Bugün cumartesiydi yani Mirzalar beni istemeye gelecekti!!
Sabah uyanır uyanmaz-kızlar incide dahil olmak üzere bizde kalmışlardı- kızları ve beni uyandırdı hepimize güzel evi köşe bucak temizletti inci ve eslem erkek tarafı olduğu için mirzaların yanina gitmişlerdi. Aylis,Yağmur,Annem ve ben benim odamdaydık. Boynumda mirzanın bana önceden aldığı yeşil kalplı kolye vardı üstüme ise kolyeyle aynı renk olan elbisemi giymiştim.
"Peri kızı gibi olmuşsun annem..Pü,Pü maşallah"deyip yüzüme tükürdü annem, aylisle yağmur ise kahkaha attılar."Sağol annem.."dedim kısaca.
"Ama harbi harikaa olduun!"dedi yağmur. Aylis ise."Ay darısı başıma yenge!"dedi.
"Aynen görümce."dedi sadece cevap olarak yağmur, hepimiz odadan çıktık salona geldiğimizde gurur amcayı ve alazı gördüm, bana bir süre baktı gurur amca sonra."Evlenmekte emin misin?"dedi. Yağmurla beni vermemeye çok niyetli değildi fakat ben tuturmuştum evlenecemde evlenecem diye o yüzden beni kırmayıp gelmişti.
"Bencede evlenmemeli değil mi?"dedi alazda onu gazlayarak
"Eminimm!"dedim. Hepimiz koltukta oturduğumuzda içimde öyle bir heycan vardı ki anlatamazdım.
Kapı sesi ile."geldiler!"deyip hızlıca ayağa kalktım. Alaz."maalesef.."diyerek ofladığında Yağmur rahatça ayağa kalktı ve."evet geldiler hadi git aç kapıyı"dedi. Benim heycandan ellerim neredeyse titrerken kapıya geçti."Açıyorum."dediğimde kapı bir kez daha çaldı."Açsana kızım ağaç ettin insanları kapıda."dedi annem."bisbillah"deyip kapıyı açtım en önde mirzanın babası hüseyin amca arkasında asuman teyze vardı. Bu şekilde devam ediyodu. Mirzayı tam görememiştim.
"Hoşgeldiniz, buyrun."diyerek onları içeri buyur etti annem hüseyin amcayla asuman teyze içeri geçtiğinde inciyi gördüm elinde bir çikolata vardı. Onu bana uzattı ve."Abim seni böyle görünce bir kez daha sana aşık olacak ha diyeyim."deyip içeri geçti arkasından eslemi gördüm alaz."nasılsın eslem?"dediğinde yiğit ortaya çıkarak."Sanane lan!"dedi. Eslem gülerek içeri geçtiğinde eray ve yiğiti gördüm ikiside borcamım bir tarafından tutmuşlardı borcamın içinde ise baklava vardı. Aylis onlara yaklaştı ve."onu ben alayım."deyip baklavayı aldı ve mutfağa doğru gitti.
En sonunda onu gördüm..mirzayı...
"Gülüm.."dediğinde dayanamayıp."gülüm diyen ağzını öp-"
"Lan! Ne öpmesi?"dedi alaz gurur amcamla annem salona herkesin yanına gitmişti bir tek alaz hala yanımızdaydı. Yağmur onu alıp zorla çıkardığında tek kalmıştık."çok yakışıklı olmuşsun.."dedim.
"Sende çok güzel olmuşsun.."dedi mirza ve dudaklarını anlıma bastırdı bir süre öylece durduk ta ki alazın."ABLAAAĞĞ!"diye böğüren sesini duyana kadar..
"Ablanı.."deyip dudağımı dişledim ve."geliyorum!"dedim sadece. Son bir kez mirzaya baktım ve ardından salona girdim. Aylis bir kolumdan yağmur bir diğer kolumdan tutup beni aralarına oturtular."Eeğ!"dedi alaz ve mirzanın babasına bakarak."oğlumuz ne iş yapıyo, ablam biraz aç bi-"
"Alaz!"diyerek uyardım onu. Mirzanın banası sadık amca ise gülerek."şirketimizin başına geçecek."dediğinde alazın gözleri kocaman oldu ve mirzaya."Ablamı bırak beni al!"dedi ve annem onun kafasına bir şamar çaktı. Mirza dudaklarını birbirine bastırarak başını önüne eğdi.
"Kızım.."diyerek öksürdü annem ayağa kalktığımda aylis ve yağmurda benimle ayağa kalkmıştı ve mutfağa geçmişlerdi."kahvelerinizi nasıl alırsınız."
"Sade."dedi asude teyze.
"Banada sade kızım."dedi sadık amcada mirza ise sırıtarak."Sa-"demesine kalmadan aylisin."Tuz ruhu nerde!?"diyen sesiyle gözleri kocaman açıldığında gülmemek için büyük bir çaba sarf ettim.