Bab 9

975 44 4
                                    

Maafkan aku : Last Minute

      'Buk!'

      "U-ugh, sakitnya ."

       Khalish yang terjaga dari tidur nya merengus kesakitan . Mata terbuka dan terlihat sepasang kaki sudah mendarat di atas perut dia dipercayai milik isterinya.

      Mata legam Khalish melirik sedikit ke kiri . Kayla sedang terbongkang tidur tangan yang mendepa seperti katil ini milik dia seorang dan kedua kaki yang selesa mendarat di atas perut suami nya .

      "Hm? hilang? aku kata dah . Mesti tah mana -mana pergi bantal tu . Jadi batasan konon ceh ," bebel Khalish sambil mengalihkan posisi kedua kaki isteri dia kembali pada asal .

      'Flashback'

     "Tidur sofa!"

      "Tak mau."

     "Eyyy turun lah . Tidur sofa sana . Aku taknak tidur dengan kau lah ," ujar Kayla geram sambil menarik lengan Khalish turun dari katil namun sia-sia kederat lelaki Khalish lagi besar darinya.

     "No . No . My answer will be no now and forever," jelas Khalish bersilang tangan . Dia langsung tak berganjak dengan tarikan Kayla .

     "Ish! kau ni kan!" baru ingin Kayla memukul suaminya ...

     "Kayla ...kenapa tu ? okey ke kat dalam ?" .

      Terdengar ketukan halus dan suara Datin Khalisha menegur keriuhan mereka . Khalish membuat isyarat , jari telujuk di mulut nya mengarahkan untuk senyap.

       "Okey je mummy , biasalah menantu mummy ni nak manja-manja ," balas Khalish dari dalam bilik sedikit kuat .

      "Ouh ha yelah , jangan bising sangat . Daddy kamu tu tengah sakit kepala baru dapat tidur ."

      "Okey mummy ."

      Suara Datin Khalisha tidak lagi kedengaran . Bermakna mummynya sudah masuk ke dalam biliknya .

      "Dengar mummy cakap , bising tau bising . Shhh. Dah tidur sekarang ," arah Khalish yang merebahkan diri dia di sisi kanan tilam . Kayla menayang muka merah menahan marah kaki dihentak -hentak tanda protes sebelum dia turut baring di sebelah tapi hujung-hujung.

      "Ini kalau aku jentik , confirm jatuh . Sini sikit mi amore ," panggil Khalish dengan muka mendatar .

      "Diam . Tidur jelah ."

      Khalish menggaru kepala dia tidak faham dengan sifat isterinya. Malas nak memanjangkan cerita dia turut membetulkan posisi selesa sebelum tidur .

      Baru Khalish ingin memejam kan mata , dia dapat rasakan sesuatu diletakkan di sebelah nya . Mata kembali terbuka . Bantal peluk? Dah kenapa tengah-tengah mereka ada bantal peluk pula?

       "Ini dah kenapa ada yang ketiga ni?".

      Kening dijungkitkan seolah tertanya -tanya apa motif isterinya meletakkan bantal peluk di tengah-tengah mereka .

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now