الفـصل 3 ♡'

54 6 2
                                    

في مطار اسكندريه خرجت يارا وهنا و ركبوا العربية يارا وهي بتكلم عمها خالد وبتقول.....

يارا:/الوا يا خّلود انا وركبت العربيه هعمل كام مشوار الاول وبعدين كده هرجع البيت.

خالد:/ ماشي يا يويو خلي بالك على نفسك وتوصلي بالسلامه ان شاء الله يا حبيبتي.

قفلت يارا مع خالد فبصتلها هنا وهي بتقول....

هنا:/ انتِ ليه قلتِ لحسن انك هتحضري الاجتماع مع انك في العاده مش بتحضري الاجتماعات.

يارا:/ لان الشركه دي غير دي شركه من مجموعه شركات الالفي يعني بمعنى اصح دي من شركات جدي وعمي ف بالتالي هحضر الاجتماع.

هنا:/ طيب رؤساء الشركه عارفين انك الوفد البريطاني ولا لأ.

يارا:/ يا بنتي هم مفكرين ان الوفد البريطاني راجل مش ست.

هنا:/اممم... طيب ياختي موعد الاجتماع قرب فاضل ساعه ومش عايزين نتأخر كفايه ان احنا اجلناه كتير.

يارا:/ ما تخافيش هنوصل في المعاد بالظبط.

********************
وعند مراد في الشركه قال.....

نهي:/حضرتك كده كل الاوراق والعقود جاهزه.

مراد:/تمام.. وياريت تستعجلي الآنسه نوره عشان موعد الاجتماع قرب.

نهي:/حضرتك عايز نوره ليه دي مش اول مره نعقد صفقه مع الوفد ده...... ده غير إن الرئيس التنفيذي مصري يبقي مش هنحتاج نوره.

مراد:/لا المره دي غير لا الوفد نفسه اللي جاي واللي أنا اعرفه انه مش مصري وعايش هناك من زمان وانا بعرف اتكلم انجليزي بس الوفد اللي سمعت عنه انه بيتكلم ايطالي فهمتي.

نهي:/تمام يا فندم.

مراد بيكلم والده في الموبايل وبيقول.......

مراد:/الوا يا بابا في ايه..

خالد:/الوا يا مراد.. أنا اتصلت عشان اقولك إن بنت عمك وراها كام مشوار وبعدين هتيجي ف بالتالي مش تروحلها.

مراد:/اللي كان نسي اصلا.... طيب ماشي توصل بالسلامة سلام بقي دلوقتي عشان مشغول.

مراد بيكلم نفسه وفجأة دخل عمر وقال....

مراد:/ياخي روح منك لله قلبي كان هيقف منك يا زفت انت كبرت المفروض تعقل.

عمر:/ياعم انت مش زهقت من كتر ما بتقول الكلام ده.

مراد:/خلاص دلوقتي عشان مش فاضي استني بس اخلص وهوريك.

عمر:/بجديه... طيب يلا عشان الاستاذ حسن وصل ومستني في قاعه الاجتماع.

مراد:/بعصبية... يعني قاعد عمال تتكلم معايا وجاي تقولي كده دلوقتي ياخي روح منك لله.

عمر وهو بيشد مراد عشان يمشوا....

أنـت مـرادي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن