Oğuz'dan..
Hülya abla, Fatma ve yunus ile konuşurken zamanı nasıl geçti ne fark etmemiştim.Onca sene ayrı kaldığım anneme çoğu şeyi elbette anlatmam gerekiyordu.
Hülya abla "Derslerin nasıl evladım?" dedi meraklı bir tavırla.Yutkundum.Utançla başımı eğerken mırıldandım."Şey edebiyattan seksen dört aldım.Matematik ise doksan iki." dedim.Hülya ablanın kaşları yukarı kalktı.
"Vay be." dedi gülerek."Maşallah sana oğlum, derslerin ne güzelmiş." dedi.Kasılan bedenim gevşedi ve ona öylece baktım.Ne yani üvey annem gibi beni azarlamayacak mıydı?
Fatma'nın konuşması ile ona baktım."Oha abi, ben dokuzuncu sınıfım ama sen benden daha güzel notlar alıyorsun.Ben edebiyattan yetmiş iki aldım.Matematik zaten Allah'a emanet."dedi, biraz alayla ve hayranlık ile.Daha çok şaşırdım.Abim gibi derslerimden aşağılamayacak mıydı?
Yunus'a baktığımda bana şefkatle baktı.Sanki neler hissettiğimi anlamış gibi elini kaldırıp omzuma attı ve destek vermek ister gibi okşadı.Gülümsedim ona.Hülya abla, Fatma'ya döndü."Dün erkek sınıf arkadaşlarını dövmüşsün.Bunun hesabını ver sen önce." dedi.
Fatma "Ya anne!" diye sitem ederek konuştu."Erkek sınıf arkadaşlarım, kız kankilerime laf atıp durdular.Bana da 'Erkek Fama' dediler.Bende onlara nasıl erkek olunurmuş gösterdim." derken sona doğru iki elini yumruk yapıp boşluğa savurmuştu.Onun bu hali hepimizin gülmesine neden olurken Yunus konuştu.
"Fatma'nın kime çektiği belli oldu." dedi.Hülya ablanın gözleri dehşetle açıldı."Aman!Bir kavgacı bana yetiyor, ikincisine yüreğim dayanmaz." deyince yine güldük.Gerçekten de komik bir aileye denk gelmiştim.Fatma, annesinin yanından kalkıp diğer yanıma oturdu.
"Niye öyle diyorsun anne, bak oğlun Michael Jackson, kızın da Ronda Rousey." dedi.Bir elini yumruk yapıp bana uzatınca gülerek aynı şekilde elimi yumruk yapıp vurduk.Hülya abla "Onlar kimdir kız?" dedi anlamayarak.
"Çinliler bitti, şimdi de başımıza Amerikalı mı çıkarıyorsun?" dedi.Fatma gözlerini devirdi."Anne, kaç kere diyeceğim.BTS, Çinli değil yahu.Koreli bunlar." dedi bıkmış bir tavırla.
Hülya abla "Aman, hepsi aynı işte." deyince Yunus hemen konuya atladı."Valla Hülya teyzeceğim, BTS'e laf ettirmem.Adamlar resmen harika." dediğinde Fatma "Aha!" diye bağırdı."Kankimi buldum." diyerek elini ona doğru uzatıp çak yaptılar.
Bu hallerine güldüm.Hülya abla "Ay şimdiden bıktım sizden." dedi gülerek.Fatma, bana dönüp"Abi, Yunus'a odamdaki posterleri gösterebilir miyim?" dedi."Göster tabii." dedim, gülümseyip.
Onlar gidince Hülya abla boğazını temizledi."Oğlum." dediğinde baktım."Bak az önce size geleceğim, çalışacağım falan dedin ama..sen bu hayata alışman uzun sürer ki oğlum.Yani küçüklükten beri zengin bir ailede büyüdün, şimdi bu hayatı çekebilir misin ki?" dedi kelimeleri toparlayamayarak.
"O kişinin yanında kalacağıma bu hayatı yaşarım, abla.Çekmek ne kelime, ben sizin yanınızda olunca hayatı çekmem, yaşarım." dedim."Eğer istersen o evden ayrılıp yanınıza gelirim ve bir iş bulurum.Çalışırım." diye ekledim.
Hülya abla, anlayışlı bir ifadeyle gülümsedi."Eh peki madem." dedi.Ona yaklaşıp sarıldım.O da bana sarıldı.Hülya ablanın, kokusu nasıldı tam olarak anlatamazdım fakat tıpkı bir anne gibi kokuyordu.
&
Babamın beni araması ile telefonu açmıştım."Alo, oğlum?" dedi."Efendim?" dedim sadece."Allah'a şükür, sonunda açtın oğlum.Neredesin?" dediğinde yutkundum."Ben gerçek ailemin yanındayım, şimdi ilk kez o eve geleceğim." dedim.Babamın "Ne demek-" demesine kalmadan telefonu kapattım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZORBA/BXB
Художественная прозаBxb kurgusudur.Homofobikler girmesin.Kitabım gay kitabıdır, hetero değildir! Yarı texting. Uzun süredir zorbalık gören Evren ve onun biricik zorbası Oğuz.