Bab 1 : Life begin...

18 4 0
                                    

Warning ! This stories contains many violence and cruelty. Read it at your own risk. Thank you for reading my stories, i hope you all like it🤍

Pada suatu hari,

Sewaktu Dhamir Elhasiq sedang dilahirkan, ibunya mendapat tahu bahawa suaminya curang, iaitu bapa kepada Dhamir Elhasiq, kantoi curang kerana ditangkap kerana bapanya berdua-duan bersama wanita lain di dalam sebuah vip room hotel miliknya.

Ibu Dhamir menjadi sangat marah dan hampir membunuh Dhamir dengan tangannya sendiri kerana Dhamir merupakan anaknya bersama lelaki yang curang itu.

Tetapi disebabkan ibu Dhamir masih mempunyai naluri seorang ibu, ibu Dhamir terpaksa terima hakikat dan teruskan hidupnya sebagai " single mom " untuk meneruskan hidup demi membesarkan anaknya itu.

" Dhamir, ni mommy, comelnya anak mommy ni, ikut muka daddy dia.. "- ucap ibu Dhamir sambil menahan dari menangis kerana tidak sanggup melihat muka anaknya yang tidak bersalah tetapi lahir-lahir saja sudah melihat bahawa dia perlu hidup tanpa bapanya.

Tiba-tiba Dhamir tersenyum seolah-olah memahami dan mahu memujuk ibunya.

" Eh anak mommy pandai senyum lah, comelnya awak senyum Dhamir Elhasiq. " -ucap ibu Dhamir sambil tersenyum kerana melihat kecomelan Dhamir itu.

" Mommy mintak maaf Dhamir, Dhamir tak sempat nak merasa kasih sayang dari daddy.. mommy janji selagi mommy hidup , mommy akan jaga Dhamir dengan baik. " -ucap ibunya kepada Dhamir Elhasiq yang masih kecil dan masih tidak tahu apa-apa tentang dunia yang dihadapinya.

Selepas keluar dari hospital, ibu Dhamir terus bergegas untuk ke rumah dia dan suaminya yang curang itu untuk mengemas barang-barangnya dan keluar dari rumah itu.

Ibu Dhamir meletakkan Dhamir disisi tempat pemandu setelah mengemas barang-barangnya dan keluar dari rumah itu.

" Dhamir, mommy janji mommy akan sentiasa sayangkan Dhamir, walaupun Dhamir tak dapat merasa kasih sayang daddy. " - Ucap ibunya semasa memandu ke rumah ibu bapanya di kampungnya.

Setelah beberapa jam, akhirnya sampai ke kampung halamannya.

Ibunya meletakkan kenderaan di depan rumah ibu bapanya, dan membawa Dhamir dan barang-barangnya ke hadapan rumah ibu bapanya.

" Assaalamualaikum mama, papa. " - Ucap ibu Dhamir memberi salam sambil mengetuk perlahan pintu utama di rumahnya.

" Waalaikumussalam, eh, kakak, kakak kenapa ni ? Mana Hadieff ?(Hadieff ialah suaminya yang curang itu) "- Ucap perlahan ibu bapanya apabila melihat anaknya membawa cucunya dan barang yang sangat banyak.

" Mama , papa... " -ucap ibu Dhamir sebelum sempat menerangkan apa yang terjadi, dia memeluk kedua ibu bapanya dan menangis teresak-esak.

" Kakak, kenapa ni, kenapa menangis, kenapa Hadieff tak ikut balik? " -tanya mamanya, terkejut apabila melihat anaknya seperti ini.

" Hadieff ma, dia, dia kantoi curang ma, dekat hotel, masa sebelum kakak lahirkan cucu mama, papa.. kakak dapat tahu dari kawan kakak yang kerja dekat situ sebab dia kata yang Ayyash kene tangkap basah dengan perempuan tu ma, pa. "-Ucap ibu Dhamir dengan rasa tidak bertenaga lagi.

" Astaghfirullahalazim kakak, biar betul ni ? " - Ucap ibu bapanya terkejut apabila mendengar bahawa menantunya menduakan anaknya.

" Ye betul ma, takkan kakak nak tipu mama, papa. Kakak bingung ma, pa, kakak ada mama, papa je.. " -ucap ibu Dhamir sambil mendukung Dhamir.

" Sabar kakak, papa, mama ada dekat sini dengan kakak, biar kitorang jaga kakak, okay? " -ucap mamanya.

" Okay ma, lupa nak kenalkan, ni cucu mama, papa. Nama dia Dhamir Elhasiq. "-ucap ibu Dhamir sambil tersenyum melihat anaknya yang comel itu.

Dhamir Elhasiq (OG)Where stories live. Discover now