ɪɴғᴏʀᴍᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇʟ ᴘᴇʀsᴏɴᴀᴊᴇ

448 34 0
                                    

ɴᴏᴍʙʀᴇ;______   sᴏʙᴏɴɢ

ᴇᴅᴀᴅ; 16

ᴄᴜᴍᴘʟᴇᴀɴ̃ᴏs; 29 ᴅᴇ sᴇᴘᴛɪᴇᴍʙʀᴇ

ᴀʟᴛᴜʀᴀ; 1,72

ʀᴀᴢᴀ; ᴏᴍᴇɢᴀ

ᴅᴇsᴄʀɪᴘᴄɪᴏ́ɴ; ᴇs ᴜɴ ᴄʜɪᴄᴏ ᴅᴇ ᴀʟᴛᴜʀᴀ ᴘʀᴏᴍᴇᴅɪᴏ, ᴛɪᴇɴᴇ ᴇʟ ᴘᴇʟɪ ʙʟᴀɴᴄᴏ ᴀʟʙᴏʀᴏᴛᴀᴅᴏ, ᴘɪᴇʟ ᴘᴀ́ʟɪᴅᴀ ʏ sᴜᴀᴠᴇ, ᴏᴊᴏs ᴀᴍᴀʀɪʟʟᴏs ᴄᴏɴ ᴅᴇᴛᴀʟʟᴇs ᴀᴢᴜʟᴀᴅᴏs ɢʀᴀɴᴅᴇs, ᴘᴇsᴛᴀɴ̃ᴀs ʙʟᴀɴᴄᴀs ʟᴀʀɢᴀs, ᴄᴇᴊᴀs ғɪɴᴀs ᴅᴇ ᴜɴ ᴛᴏɴᴏ ɢʀɪsᴀ́ᴄᴇᴏ, ʟᴀʙɪᴏs ɢʀᴜᴇsᴏs ᴀʟɢᴏ ʀᴏsᴀᴅᴏs, ᴍᴇᴊɪʟʟᴀs ʀᴏsᴀᴅᴀs, ᴏʀᴇᴊᴀs ᴘᴇǫᴜᴇɴ̃ᴀs, ᴄᴜᴇʀᴘᴏ ᴇsʙᴇʟᴛᴏ, ᴘᴀʀᴇᴄɪᴅᴏ ᴀʟ ᴅᴇ ᴜɴᴀ ᴍᴜᴊᴇʀ ᴘᴇʀᴏ ᴄᴏɴ ᴄɪᴇʀᴛᴀ ᴍᴜsᴄᴜʟᴀᴛᴜʀᴀ, ᴘᴇǫᴜᴇɴ̃ᴀs ᴍᴀɴᴏs, ᴜɴ̃ᴀs ʟᴀʀɢᴀs ᴄᴏɴ ᴅɪsᴇɴ̃ᴏs ᴅᴇ ᴀɴɪᴍᴀʟᴇs, ᴛɪᴇɴᴇ ᴜɴᴏs ᴛᴀᴛᴜᴀᴊᴇs ᴇɴ sᴜs ʙʀᴀᴢᴏs ᴅᴇ ᴜɴ ᴘᴜɴᴛᴏ ʏ ᴄᴏᴍᴀ, ᴏᴛʀᴏ ᴅᴇ sᴜ ᴀɴɪᴍᴇ ғᴀᴠᴏʀɪᴛᴏ, sᴜ ɢᴀᴛᴏ ʏ ᴇɴ sᴜ ʙʀᴀᴢᴏ ɴɪɴɢᴜ́ɴ ᴏᴛʀᴏ ᴛᴀᴛᴜᴀᴊᴇ, ᴘɪʀᴄɪɴɢs ᴇɴ sᴜ ʟᴀʙɪᴏ ɪɴғᴇʀɪᴏʀ, ɴᴀʀɪᴢ, ᴄᴇᴊᴀ ɪᴢǫᴜɪᴇʀᴅᴀ ʏ ᴀʀɪᴛᴏs ᴇɴ sᴜ ᴏʀᴇᴊᴀ ᴅᴇʀᴇᴄʜᴀ ᴘᴀʀᴛᴇ ɪɴғᴇʀɪᴏʀ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴛɪᴇɴᴇ ᴀʟɢᴜɴᴏs ᴏᴛʀᴏs ᴀʀᴏs ᴇɴ ʟᴀ ᴘᴀʀᴛᴇ sᴜᴘᴇʀɪᴏʀ ᴅᴇ sᴜ ᴏʀᴇᴊᴀ ɪᴢǫᴜɪᴇʀᴅᴀ, ᴜsᴀ ᴜɴ ᴄᴜʙʀᴇʙᴏᴄᴀs ᴏ ᴛᴀᴘᴀʙᴏᴄᴀs ᴊᴜɴᴛᴏ ᴀ ᴀʟɢᴜɴᴀs ɢᴀғᴀs ʀᴇᴅᴏɴᴅᴇᴀᴅᴀs ǫᴜᴇ ᴘᴇʀᴍɪᴛᴇɴ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴇ ɴᴏ ʟʟᴀᴍᴇ ʟᴀ ᴀᴛᴇɴᴄɪᴏ́ɴ, sᴜ ᴘᴇʟᴏ ᴇs ᴀʟɢᴏ ʟᴀʀɢᴏ ʟᴏ ǫᴜᴇ ʜᴀᴄᴇ ǫᴜᴇ ɴᴏ sᴇ ɴᴏᴛᴇɴ sᴜs ᴀʀᴏs.

ᴇɴғᴇʀᴍᴇᴅᴀᴅᴇs/ ᴄᴏɴᴅɪᴄɪᴏ́ɴ ᴇsᴘᴇᴄɪᴀʟ; ᴛɪᴇɴᴇ ᴀᴄʀᴏᴍᴀᴛᴏᴘsɪᴀ ( ᴅᴀʟᴛᴏɴɪsᴍᴏ, sᴏʟᴏ ᴠᴇ ᴇɴ ᴛᴏɴᴏs ɢʀɪᴄᴇs), ᴀʟʙɪɴɪsᴍᴏ ʏ ᴇs sᴏʀᴅᴏ( ᴀʟɢᴜɪᴇɴ ǫᴜᴇ ɴᴏ ᴇsᴄᴜᴄʜᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴇʟ ᴛɪᴇɴᴇ ᴀᴜᴅɪ́ғᴏɴᴏs ǫᴜᴇ ʟᴇ ᴘᴇʀᴍɪᴛᴇɴ ᴇsᴄᴜᴄʜᴀʀ, ᴜsᴀ ᴀʀᴇᴛᴇs ʀᴇᴛʀᴏᴀᴜʀɪᴄᴜʟᴀʀᴇs)

ᴛʀᴀᴜᴍᴀ; ᴀʙᴜsᴏ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀʟ ʏ ᴀᴄᴄɪᴅᴇɴᴛᴇs ɢʀᴀᴠᴇs

ɪɴғᴏʀᴍᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴘᴇʀsᴏɴᴀʟ; ᴇʟ ᴠɪᴠɪ́ᴀ ᴄᴏɴ sᴜs ᴘᴀᴅʀᴇs ᴘᴇʀᴏ ᴜɴ ᴅɪ́ᴀ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴄᴇɴᴀʙᴀɴ ʟᴇs ᴅɪᴄᴇ ǫᴜᴇ sᴇ ᴍᴜᴅᴀʀᴀ́ ᴀ ᴜɴ ᴅᴇᴘᴀʀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴊᴜɴᴛᴏ ᴀ sᴜ ᴍᴀʏᴏʀᴅᴏᴍᴏ, ᴇsᴛᴏs ɴᴏ ᴀᴄᴇᴘᴛᴀʙᴀɴ, ᴘᴇʀᴏ ʟᴏ ʜᴀᴄᴇɴ ᴀʟ ᴇsᴄᴜᴄʜᴀʀ ǫᴜᴇ ɪɢᴜᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ sᴇɢᴜɪʀᴀ́ ᴍᴏᴅᴇʟᴀɴᴅᴏ ʏ ᴀʏᴜᴅᴀʀᴀ́ ᴇɴ ᴜɴᴀ ᴄᴏᴍᴘᴀɴ̃ɪ́ᴀ ǫᴜᴇ sᴜ ᴘᴀᴅʀᴇ ᴛᴇɴɪ́ᴀ ᴇɴ sᴇᴜ́ʟ.


ᴄᴀʀᴀ́ᴄᴛᴇʀ: ᴇs ᴠᴇʀɢᴏɴᴢᴏsᴏ, ᴘᴇʀᴏ ᴀʟ ᴛᴏᴍᴀʀ ᴄᴏɴғɪᴀɴᴢᴀ ᴇs ᴇɴᴏᴊᴏɴ, ᴘᴇʟᴇᴀᴅᴏʀ ʏ ɢʀɪᴛᴏ́ɴ, ᴀᴅᴇᴍᴀ́s sᴇ sᴏɴʀᴏᴊᴀ ᴍᴜʏ ʀᴀ́ᴘɪᴅᴏ

ᴍᴀʟᴇ ʏ/ɴ ᴇɴ ʟᴏᴏᴋɪsᴍ Donde viven las historias. Descúbrelo ahora