𝐌𝐢 𝐀𝐬𝐞𝐬𝐢𝐧𝐨 | 1

11 0 0
                                    

Nafas lelah dilepaskan kasar. Sekelilingnya dipandang tanpa sebarang riaksi diwajah. Telefonnya dikeluarkan untuk menghubungi seseorang.

"Hey"

"...."

"where are you?"

"...."

"ahh faster!"

Butang tamat panggilan terus dimatikan tanpa sempat orang ditalian membalas. Sekali lagi dia menghembuskan nafas lelah.

"that shit! huh!" sumpahnya tiba-tiba. Rambut yang berjuntaian didahinya disebak kebelakang. Dia duduk dibangku yang disediakan dihadapan lapangan terbang itu.

"Hey!" kepalanya tertoleh kearah kanan apabila terdengar jeritan seseorang yang memanggil dirinya.

Kelihatan seorang gadis berumur lingkungan seumuran dengannya sedang berjalan pantas kearahnya. Dia pantas bangun dari duduknya dan berjalan kearah wanita itu dengan wajah berang.

"Kenapa lambat huh? kau ingat aku tunggul nak tunggu kau lama-lama dekat airport ni?! you son of- ergh" marahnya panjang lebar bersama dengan wajah yang memerah. Gadis yang dimarahi itu hanya tersengih.

"Take it easy, Naf! alah bukan selalu pun kan? dah jom! nanti lambat pula" Naf Aqmar hanya mengikuti tanpa bunyi.

"Nay" panggil Naf. Nay Almar menoleh ke arah Naf bersama kening dijongketkan.

"Ahh sampai pun" badan direnggangkan untuk menghilangkan rasa sengal. Dia menoleh ke arah belakang apabila terdengar bunyi derapan tapak kaki.

"Wohoo hey sister! long time no see huh! how are you my sis? seronok tak belajar dekat sana?" Naen Ammir abang ketiga Naf dan Nay bertanya dengan wajah teruja.

"Terrible" Naf membalas dingin. Dia melihat sekeliling rumah banglo dua tingkat itu. Terasa sunyi.

"Mana yang lain?" wajah abangnya dipandang.

"Nish, Naur and Naz keluar jalan lepas tu mummy dekat cafe dia lah daddy pulak macam biasa dekat balai polis belum habis kerja lagi" terang Naen Ammir. Nish Ammar, Naur Aizaq dan Naz Azmar abang pertama, kedua dan keempat kepada Naf dan Nay.

"Kenapa kau tak ikut, lang?" Nay menoleh sekilas kearah Naen sebelum kembali berjalan ke dapur. Dia mahukan segelas air. Terasa penat apabila tergesa-gesa keluar untuk mengambil kembarnya, Naf itu.

Naz Azmar, Naf Aqmar dan Nay Almar ialah kembar seiras. Berumur 25 tahun. Naf ialah pelajar university jurusan journalism di UIC barcelona international university of catalonia di Spain. Manakala Naz dan Nay lebih memilih untuk terus berkerja selepas habis persekolahan kerana tidak berminat lagi ingin menyambung pelajaran mereka.

"Aku malaslah. Lagi pun harini kan your triplets ni balik sebab tu aku stay," terang Naen sambil tersengih dan mengaru kepalanya yang tidak gatal.

"kau tak masak ke, lang?" pandangan yang dihalakan kearah Naf kini beralih kearah Nay yang berada di ruang makan. Baru sahaja Naen ingin membuka mulut, ada suara yang memintas.

"holy shit! my babygirl!?" ketiga mereka terus memandang kearah suara itu.





To be continued

First chapter dah keluar so..enjoy.

-Miss C'A-

𝐒𝐢𝐥𝐞𝐧𝐭 𝐀𝐬𝐞𝐬𝐢𝐧𝐨 [H]Where stories live. Discover now