SERÇE'NİN UMURSANDIĞI TEK YER

95 9 19
                                    

29.06.2024

Hoş geldiniz. 🪡🤍

-

Serçe
Ağlarsan
Ne olacağını
Biliyorsun.

İlk kez on dört yaşımda sevdası gönlüme çocuksu bir aşkla düşen adamı yıllar geçtikçe deliler gibi sevmek, adı üstünde delilikti.
Karşısına geçip konuşamamak, heyecandan terlemek, delilikti.
Karşısında heyecandan konuşamadığım adamın,
on dokuz yaşımdayken dudaklarına yapışmam... Deliliğin de ötesiydi.


Ama yıllar sonra anlayacaktım. O dönünce. Dönmez dediğim adam, aniden geri dönünce.
Dudaklarına yapıştığım o genç delikanlı gitmiş, yerine yorgun, hissiz bir adam gelmişti. Gözlerindeki o cılız ışıltı bile artık yoktu. Siyahları mümkün olabilirmiş gibi daha da kararmıştı.

Kaderin benimle dalga geçer gibi yaşattığı o an, yıllar sonra onu yine o gölün kenarındayken görmüş olmamdı. Dönmüştü. Çözülmez sandığım buzlar çözülecek, açılmaz dediğim düğümler açılacak sandım onu görünce.


Düğümün ta kendisi bizizdir belki de Serçe.

Kalbim ona aitken ondan kaçmaya çalıştım.
Sözleri durdurdu beni.
Sesini yıllar sonra duymak da delilikti.


"Yıllar önce dudaklarıma yapışan kız mı kaçıyor benden?"

Adımlarım yere çivilendi.
Şu buz gibi göle atlasam bile soğumayacaktı kalbim. Lanet olsun ki bunu biliyordum.


Ama ondan nasıl kaçacağımı bilmiyordum.

"Dönmüşsün..." dedim ona o gün, sadece. "Evine dönmüşsün..."

Esip geçen rüzgar ondan bana gelen yılların kalıntısı, gözlerimden ona akanlar ise benim yıllarımın hasreti. Çok özlemek nedir bilmeseydim bile bu yaşadığımın adı çok özlemek olacaktı. Ama o, bunu anlamayacaktı.

"Döndüm." dedi, beni mahveden sesiyle. "Nereye giderse gitsin, insan evine döner Serçe."

Sanırım henüz bilmiyordu.
Senin evin ben değilim, diyemedim.
Yakında yine gideceksin,
Ya da beni daha da mahvederek,
O kadınla buraya yerleşeceksin
Diyemedim.
Kalbime attığı dikişlerin ipleri eskidi.
Yerine yenilerini ekleyen bendim.
Belki de iyileşmişizdir.
Ama
Yine de diyemediklerim boğazıma tek tek dizildi.
Burası
Serçe'nin Umursandığı Tek Yer'di.




SERÇE'NİN UMURSANDIĞI TEK YER +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin