BY: SEFFANO KAVANA
ABANG ISAAC
BAB 21
Isaac tertawa sendirian dibilik rahsianya,bukan senang dia mahu merancang plannya.
Pertama dia meletakkan ubat ubat tidur diminuman ibubapanya semasa mereka keluar untuk menghadiri majlis ulang tahun syarikat Dato Alex.
Semasa mereka tertidur Isaac lar yang sendiri membawa ibubapanya ke tempat persembunyiaan mereka. Dan Isaac sendiri yang buat seolah -olah ibubapanya terlibat dalam kemalangan jalan raya,Abang Simon, dan Abang Feng lar yang membantunya.
Itu lar kepakaraan Abang Simon dan Abang Feng membuat kemalangan itu betul-betul terjadi.Malah Inspektor Luqman dan Inspektor Rezuan juga banyak membantunya kerana mereka mahu mencari bukti untuk menangkap Uncle Martin.
Kedua hati inspektor itu kuat menyatakan Uncle Martin lar ketua dalang pengedar dadah,perdagangaan manusia dan juga seorang pembunuh yang kejam.Tetapi mereka tiada bukti lagi.
Mereka juga lar yang banyak membantu Isaac tetapi hanya satu yang mereka tidak pernah tahu tentang bilik rahsia Isaac itu dan dimana bilik itu diberada..!
Kini kedua inspektor itu boleh tersenyum lebar dan boleh tidur lena bila mereka sudah mendapat banyak bukti dari Isaac.Cuma mereka biar kan dulu orang tua itu bebas dan tidak mahu orang tua itu menghidu rancangan mereka nanti.
Isaac tersenyum kerana cara dia mendekat Janet juga dari rancangannya,dan Kak Intan juga dalam diam membantunya Kak Intan lar yang sengaja meletakkan benda tajam itu pada tayar kereta Pejiro Janet.
Apa yang buat Isaac gembira bila dia dapat tahu yang Janet juga ada hati padanya.Dia sangat gembira jika Janet datang ke bengkel Uncle Chan.
Dan satu benda yang Isaac paling benci adalah orang yang potong jalannya untuk mendekati Janet. Heidi selalu saja mengganggunya dan Janet.Sekarang pengganggu itu sudah dilenyapkan termasuk lar Auntie Dekna..!!
Daniel hampir dilenyapkannya tetapi sesorang telah menasihatinya agar tidak mengganggu Janet lagi dan kini dia dan Daniel telah menjadi sahabat baik dan tiada sesiapa pun boleh menyentuh sahabatnya itu.
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎
Tuan Mark memandang keluar jendela,hatinya resah,risau dan takut kerana dia takut anak sulungnya ikut jejak sikap kejam mendiang bapanya. Sir Leonard terkenal dengan kebijaksanan,kekejamaan dan kekayaannya tiada siapa pun berani melawan padanya.
Sir Leonard walaupun kejam tapi dia seorang ayah dan datuk yang sangat penyanyang pada anak dan cucunya.
Malah Isaac satu-satunya cucu kesayangaannya.Sebab Isaac cucu kesayangaan bapanya ini lar yang membuat Tuan Mark risau kerana kebanyakaan masa Sir Leonard menghabiskan masanya melayani karena nakal cucu kesayangaannya.Nasib baik lar Isaac jenis lelaki tidak terlalu manja.
Isaac hanya manja pada isterinya iaitu Janet itu yang membuatkan Tuan Mark pelik. Dengan atoknya tidak pula..!
Jangan saja Isaac diajar kekejaman oleh atoknya..! jangan saja Isaac diajar bermain senjata..!
"Selamat petang Tuan.." ujar Sam
Lamunan Tuan Mark tersentak dan menoleh kearah Sam yang memakai jaket hitam dan berseluar jeans hitam.
"Petang juga Sam..ada apa-apa berita kar.."
"Ada Tuan...malam semalam Tuan Martin telah ditangkap pihak polis berserta dengan bukti.." Ujar Sam serius.
"Ditangkap...siapa yang lapor.."
"Ada orang awam yang melaporkannya dan orang awam itu juga yang memberitahu dimana bukti-bukti itu disembunyikan oleh Tuan Martin.."Jelas Sam.
YOU ARE READING
ABANG ISAAC
RandomBY:SEFFANO KAVANA ABANG ISAAC SINOPSIS Mahu membesar dua adiknya yang masih kecil bukan senang. Hati Isaac kena kuat untuk menempuh segala cabaraan dalam hidupnya agar kedua adiknya dapat meneruskan persekolahaan mereka,Ada saja masalah yang timbul...