Author POV
"Kami nak kau sertai pasukan kami, Rafieqi Marzuq" Kata Evelyn yang muncul di belakang Rafieqi bersama Haris.
"Pasukan? Pasukan apa ni?" Tanya Rafieqi dengan nada keliru.
"Pasukan nasyid, anak baik lagi cerdik"Kata Hazwan dengan nada perli lalu menerima pukulan di kepalanya oleh Izzwan.
"Diamlah kau, jangan nak spoil the mood"Marah Izzwan.
"Pasukan khas under Bureau of justitia...untuk ditugaskan satu misi penting"Terang Evelyn kepada Rafieqi.
"Bureau of Justitia? Misi penting? Korang ni betul ke or dah silap orang ni?" Tanya Rafieqi dengan ragu-ragu.
"Ya, ikut jelah or aku ikat kau terus"Kata Amin yang sudah bersedia dengan tali.
"No Amin, takde agenda culik calon di sini"Kata Evelyn dan Amin hanya mengeluh, mengalah.
"So at least boleh bagitahu nama-nama korang?"Tanya Rafieqi.
"Nama saya Evelyn, ini Amin, Haris, Hazwan dan itu Izzwan"Kata Evelyn memperkenalkan dirinya dan calon-calon lain.
"Ohhh..so agensi korang ni macam agensi pengintipan ke apa? Siap tahu nama aku, so mesti kau orang tahu maklumat pasal aku"Teka Rafieqi.
"Percayalah, semua benda pasal kau, dari lahir sampai sekarang...ada dalam fail ni"Kata Haris sambil menunjukkan fail biodata Rafieqi.
"Hurm...apa kata kita teruskan perbualan ni kat rumah aku? Benda rahsia macam ni akan tarik perhatian" Cadang Rafieqi sendiri.
"Good idea..jom boys"Balas Evelyn dan pergi menghidupkan keretanya.
Skip...
Di Rumah Rafieqi...
"Wow betul ke ni rumah kau Rafieqi? Dan kau duduk seseorang ke?"Tanya Amin dengan nada terkejut sambil melihat ruangan tamu rumah Rafieqi.
"Ye ni memang rumah aku dan tak. Aku tinggal dengan mak ayah aku...well kinda... diorang selalu pergi untuk bussiness trip kat luar negara so mostly aku seorang-orang kat rumah" Kata Rafieqi.
"Mesti kau rasa lonely duk seseorang" Kata Haris dengan nada kesian. Namun begitu, Rafieqi memilih untuk senyap sahaja.
"So...apa yang kau buat dengan semua parts pc tu? Banyak betul kau beli"Tanya Izzwan cuba menukar topik.
"Oh itu...just nak modify laptop dengan desktop aku so memang banyak aku perlukan"Balas Rafieqi sambil menyusun paket ramennya di kabinet.
"Modify? Kau kerja technician ke apa"Tanya Hazwan.
"Well boleh kata macam tu...aku pun memang budak software engineer pun"Respon Rafieqi.
"Eh? Mana si Eve ni?" Tanya Haris yang sedar ketiadaan Evelyn.
"Hurm...ikut aku"Kata Rafieqi sambil berjalan ke biliknya. Setibanya dia dan yang lain di bilik Rafieqi, terlihat Evelyn sedang melihat gajet ciptaan Rafieqi.
"Nampaknya someone tak tahu apa itu privasi orang"Perli Rafieqi.
"Oh maafkan aku Rafieqi...just nak confirmkan biodata kau just not exaggerate"Kata Evelyn sambil meneliti gajet Rafieqi.
YOU ARE READING
Mission: Code 3011
FanficSatu misi khas dan bahaya, tujuh individu telah dicalonkan untuk direkrut dan membentuk satu pasukan elit. Sejarah lama mengenai mereka telah menjadi penentu pemilihan calon untuk misi khas tersebut. Misi sulit yang diberi nama Code 3011 Mission. Mi...