nooit zou hij maar terug krijgen, want hij wist hoe goed ze was in het weglopen van het leven. Het feit dat ze nu vertrekt bevestigt het alleen maar. 

'We zijn gescheiden, Aylin,' Zegt Farid met een zogenaamde teleurstelling op zijn gezicht. 'We zijn terug vreemdelingen, Aylin, ik kan je niet helpen. Ik wens je veel sterkte.' Zegt Farid en knikt zachtjes. 

Farid kijkt naar zijn security en geeft hen teken om haar naar buiten te brengen. 

'Nee- nee- Farid, alsjeblieft- alsjeblieft, als- als ze weg is, als ze weg is- ik zweer het je- ze komt nooit meer terug!' Huilt Aylin. 'Ze komt nooit meer terug! Ik- ik kan mijn zus niet verliezen! Ik kan haar niet verliezen, ik smeek het je- doe mij dit niet aan- hou haar tegen!' Huilt ze hysterisch. 

Farid reageert niet, misschien was dit het, misschien was dit het beste voor hen, Alyssa zou hem toch nooit meer in zijn leven laten, wat kon hij doen? Haar dwingen? Haar ontvoeren? Wat kon hij doen? 

'Jouw broer heeft mij niet verkracht!' Schreeuwt Aylin haar longen uit. Farid voelt meteen zijn hart een inzinking krijgen. Hij lost zijn armen uit zijn greep en kijkt haar met ongeloof aan. 

'Hij- hij heeft mij niet verkracht,' Huilt ze. 'Ik- hij was dronken- we zaten in zijn auto- ik- we kennen elkaar- we hadden ruzie- een grote ruzie- hij- hij zei- hij zei dat hij met iemand anders wou trouwen- en- en- ik hou van hem- maar- ik heb alles gegeven- hij- ik wou hem pijnigen-' Farid wandelt naar Aylin en komt vlak voor haar staan. De woede op zijn gezicht spuugt ervan af. 

'Hoor je verdomme wat je aan het zeggen bent?' Sist hij woedend. 'Het spijt mij- het spijt mij-' Huilt Aylin. 'Het spijt mij-' Huilt Aylin. 'Het spijt mij,' Huilt Aylin. 

'Ik geloof je niet,' Zegt Farid. Hij wandelt van Aylin weg. 'Die domme psychologische manipulatie, daar krijg je mij niet mee te pakken.' 

'Ik hou van hem!' Schreeuwt Aylin. 'Ja! Ik hou van hem!' Schreeuwt ze haar longen uit naar Farid. Farid draait zich terug om naar Aylin en deze keer, en deze keer geloofde hij haar. 'Ik hou van hem, ja! Ik hou van hem!' Huilt ze al schreeuwend tegen Farid. 'Ik haat mezelf ervoor- maar ik hou van hem,' Huilt Aylin. Farid ziet hoe iedere emotie op haar gezicht gewoon de waarheid spreekt. 'Ik heb geen idee hoe ik jullie ooit onder ogen zou moeten zien- ik- ik ik wist niet dat het zo groot zou worden,' Huilt Aylin. 'Het spijt mij,' Huilt Aylin haar ziel uit. 

'Het spijt mij- maar ik zweer het jou, ik hou van hem. Ik hou van hem.' 

Farid staart haar enkel aan. Hoe hard kan de waarheid toeslaan? Hoe pijnlijk kan de waarheid zijn? Zijn daarom leugens zoveel gemakkelijker dan de waarheid?

Heeft hij de vrouw van zijn dromen verloren om leugens? Heeft hij verloren om een leugen? 

'Jij fucking gek ding! Mijn restaurant uit!' Roept Farid woedend tegen Aylin. 

'Haal haar mijn restaurant uit! Eruit!' Schreeuwt Farid woedend tegen de security. Ze grijpen meteen Aylin bij haar armen. 

'Nee- nee- nee- Farid- nee- Far- je moet- je moet haar tegenhouden- hou haar tegen, Farid!' Schreeuwt Aylin terwijl ze weg getrokken wordt, maar ze doet er alles aan om tegen te vechten, om het restaurant niet te verlaten. 

Farid wandelt van haar weg, hij wilt terug naar zijn keuken, want hij weet zelf niet wat hij moet doen. 

Hij duwt net de deur van de keuken open, om te vertrekken, maar dan bevriest hij meteen. 

'Alyssa is zwanger!' Schreeuwt Aylin haar longen uit. Farid bevriest meteen, hij draait zich in een slag om en kijkt naar Aylin. 

'Ze is zwanger!' Schreeuwt Aylin weer. 'Ze is zwanger!' Herhaalt ze. 'Hou haar tegen! Ze is zwanger!' 

Farid zijn hart slaat meteen sneller, deze woorden sloegen nog harder aan. 

'Waar is ze? Waar is ze?' Farid wandelt gehaast naar Aylin. 'Ik- ze gaat vliegen- Brussel- Alyssa gaat altijd naar Brussel! Hou haar tegen! Ik smeek het je hou haar tegen!' 

'Ozan!' Roept Farid zijn longen uit. 'Autosleutels!' Ozan grijpt meteen de sleutels uit zijn zak en gooit ze meteen naar Farid. Farid vangt de sleutels en meteen rent hij gehaast het restaurant uit. Hij loopt zo snel hij kan naar zijn auto en rijdt met volle gas de ondergrondse garage uit. Hij rijdt met volle gas naar het vliegveld. Niets, maar ook niets kon hem tegenhouden, zijn enigste goal was om haar tegen te houden. Hij moest haar tegenhouden, op deze manier mochten ze niet eindigen, op deze manier konden ze niet eindigen. 

Binnen een kwartier kwam hij aan de airport. Hij stopt bruut zijn auto voor de ingang, waar hij zijn auto niet mag stoppen, maar wat had hij geen tijd om nog te gaan parkeren. 

Hij loopt meteen zo snel hij kan het airport binnen. Hij rent snel naar de lokketen om haar misschien daar ergens te vinden. 

Hij rent naar de ingang poortjes waar hij niet meer voorbij kan gaan door de security. 

'Alyssa!' Roept hij zijn longen uit. 

Alyssa schrikt meteen wanneer ze haar naam hoort. Ze draait zich in een slag om en blijft met ongeloof staan. Had ze het goed gehoord. 

'Alyssa!' Hoort ze weer. Ze brengt meteen haar hand naar haar mond en kijkt gechoqueerd voor zich. Ze blijft stil staan en voelt haar ogen wateren. 

Ze kijkt naar de vrouw die haar controleert en glimlacht zwakjes. 

De vrouw knikt goedkeurend naar Alyssa. 'U mag verder.' Alyssa neemt haar spullen en blijft voor een laatste keer staan, ze draait zich om en kijkt voor een laatste keer achter haar om. Dit is het beste dat ze kan doen, want er is geen leven meer voor haar daar. 

Ze draait zich terug om en wandelt verder naar haar vlucht. Ze veegt zeer langzaam een traan weg die over haar wang rolt. Ze haalt zeer diep adem en wandelt verder. 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu