Prolouge

29 15 0
                                    

Seseorang lelaki berlari keluar dari dewan besar mencari kelibat seseorang. Dari jauh ternampak susuk wanita berlari sambil mengangkat sedikit kain gaun nya.

"Khay !!!"- jerit nya.

Wanita itu berpaling terus dia berlari laju. Beberapa orang dia terlanggar dan hampir tersungkur. Dia menyorok di sebalik dinding.

Baru sahaja dia nak menghela nafas lega tiba-tiba lengan nya di tarik.

"Kau nak pergi mana ?!!"- herdik lelaki itu.

Terkejut dengan herdikan lelaki itu, mata nya bergenang serta cuba melepas kan pegangan lelaki itu.

"Lepas lah !"- jerit nya.

"Please Khay ! Don't do this !"- rayu lelaki itu.

"For what ?! Kau tipu aku, kau permain kan aku. Apa lagi kau nak buat hah !!"- jari nya menolak dada lelaki itu.

Lelaki itu terundur ke belakang bila wanita itu menolak dada nya beberapa kali. Wajah nya tertunduk ke bawah.

"Bukan niat aku, Khay"- dia memegang kedua bahu wanita itu.

"Nonsense ! Sia-sia aku tersuka dengan jantan bodoh macam kau ! Don't look for me !"- wanita itu menepis tangan lelaki itu dan berpaling.

Lelaki itu terus mencapai tangan wanita itu.

"Please princess fiona don't leave me"- tubir mata lelaki itu mengalir air mata.

Wanita itu hanya terdiam.

Perlahan-lahan dia melepas kan tangan lelaki itu dan terus melangkah pergi tanpa menoleh. Hati nya cukup terluka. Tak tahu apa niat sebenar lelaki itu.

Sedaya upaya lelaki itu menjerit nama nya tapi tetap tidak di hirau kan. Rasa menyesal menerjah dalam diri nya. Sungguh tiada niat. Ini semua salah kembar nya.

Bukk

"Kalau bukan sebab plan bodoh kau, dia tak tinggal kan aku lah !"- tempik nya.

"Aku minta maaf. Aku tak sangka jadi macam ni"- ujar kembar nya.

"Pergi mampus kau punya maaf !"- dia terus keluar dari sana tanpa peduli kembar nya yang terduduk di lantai.

Setahun kemudian.

"Oohh kau kat sini rupa nya"- bibir nya tersenyum senget.

Dari jauh dia perhati akan wanita itu yang sibuk melayan budak-budak.

"Hi princess fiona"- tegur nya dari belakang.

Gullpp

"Kka.. Kau ?!!"- suara wanita itu meninggi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 03 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tengku Fadhri : You're My Faith (OG)Where stories live. Discover now