Felixs perspektiv*
När jag har tagit på mig en t-shirt och kortbyxor och fixat håret så plingar det på dörren. Det måste vara grannarna.
Jag går ner och ser att mamma har öppnat dörren. Där står Alicia och hennes familj. Jag går fram och hälsar. Jag hälsar på Hanna som Alicias syster heter. När jag kommer till Alicia så ger jag henne en kram. Hon besvarar kramen och pappa kommer med drinkar.
"Välkommen hit" säger pappa och vi alla skrålar med varandra.Jag ställer mig bredvid Alicia och hon ler mot mig. Jag känner att det vibrerar i fickan. Jag tar upp mobilen och ser att Omar smsat mig:
Omar: shoo bro! Vad händer?
Felix: har bjudit hit våra nya grannar. Själv då?
Omar: typ inget. Aha vilka är det då? Någon tjej?😏
Felix: haha det kan hända. Aa det är en tjej som heter Alicia. Ni måste träffa henne.
Omar: aa jaha. men du får snacka om det imon. Vi ska in till studieon imon. Hörs!
Felix: haha aa. Okej hejdå!😉
(Sms avslutad)Jag tittar upp på Alicia och wow vad hon ser fin ut. Hon har ett blått linne, ett par jeans på sig.
"Vad fin du är" säger jag och små rodnar lite. Det gör även hon.
"Tack. Du ser inte så dum ut du heller" säger hon och ler.
Jag skrattar till lite. Och det slutar med att vi båda står och skrattar där. Alla kollar mot oss frågandes.
"Asså det var inget" säger Alicia till alla.
"Okej" svarar de.
Hennes skratt får mig att känna mig trygg. Hon har ett fint leende oxå. Hela hon är fin och vacker. När vi har ätit och pratat så går vi från bordet och jag och Alicia går och sätter oss i soffan. Vi pratar en stund och har det kul.
"Ska vi gå ut en stund" frågar jag.
"Javisst" svar hon med ett leende på läpparna.
Vi går till hallen och tar på oss skorna och en jacka och går ut. Vi går och är tysta i kanske 2 min. Jag tänkte passa på att lära känna henne lite bättre så då kan jag ju fråga lite.
"Ee Alicia?" Säger jag efter en stunds tystnad.
"Aa?" Frågar hon nyfiket.
"Jag skulle vilja lära känna dig bättre. Vill du typ berätta lite om dig själv?" Frågar jag och små ler.
" ja men absolut" svarar hon och ler tillbaka. "Jag är 17 år och tycker om att träna, dansa och sjunga. Tycker om att gå på fest. Jag är en djurvän men har inga djur. Tycker om tv-spel. Och bada är gött. Aa jag vet inte vad jag ska säga mer" svarar hon och skrattar lite.
"Nej men du behöver inte säga mer" svarar jag med ett leende.
Nät vi har pratat och kommit tillbaka hem så går vi in och sätter oss i soffan. Där sitter även min syster Emelie (kom på ett namn) och Alicias syster Hanna.
"Vill ni spela spel?" Frågar jag.
"Ja, vad har för spel?" Frågar Hanna och Alicia.
"Hmm......jag har GTA5, FIFA15, något bilspel. Aa typ de hittar jag nu" svarar jag.
"GTA5 tycker jag" svarar Alicia.
Jag sätter igång det och Alicia börjar spela. Hon är riktigt bra.
Alicias perspektiv*
Jag ser hur Felix tittar hur jag gör. Han är så gullig. När jag har spelat klart så ska vi hem. Vi tackar för allt och tar på oss skorna. Vi kramar alla och går. När vi kommer hem så känner jag hur trött jag är. Jag kollar på mobilen och ser att det har ploppat upp något från displayen. Det är Felix. Han skrev:
"Hej. Jag hade jättekul med dig. Hoppas att du hade det med. Men sov gott så ses vi😉💕"
Av vad gulligt tänker jag. Jag skriver tillbaka:
"Hej. Ja jag hade jätte kul. Sov gott du med. godnatt💕"
"Godnatt" svarar han tillbaks. Jag lägger mobilen på nattduksbordet och somnar där efter med ett leende på läpparna.
-------------------------------------
Ja då var det tredje kapitlet ute. Vad tycker ni? Nu börjar det hända lite grejer och snart händer det mer. Men ha det bra💓
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Du och jag föralltid ~ f.s
Hayran KurguNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...