Adeline, Bertrand malikanesine götürüldü, daha doğrusu taşındı. Genevieve'in yardımıyla, kalbi umutla dolu bir şekilde dışarı çıkmaya hazırlandı.
'Eğer bu malikaneden çıkabilirsem, belki kurtulabilirim.'
Ancak arabaya binmeden hemen önce Shane yalnızca onun duyabileceği bir sesle fısıldadı.
"Genevieve benim elimde, Adeline."
"Nefes almak kadar kolay tehdit ediyorsun."
"Sadece tehditle mi yetineceğimi sanıyorsun?"
"...Senin böyle olduğunu bilmiyordum."
"Sana daha önce de söyledim, beni hiç tanımıyorsun."
Bu inkar edemeyeceği bir şeydi.
Adeline, Shane'i hiç tanımıyordu.
'Kör bir aptaldım.'
Penceresiz yatak odasından ve Shane'in malikanesinden çıkmayı başarsa da, hâlâ fiilen bir mahkumdu.
Yıkıcı bir duyguydu.
Adeline gece yarısı Bertrand malikanesine geldiğinde Gregory onunla konuştu.
"Adeline."
"E-Evet?"
Adeline çok gergindi.
Gregory, şaşkın Adeline'e garip bir ifadeyle bakıyordu. Hem şaşırmış hem de acı çekiyor gibi görünüyordu. Adeline, bakışlarını indirmeden önce, onun kendisine benzeyen yeşil gözleriyle kısaca karşılaştı.
Babasıyla yüzleşmeyeli çok uzun zaman olmuştu. Dahası, Delmuz'dan ayrılmadan önceki son birkaç yıl bulanıktı, neredeyse hiç uyumamıştı ve ailesiyle geçirdiği zamana dair sadece belirsiz anılar vardı.
'Bu dünyanın bir roman olduğunu anladıktan sonra, duygusal bağlarımı koparmak yerine onlardan kaçınmakla meşguldüm...'
Gregory hafifçe omzuna dokundu.
"Hiçbir şey için endişelenmenize gerek yok. Her şeyle biz ilgileneceğiz."
"Hiçbir şeyden endişe etmiyorum..."
"Her şeyi yerli yerine koyacağız."
Her şeyi geri yüklemek mi? Bu ne anlama geliyor?
Gregory tekrar omzuna vurdu. Tavrı o kadar ciddiydi ki Adeline aklındaki sorulardan hiçbirini sormaya cesaret edemedi.
Patrick konuştu.
"Ne kadarını hatırlıyorsun?"
"Ee? Ah, peki, ben..."
"Nasıl çöktüğünü hatırlıyor musun?"
Elbette, bunu büyük bir ayrıntıyla hatırlıyordu. Hayatı boyunca hazırladığı sahneydi. Adeline sessizliğini onayladığında, Patrick dişlerini sıktı ve konuştu.
"Bir daha asla böyle bir şey yapma."
"..."
"Asla."
"...Üzgünüm."
Adeline yumuşak bir sesle söyledi.
Patrick, en büyük oğul ve unvan ve mülkün varisi olarak, duygularını nadiren gösteren sorumluluk sahibi bir adamdı. Yine de şimdi, sanki ağlamak üzereymiş gibi gözleri ve burnu kızarıyordu.
"Kardeşim, baban seni çağırıyor."
"...Anladım."
"Hala kafan karışık olmalı, bu yüzden önce biraz dinlen, Adeline."
Jeff, Adeline'in kafasına hafifçe vurdu. Nazik bir dokunuştu.
Beş yıl aradan sonra ilk kez ana evdeki odasına dönen Adeline, kapıyı kapatıp kapıya yaslandı.
'Ailemiz her zaman bu kadar yakın mıydı? Eminim böyle değildi.'
Hayır değildi! Şehirli bir chaebol ailesi gibi soğuk ve mesafeliydiler...!
Adeline'in bildiği kadarıyla Bertrand ailesinde kuru bir atmosfer vardı.
Hayır, bireyselciliğe daha yakındı. Kötü geçinmiyorlardı ama kendi hayatlarına öncelik veriyorlardı.
Patrick neredeyse her zaman Bertrand malikanesine bağlıydı, bu yüzden onu nadiren görüyordu ve Jeff de işleriyle meşguldü, bu yüzden Delmuz'dan ayrılmadan önceki birkaç yıl boyunca ondan sadece mektuplar aracılığıyla haber alabilmişti.
Marki ve Markiz Bertrand da en az onlar kadar meşguldüler, bu yüzden Adeline bilinçli olarak uzaklaşmamış olsa bile, nadiren birlikte uyumlu bir zaman geçiriyorlardı.
En küçük kızlarına her istediğini veren insanlardı... ama bu illa ki yakın bir aile oldukları anlamına gelmiyordu.
Adeline son birkaç yıldır onları neredeyse yabancı hissediyordu, peki ne zaman onun haberi olmadan bu kadar sevgi dolu bir aile olmuşlardı?
"Sizin standartlarınız her zaman eşsizdir, Üstat."
"...Lloyd..."
Lloyd odaya girdi, yüzü her zamanki gibi masumdu. Bir hizmetçi üniforması içinde kusursuz bir şekilde giyinmişti, sanki onlarca yıldır bu arazide çalışıyormuş gibi görünüyordu.
"Ona nazik dediğinde deli olduğunu anlamıştım."
" O zamanlar bana karşı çok nazikti ."
Lloyd homurdandı. Evet, gözlerim beni kesinlikle yanıltıyordu. Adeline, kendisi için olumsuz olan bir konudan konuyu değiştirmeye karar verdi.
"Ne zaman geldin?"
"Bindiğin arabayı takip ettim. Hapsedildiğin malikanenin dışında bir fırsat kolluyordum ve sen dışarı çıktığında şansımı gördüm."
"Yolda beni kaçırsaydın iyi olurdu."
"Sadece ben mi? Saçmalıyorsun."
"Biliyorum..."
Lloyd'un zarar görmemiş olduğu anlaşılıyordu. Genç hizmetçisinin iyi durumda olduğunun teyit edilmesi Adeline'i biraz rahatlattı.
"Bir yerin yaralandı mı?"
"Hayır. Az önce kilit altındaydım. Senin de güvende olmana sevindim."
"...Söyleyecek çok şeyim var ama şimdilik kendimi tutuyorum."
Eğer şimdi Lloyd'un sızlanmalarını dinlemek zorunda kalsaydı, belki de ağlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bunun 'Son' Olduğunu Düşündüm, Sadece Değişmiş Bir Türe Dönmek İçin
FantasíaOrijinal romanda kötü adam oydu, ancak kendi ölümünü taklit ederek tüm ölüm bayraklarından gerektiği gibi kaçındı. Kaderinde ölecek olan zavallı çocuğu bile kurtardı, kahramanların hayatlarının sorunsuz olması için kendini feda etti... Ve böylece sa...