Alyssa Rose sudah menunggu abangnya balik.Dia sedang menonton televisyen.Puan Tira sudah pelik dengan anak keduanya.
Suaminya memeluk isteri dari belakang.Puan Tira terkejut dengan tindakan Suami yang mengejut itu.
"Mama,hormatlah kita sikit"
Tangan Tuan Harith dilepaskan.Wajah Rose sudah moyok.Tuan Harith mencebik.
"Ala anak kesayangan mama nii..." Ujar Puan Tira.Panggilan suami tidak dihiraukan anaknya lagi penting.Kaki bergerak ke arah Rose yang tidak jauh dari situ.
"Sayang!" Panggil Tuan Harith.
Bahu anaknya dipegang.Kaki berlalu pergi dari ruang tamu.
_
Thaqeef Wadid sudah sampai dirumah.Kelihatan kereta myyi kelabu di sebelah kereta Vellfire hitam.Kaki dikeluarkan dari perut kereta.Kedengaran suara Rose dari dalam yang ketawa.Perlahan-lahan bibirnya menguntum senyuman.Dia mengaku bahwa sejak ketiadaan Rose hilang kemesraan dirumah besar ini.
"Assalamualaikum" Kaki dijejak ke dalam rumah.Rose pantas memeluk badan Thaqeef.Tangannya naik dikepala Rose.Rambut Rose yang berterbangan diikat kemas.
Puan Tira selesai sahaja membuat cookies anaknya.Kedengaran suara Thaqeef di ruang tamu.
Alyssa Rose berlari ke dapur apabila terbau cookies.Kepala di geleng sedikit.Peragai Rose langsung tidak berubah.
Tangan mengambil telefon yang berada dipoket.Tangan lincah mencari nama Tania.Apabila jumpa,Bibirnya mengukir senyuman.
•Tania•
Me:
Assalamualaikum,Awak dah balik?Kedengaran suara Rose.Lantas telefon dimatikan.
_
Tania Alyssa baru sahaja baring di katil dikejutkan dengan suara dari telefon.Tangan mencapai telefon yang berada di meja tidur.•|My future husband|•
My Future Husband:
Assalamualaikum,Awak dah balik?Me:
Waalaikumussalam,Alhamdulilah selamat sampai di katil kesayangan saya..Telefon dimatikan.Tudung yang tersarung di kepala dibuka.Tangannya ralit membuka jarum.
SELESAI solat isyak,Tania membuka telekung dan diletakkan di tempat yang disediakan.
Telinganya sempat menangkap suara Puan Tira yang memanggilnya turun makan malam.
Langkah di atur.Sampai didapur,dia mengambil tempat duduk sebelah Tarique.Jelingan maut dari Mateen.
"Ibu,kalau Tania balik rumah sewa boleh?" Tania membuka mulut supaya hilang rasa janggal di meja makan.
Puan Thila mengukir senyuman.Kepala diangguk.Tuan Thila memberi senyuman.
SELESAI makan,Tania mengambil chips more untuk dimakan semasa melayan drama korea.
"Nak bawa kemana itu?" Tanya Tarique.Tangannya disilang dada.
"Nak buat masak-masak" Jawapan Tania mengundang senyuman Tarique.Dah tahu tanya lagi.
"Tania esok kamu balik rumah sewa ke?" Tanya Puan Thila.Tania mengangguk kecil.Puan Thila memandang Tarique.Tarique mengangguk dia faham maksud ibunya itu.
_
Setelah 3 jam memandu akhirnya dia sampai dirumah sewa.Badan dihempas pada katil saiz single itu.Tania mengambil telefon.Mesej dari Zea dibuka.
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
Romance𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...