Bab 1: Pertemuan Yang Menguntungkan
Di jalan-jalan Verona yang indah, di mana percintaan mekar di setiap batu bulat, takdir mengatur pertemuan yang akan mengubah kehidupan Aria dan Hafzael selama-lamanya. Ia adalah petang musim luruh yang segar apabila laluan mereka bertemu, disatukan oleh satu kuasa ghaib yang tidak dapat ditentang oleh kedua-duanya.
Aria, seorang wanita yang sangat cantik dengan rambut kayu hitam yang melata dan matanya yang menyimpan sedikit sayu, merayau di dataran bandar yang sibuk. Hatinya, yang dibebani oleh impian yang tidak tercapai, mendambakan cinta yang akan memakan jiwanya. Dia tidak tahu bahawa alam semesta akan mengabulkan keinginannya, walaupun dengan cara yang paling tidak dijangka.
Hafzael, seorang yang mempunyai kekayaan dan kuasa yang besar, memancarkan keangkuhan yang menarik perhatian. Dengan ciri-ciri yang dipahat dan mata zamrud yang tajam, dia adalah seorang yang patut diperhitungkan. Namun, di bawah fasad kejayaan, kekosongan bergema dalam dirinya, kerinduan untuk sesuatu di luar harta benda.
Laluan mereka bertembung apabila Aria yang hilang akal, terserempak dengan laluan Hafzael. Mata mereka bertemu, dan pada saat itu, masa seolah-olah berhenti. Jantung Aria berdegup kencang, dan Hafzael merasakan kehangatan yang tidak dikenali dalam dirinya. Seolah-olah alam semesta telah berpakat untuk mempertemukan mereka, menjalin takdir mereka dalam permaidani cinta dan tragedi.
Dalam masa yang singkat itu, Aria melihat kelemahan yang tersembunyi di sebalik luaran Hafzael yang kukuh. Dia merasakan kerinduannya, rayuannya dalam diam memohon ketenangan. Tanpa disedari, Hafzael mempunyai agenda rahsia, motif yang akan menghancurkan kehidupan mereka di tahun-tahun mendatang.
Tertarik dengan kecantikan Aria yang halus dan emosi mentah di matanya, Hafzael menghampirinya, suaranya bergema dengan campuran daya tarikan dan kewibawaan. Dia menawarkan tangannya, isyarat yang akan mengikat jalan mereka selamanya.
Semasa mereka berbual, Aria mendapati Hafzael memerlukan pewaris untuk menjamin masa depan empayarnya yang luas. Ia adalah satu cadangan yang akan memberikan dia cinta yang dia dambakan, tetapi dengan kos hatinya sendiri. Di sebalik keraguannya, daya tarikan kehidupan yang terjalin dengan kuasa Hafzael terbukti terlalu menggoda untuk ditentang.
Dalam angin puyuh emosi, Aria menerima lamaran Hafzael, menutup nasib mereka dengan cincin di jarinya. Dia tidak tahu bahawa cinta yang dia fikirkan telah dia temui tidak lama lagi akan berubah menjadi ilusi yang menyayat hati.
Apabila bab semakin hampir ke penghujungnya, pentas ditetapkan untuk percintaan yang tragis terungkap. Aria dan Hafzael terikat dengan perkahwinan, hati mereka terjerat dalam jaring motif tersembunyi dan keinginan yang tidak terucap. Perjalanan mereka akan menguji batas cinta mereka dan membawa mereka ke jalan di mana janji-janji yang hancur menanti.
YOU ARE READING
**SWEET LIES**
RomantizmPengenalan Buku: Di Kuala Lumpur yang mempesonakan, di mana cinta dikatakan mekar di setiap sudut, percintaan yang tragis berlaku. "Janji yang Dihancurkan: Cinta yang Dikhianati" membawa pembaca ke perjalanan yang penuh emosi melalui kehidupan Aria...