Pejam celik,sudah dua minggu berlalu.Sungguh cepat masa berlalu.Tania berlari menuruni tangga mata menangkap wajah Puan Thila yang tersenyum sahaja.Keningnya terangkat sedikit.
'Why my mom? Happy je'
Ruang tamu dipenuhi ramai manusia.Tania sudah kecut perut.Dia dahlah tak pakai tudung.
Tania menuju ke biliknya.Tangan pantas mengambil tudung sarung di penyangkut.Tudung disarungkan dikepalanya sebelum dia keluar dari bilik.
"Assalamualaikum,Saya selaku ibu kepada Tania Alyssa.Saya ingin menjemput anda semua ke majlis perkahwinan anak terakhir saya" Ucap Puan Thila.Jari telunjuk ditunjuk kearahnya.Me?
Puan Thila mengangguk sekilas dan memandang kearah pelanggan butiknya.Tania memasuki kamarnya.Ipad dibuka dan memasuki applikasi Wattpad.
Sementara menunggu mamanya siap berbual barulah dia turun ke bawah.
Apabila dia terdengar suara dari dapur.Dia dikejutkan dengan tubuh Tarique yang berada dihadapannya."Oi,kalau nak jadi pak cik gad kat luar,not here" Bidas Tania.Tarique memusingkan tubuhnya.Wajah adiknya diimbas.
"Kenapa? Tak kenal adik sendiri? Hilang ingatan? Otak terencat?" Sambung Tania.
Sementara,dibelakang Tarique sudah ada Thaqeef yang sedang berbual mesra dengan seorang wanita.
Fatiha Adriana!
"Damn" ucap Tania perlahan.Tarique memandang wajah dingin adiknya sudah kejung otak.Saraf otak sudah tidak berfungsi.
"Senorok berbual? Sampai orang sekeliling pandang buat bodoh je? Ke dah tak ada malu? Sedar sikit dia tu Thaqeef Wadid a.k.a Bakal my future tau?" Sambung Tania.Tangan mengempal penumbuk.
"Heart,i don't see you today" Ucap Thaqeef.Bibirnya mengukir senyuman.
"Now,i not your heart." Sambung Tania lagi.Hujung tudung digempal kuat hingga kemerahan.
"Tania,awak okay?" Tanya Fatiha.Tangan Tania digenggam lembut dan diperiksa.Laju sahaja tangan Tania menepis.
"Kau tak puas lagi?Dah hancurkan hidup seorang Zea! Kau rampas Erman dari Zea! Pastu kau nak kacau aku punya hidup pulak?! Kau! Jaga-jaga aku mungkin tak dapat kawal baran aku.Zea bff aku memang aku tahu dia sampai menangis sebab perempuan tak guna macam kau,Sial!!" Tengking Tania.Mukanya sudah merah menandakan dia sudah marah level 4.
Fatiha hanya menunduk pilu.Thaqeef memandang Tania dengan geram.Tania sedar akan perubahan Thaqeef,sudah naik hantu.
"Apa? Kau nak marah aku sebab perempuan ni? Sorry aku dengan Rose pun tak suka dengan perempuan murah macam shibal ni." Kata-kata Tania menyerap didalam otak Thaqeef.Panggilan Awak-saya sudah hilang bertukar kepada aku-kau.
"Aku nak kau berampus keluar dengan perempuan ni?! Zea ada kat sini!" Zea yang sedang tersenyum dipandang wajah yang menyapa mata coklat cair Tania.
"Tania?" Satu suara dari belakang.Kelihatan Zea yang sedang memandang Fatiha dengan lembut.
"Fatiha? Maafkan aku...maafkan aku" air mutiara jernih keluar dari mata Zea.Peristiwa dimana Erman dibunuh kecam oleh Fatiha diimbas.
Flashback.
Kaki sudah bergelumpur apabila melihat Erman terbaring kaku di lantai yang berlumuran darah merah pekat.Wajah Fatiha yang senyum kepuasan dilihat.
"Apa salah aku Fatiha?" Soal Zea perlahan.Senyuman sinis tergukir dibibir Fatiha.
"Sebab kau rampas dia dari aku?!" Jawap Fatiha.Pisau yang berdarah itu dihempaskan dilantai tepat-tepat di pasu kaca.
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
Romance𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...