İlk Adım

253 7 2
                                    

İnsanların bana kilolu olduğum için sürekli lakaplar takması ve arkamdan "balina" ya da "duba" diye seslenmesinden  bıkmıştım. Bana eskiden sevdiğim çocuğun "senle sinema kapısından yan yana geçemem." demesi ise beni son raddelere getiren şeydi sanırım. 

Herkesin vardır kendine göre kilo problemi. Bize göre fiziği mükemmel olanların bile hep bir-iki kilo fazlası olur. Ve sadece kilolu olduğumuz için sevilmeyiz -eğer gerçekten kalbimizi görebilen biri yoksa-, dalga konusu oluruz. Biz duygularımızı, kalbimizi yemişizdir çünkü acıktığımızda. Ben artık onlara cevabımı vermem gerektiğini düşünüyorum. Sizce de zamanı gelmedi mi artık?

Sağlıklı ve düzenli bir şekilde kilo vermek için bir kaç şeye baktım. Öncelikle kendimize bir hedef belirlememiz lazım. Bu hedefe ulaşmak için büyük değişiklerden önce küçük değişiklerle başlayabiliriz.

1. Adım:

Hayatımıza biraz haraket eklemeliyiz! Neden bunca işin arasında yarım saatliğine dışarı çıkıp kafamızı dağıtmıyoruz? Bu hem bedenimize hem de beynimize iyi gelmez mi? Ama eğer bunu yapabilme imkanımız yoksa daha küçük adımlarla da başlayabiliriz. Mesela neden asansör yerine merdivenleri kullanmıyoruz ya da kısa mesafelere yürüyerek gitmiyoruz? Ev işlerine de yardım edebiliriz. Hem annemizin işini hafifletiriz hem de kilo vermek için bir adım atmış oluruz.

2. Adım:

Sanırım eklediğimiz hareketlerle birlikte birazda bir şeyler çıkarmamız gerekiyor hayatımızdan. Tuz ve şekere ne dersiniz? Bir de ekmeğe.. Tamamen çıkaramayız elbette ama yavaş yavaş azaltabiliriz. Mesela canımız tatlı şeyler istediğinde meyve yiyebiliriz, dondurma istediğinde kendi yaptığımız meyveli yoğurdu. Abur cubur yerine de sebzeleri ve meyveleri tercih edebiliriz yine. Ekmeği hiç olmazsa tam buğday veya kepekli olarak yiyebiliriz. Eğer bunlardan vazgeçemem derseniz hiç olmazsa günde 1,5 dilim ekmek daha az yiyebilirsiniz. 1,5 dilim ekmek 100 kaloriye eş değer ve bu önemli bir parça bence.

3. Adım:

Hayal edin. Kendinizi istediğiniz kiloya ulaştığınızdaki halinizde hayal edin. Hayal etmek yapmanın en önemli parçasıdır. Ve birde sizi motive edecek birini bulun. Aileniz, sevgiliniz, arkadaşınız... Hem birine hesap verdiğiniz hem de motive olduğunuz için daha kolay kilo verirsiniz.

Bugünlük benden bu kadar arkadaşlar. Umarım hep birlikte sağlıklı bir şekilde kilo verebiliriz! Kendinize dikkat edin, iyi şanslar! :D

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 07, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Zayıflama DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin