Boneka : Erni Zakri
'Pangkalan'
Helmet dibuka serta merta rambut panjang separas bahu terurai menawan . Jaket dan glove dibuka sebelum Kayla dengan angkuh berjalan pergi ke ibu pejabat untuk melaporkan diri pada atasan.
Jam menunjukkan pukul 8.30 pagi , boleh tahan laju Kayla bawa motor . Dia gerak pukul 8.15 pagi dan hanya mengambil masa 15 minit untuk dia sampai ke pangkalan.
Semua prebet yang terserempak dengan dia menabik hormat sebelum melangkah pergi . Kayla dengan tanpa secalit senyuman di bibir dia menerima tabik hormat mereka semua tanpa menghentikan langkah nya .
"Black Eagle .....here you are ," ujar Twilight saat pintu pejabat dia dibuka dan muncul Nur Kayla Mykyla yang memandang dia tanpa perasaan .
Helmet diletakkan di sisi meja sebelum dia melabuhkan punggungnya di kerusi berdepan dengan Twilight.
"Seriously Twilight hari kedua perkahwinan aku , kau panggil duty ?" cela Kayla tak berpuas hati .
"Relax , kali ni betul- betul urgent . That's why aku terpaksa kacau honeymoon kau ," sinis Twilight memandang Kayla sambil bersilang tangan .
"Fine , apa dia ," datar Kayla singkat.
"Polis minta pihak kita hantar dua orang yang terbaik untuk collab dengan team diorang . So aku hantar kau dengan Ace ," jelas Twilight .
"Mission apa kali ni? and who is Ace?" soal Kayla heran .
"Same like you , her identity is secret . Dia dari organisasi rahsia yang lain , and yeah you will work together with her in this mission ," Kayla menyandarkan bahu dia pada kerusi . Partner mission? first time dia bekerjasama dengan orang lain untuk misi . Agak menarik .
"So kali ni kitaorang kena buat apa ?" .
"This time kau kena buru David Matteo , dia seorang pembunuh bersiri yang dah bunuh lebih dari 50 0rang but dia asyik terlepas ," terang Twilight.
"Kill or arrested?" soal Kayla singkat.
"If you can , just arrested him but ...."
Ini part paling Kayla suka . Senyuman sinis mula terukir di bibirnya .
"If things turn bad , kill him ."
Semakin lebar senyuman sinis Kayla saat arahan yang ditunggu - tunggu akhirnya keluar dari mulut Twilight .
"That's what i want to hear," Kayla bangun dari duduk nya. Helmet diambil dan mula melangkah ke arah pintu pejabat.
"Kayla ."
Langkahnya terhenti saat Twilight memanggil nama dia yang sebenar . Genggaman pada helmet dieratkan menahan geram . Dia tahu Twilight ingin bicara soal apa .
"Don't worry Twilight . Everthing's under my control . Aku cuma perlukan masa untuk cari maklumat Khalish ," balas Kayla tanpa perlu Twilight bertanya terlebih dahulu .
"If you say so . Aku cuma taknak kau yang jatuh bawah kawalan dia suatu hari nanti . Kau pun tahu kalau benda tu jadi , kau yang akan tanggung akibat dia ," ujar Twilight tegas memberi nasihat.
"Aku tahu . No need to remind me ."
Kayla beredar dari sana . Twilight menghela nafas yang berat melihat pemergian Kayla . Nur Kayla Mykyla sememangnya seorang yang tiada siapa dapat jangka apa tindakan dia selepas itu .
YOU ARE READING
Mia Moglie (C)
ActionSeorang gadis yang dipaksa dewasa dari berumur 8 tahun kini sudah berumur 24 tahun . Akibat dari ketegasan dan kekerasan yang dia terima sewaktu kecil menjadikan dia seorang yang dingin , degil dan tak gentar dengan apapun . "Black Eagle , kita ad...