16. Képességek és tudás II.

29 6 28
                                    


Most, hogy túl vagyunk a fizikai, mentális és egészségügyi felmérésen, szeretnék megemlíteni pár olyan apróságot, amiből ha elejtesz egyet-egyet, egyedibbnek ható karaktert tudsz alkotni. Azért is fogalmazok így, mert ismerősi és saját tapasztalatok alapján is azt vettem észre, hogy sokkal jobban megragad az a dadogó, tájszólással beszélő, a csuklóján gumit húzogató vagy bármilyen egyéb szokással rendelkező karakter. 

Tudnék azzal vitatkozni, hogy ezeket a karakterek jobbak vagy többek lennének ettől, de mindenféleképpen emlékezetesebbé válnak. Akkor miért ne használnánk ki egy ilyen lehetőséget?

Azért az a szempontos érdemes lehet szem előtt tartani, hogy úgy válassz, ami illeszkedik a történetedbe... illetve ne ess túlzásba. Nincs mindenre mindig szükség, olykor egy jól megválasztott szokás sokkal többet tud dobni egy karakteren, mintha mindent is kitalálnál neki.

Önelégedettség:

(Jó, ez egy kicsit kilóg a sorból, de nem tudtam, hova tegyem. 😅) A karaktered elégedett azzal, aki? Ki van békülve azzal, amilyen? Min szeretne változtatni? Tesz ezért? Törekszik rá, hogy változzon, fejlődjön? Vagy ha nem, mi gátolja meg ebben?

Ezen a ponton már el lehet kezdeni gondolkodni a karakterfejlődésen is, hiszen itt már lehetnek elásva motiváló érzések, célok. Persze nem kell, hogy mindenki ellenséget lásson önmagában. Szeretem letisztázni azt, hogy pontosan hogyan áll a karakterem önmagával. 

Itt szeretném már meglebegtetni a dolgot, hogy ha a karaktered tökéletesen elégedett, akkor ott lehet, hogy vannak problémák. Óvakodj attól, hogy a karakteredtől elvedd a fejlődés lehetőségét!

Félelmek:

Ez akkor igazán izgalmas, ha tudod úgy alakítani a történetet, hogy a karakterednek többször szembe kelljen vele néznie. Meghatározó esetleg a mindennapi életének a szempontjából. Például egy metropoliszban éli, és rosszul van a tömegben, esetleg tériszonyos, és ez a történet egy későbbi pontján sorsdöntő fontosságot kap. Ilyenkor gondold át, lefogja győzni ezt a félelmet? Ha igen, hogyan, milyen események hatására? Egyszeri alkalomról lesz szó, vagy végleg meg tud szabadulni a korlátozó tényezőktől?

Készségek:

Számtalan különleges képesség állhat a karaktered szolgálatába - és szuperhősnek sem kell hozzá lennie. Jól hazudik? Nem képes normálisan használni a technológia vívmányait? Jó megfigyelő, könnyen értelmezi mások testbeszédét? A jég hátán is megél? Szívesen süt-főz? Valamilyen hangszeren játszik? Lehetőségek végtelen sora áll előtted! 

Furcsaságok, szokások, gesztusok:

Szokásnak tekinthető olyasmi, minthogy nem fogyaszt alkoholt, rendszeresen késik, gyakran átlépi a személyes határokat, hogy megöleljen embereket, virágnyelven káromkodik, kattogtatja a tollat és rágja a ceruzájának a végét.

Furcsaságnak lehet esetleg besorolni a különböző babonákat és az olyan szokásokat, amik nem mindennapiak, mondjuk valaki ragaszkodik a prímszámokhoz, vagy mindig fokhagymát rágcsál, ha ideges. A furcsaságokban az a legjobb, hogy még csak meg sem kell feltétlen őket magyarázni, szóval száguldjon nyugodtan a fantáziád.

Ha gesztusokat szeretnél alkalmazni, akkor azt ajánlom, egyszer találd meg azt a szókapcsolatot, ami jól leírja ezt a mozgást, és következetesen mindig használd rá ugyanezt a szókapcsolatot. Figyelj oda arra is, hogy azért ne használd olyan gyakran, találd meg azokat a pillanatokat, amikor igazán üt az, hogy megemlíted.

Kérdés: Te mivel varázsolsz egyedivé egy karaktert?

Feladat: Milyen különlegessége van a te karakterednek? Gondold végig, hogyan válik hasznára vagy hátráltatja!

Hogyan alkoss karaktert?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora