Bab 12

940 47 6
                                    

Infected : Sick Kick

        Jam kini menunjukkan pukul 2 pagi , perlahan pintu rumah dibuka supaya tidak menganggu seseorang yang dijangkakan nya sudah lena .

        Sunyi .

       "Hmm dah tidur lah tu ," gumam Kayla perlahan seakan berbisik pada diri sendiri . Semua barang nya diletakkan di ruang tamu sebelum langkah berat dibawa ke arah dapur .

'Klik'

Lampu dapur dibuka . Kayla menuju ke arah peti sejuk untuk mencari sesuatu yang boleh menghilangkan dahaga nya .

Sekotak susu dicapai sebelum dibuka penutup dan dia meneguk minum sepuasnya. Lega . Hari ini terlalu banyak perkara yang perlu dia selesaikan .

Hujung pangkal hidungnya dipicit sedikit pening dan kelelahan . Namun perlahan anak mata nya menangkap satu bilik yang agak menarik perhatian dia .

Ia tepat berada di bawah tangga , tiba-tiba gerak hati dia merasakan sesuatu di dalam bilik itu . Kaki melangkah mengikut gerak hati nya. Dia perlu periksa bilik itu!

Kini tepat berada di hadapan pintu yang agak tinggi sedikit dari ketinggian dia , tangan naik perlahan memegang tombol pintu itu sebelum dipulas dengan berhati-hati .

Debaran di dada semakin kuat apabila pintu mula terbuka perlahan dan kakinya mula melangkah masuk .

Ternganga luas mulut Kayla apabila mendapati di sebalik pintu kecil itu ada satu ruangan bilik sebesar master bedroom ataupun lebih yang penuh dengan skrin melekat di satu ruangan dinding . Satu meja lengkap dengan set laptop dan beberapa alatan yang tak berapa dia tahu kegunaan nya .

Mata beralih ke satu ruang yang seperti kotak besar berdinding tebal . Tangan naik menekan button hijau itu sebelum....

"Holy shit , w-what ..." tergamam Kayla untuk berkata-kata . Disebalik kotak itu ada bertingkat susunan senjata yang melekat di dinding . Pelbagai jenis senjata ada di situ.

       "Ini ke secret room Shadow ?" gumam Kayla berkerut dahi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ini ke secret room Shadow ?" gumam Kayla berkerut dahi . Jari naik mengusap nama yang terukir pada setiap senjata itu . Shadow . Mata melilau memerhati setiap inci ruangan bilik tersebut .

Kalau betul lah ini bilik nya .....bermakna segala maklumat yang Kayla perlukan mesti ada di salah satu tempat simpanan dalam bilik ini .

Kayla pergi ke ruang meja dipercayai tempat Shadow menganalisis dan mencari segala maklumat mangsa -mangsa dia .

Punggung dilabuhkan di kerusi gaming itu sebelum dirapatkan dirinya ke meja .

"Let me see ," jari Kayla degil menekan button on di laptop tersebut dan serta merta setiap alatan dan mesin di meja itu hidup dengan sendiri nya.

"Wooo , intresting ."

Teruja Kayla sebelum perasaan itu kian memudar saat dia sedar laptop itu memerlukan kata kunci untuk masuk .

"Kalau dah nama pun Shadow , memang harapan lah nak dapatkan bukti-bukti tu dengan senang ," gerutu Kayla sebelum bahu disandarkan pada kerusi itu . Helaan nafas dihembuskan dengan berat dan mata dipejam seketika .

Lama dia rehatkan diri disitu tiba -tiba.....

"What are you doing in my room , mia moglie (isteriku)."

Tersentak Kayla mendengar suara yang sangat dia kenali tetapi kali ini suara itu berlandaskan aura yang sangat dingin dan gelap .

Seluruh tubuh Kayla mengeras tak mampu untuk menoleh dan mulut yang terkunci tidak sanggup untuk menyahut panggilan itu.

"M-mampus lah aku ," gerutu Kayla dalam hati . Jantung dia semakin berdegup kencang saat kedengaran tapak kaki semakin mendekat dengannya .

"Aku tanya kau , apa yang kau buat dalam bilik aku , mia moglie (isteriku)" terhinjut bahu Kayla saat merasakan cengkaman pada kedua bahunya.

"A-aku .." tergagap Kayla ingin mencari alasan tujuan dia masuk ke dalam bilik itu . Kayla yang dikenali seorang yang tidak gentar dan takut dengan sesiapapun kini ...kini tangan dia menggigil sedikit gelisah dengan situasi sekarang .

"Look at me when you talk , mia moglie (isteriku) . Aku paling tak suka orang mengelak pandangan dari muka aku ," datar nada suara seseorang yang dikenali sebagai suaminya , Khalish.

        Perlahan kepala didongakkan sehingga anak mata dia bertembung dengan anak mata berwarna kelabu milik suaminya .

        "Siapa yang benarkan kau masuk dalam bilik aku hm?" dingin suara Khalish . Tangan beralih mencengkam pipi Kayla erat sehingga membuatkan isterinya sedikit meringis .

        "K-khalish sakit ," berkerut dahi Kayla apabila dia mula rasakan kesakitan dari cengkaman erat di pipi nya. No . Ini bukan Khalish yang dia kenal . Walaupun dia baru hidup dengan suaminya , dia tahu yang Khalish takkan sesekali menyakiti dia seperti yang suaminya lakukan sekarang ini.

       "Sakit? sakit ke ? hm?" lagi dia eratkan cengkaman sehingga Kayla terpaksa menolak kasar tangan suaminya . Namun sedikit pun tidak berganjak .

        "Aku paling tak suka , orang masuk ke tempat kerja aku ." ditolak kasar tubuh Kayla bersandar pada kerusi .

         "G-gila ! kau dah gila Khalish! k-kau nak bunuh isteri kau sendiri ke ?" Kayla terdesak untuk lepaskan diri apabila cengkaman dari pipi turun ke lehernya .

         "You' re my wife , you should obey your husband , mia moglie (isteriku)," cengkaman semakin dieratkan dileher isterinya . Gila! Dia nak bunuh isteri dia ke apa !

          "K-kau bukan Khalish  ," tangan Kayla cuba melepaskan gengaman suami nya dari leher dia dengan nafas yang tersekat mencari udara .

           "Then who i am ?" sinis dia berbisik di telinga Kayla membuatkan bulu roma Kayla meremang .

            "S-shad..." pandangan Kayla semakin buram apabila dia tidak cukup nafas . Berair mata nya merah cuba untuk kekal sedar .

      

          




Argh!! Apa kau dah buat Khalish! Sodar anak mummy oii!

Jangan lupa vote and komen okey ? Selamat malam semua , last update untuk harini . Besok kita continue untuk chapter ni ye❤️

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now