Farid parkeert de auto voor het appartement van Alyssa haar zus en wilt zijn deur openen, maar meteen spreekt Alyssa hem tegen.
'Ik ga alleen.'
Farid kijkt meteen naar Alyssa en ziet hoe ze zonder naar hem te kijken haar gordel los drukt en de deur opent.
Ze drukt zich moeizaam recht van de stoel en duwt de deur verder open met haar voet en stapt uit de auto. Ze houdt haar ene hand op haar buik en met haar andere hand sluit ze de deur met alle woede in haar dicht.
Hoe ver konden leugens gaan zonder genade? Hoeveel gaan ze nog van haar afnemen? Hoeveel gaat haar familie haar nog laten boeten?
'Ik wou verdomme enkel appels.' Herhaalt ze al sissend tegen zichzelf. Ze wandelt enkele stappen verder en voelt haar tranen opgewekt worden. 'Ik wou enkel appels.' Huilt ze terwijl ze haar tranen wegveegt.
Ze versnelt haar stappen en duwt de voordeur van het appartement open. Ze grijpt de leuning van de trappen en houdt het stevig vast om haar ondersteuning te bieden terwijl ze de trappen op liep.
Wanneer ze eindelijk boven gekomen is op de juiste verdiep haalt ze eerst diep adem en staart ze lang naar de deur van het appartement van haar zus.
Alyssa wandelt naar de deur van het appartement en slaat met haar hand op de deur. Die verdomde deurbel wilt ze niet aanraken. Vraag haar niet waarom.
En het duurde ook geen minuut en de deur ging meteen open.
'Fouad?' Hoort ze haar zus zeggen, maar wanneer ze Alyssa ziet, valt ze meteen stil.
'Alyssa?' Zegt Aylin meteen met ogen die meteen groter worden.
'Hmm- Fouad, dus.' Knikt Alyssa goedkeurend.
Ze duwt haar zus meteen naar binnen en wandelt dan het appartement zelf binnen. Ze gooit de deur woedend achter haar dicht.
'Je- je- je bent echt zwanger?' Zegt Aylin meteen en voor Aylin nog iets kon zeggen voelt Aylin een hevige klap op haar wang komen.
'Je hebt het lef nog om tegen mij te praten.' Sist Alyssa tegen Aylin.
'Na iedere leugen die uit je mond gekomen is - na- je hebt nog het lef om verder te kunnen leven alsof je het recht hebt op wat je gedaan hebt.' Aylin haar ogen vullen met tranen, ze houdt haar hand op haar wang waar haar oudere zus haar geslagen heeft. Haar zus heeft haar nog nooit geslagen en Alyssa zou haar ook nooit kunnen slagen.
'Ik kan het uitleggen.'
'Daar ben je te laat voor, Aylin.' Zegt Alyssa serieus. 'Daar ben je veel te laat voor, Aylin, weet je dat?'
Alyssa wijst naar haar buik. 'Ik sta op het punt om te bevallen, Aylin, en jij was de eerste die wist van mijn zwangerschap, jij was de eerste die wist dat ik ging vertrekken en toch vertikte je het om het uit te spreken en liet je mij vertrekken terwijl ik dacht dat Fouad jouw met dwang genomen heeft.'
'Ik wou het je uitleggen,'
'Maar je deed het niet!' Verheft Alyssa haar stem. 'Je deed het niet! Je liet mijn scheiden! Je liet mij vertrekken van bij Farid! Je wist hoeveel ik van hem hield!' Roept Alyssa tegen Aylin. 'Ik heb mijn kind 8 maanden van hem verzwogen! En je dacht dan nog niet iets te doen? Je had je bakkes moeten openen in de rechtbank!'
'Ik wist toen niet dat je zwanger was!' Huilt Aylin. Meteen begint Alyssa sarcastisch te lachen. 'Oh- dus- dat zou jouw enigste motief zijn om iets te zeggen?'
'Ik durfde niet, oke? Ik schaamde mij voor wat ik gedaan heb, ik- ik schaamde mij.' Huilt Aylin zachtjes.
'Jij die zich schaamt? Ik denk dat jij niet weet wat schaamte betekent, want als er iemand moest vertrekken dan was jij het wel, maar wat koos mevrouw om een mooi leven te bouwen op de rug van andere die hun dromen opgaven voor jou!'
JE LEEST
Until you. VOLTOOID
Romance'Als je weigert op mijn verzoek zal je deze beelden overal vinden, Alyssa. En ik denk niet dat je dat wilt- ik denk niet dat je wilt dat mensen weten wat je doet met je vrije tijd.' Alyssa heeft zelfs de kracht niet om boos te zijn. 'Als je met mij...