Bab 12 (continue)

954 46 2
                                    

Lovely: Billie Eilish

           Mata yang berair kemerahan akibat semakin kurang pernafasan . Badan yang sedikit mengigil dicekik erat di leher . Anak mata Kayla merenung wajah yang tiada perasaan di hadapan nya .

        "K-khalish , w-wakeup . K-kau akan bunuh isteri kau , kalau kau terus macam n-ni!" semakin kabur pandangan Kayla dan badan dia lembik tak mampu menghalang cengkaman di leher dia lagi . Dia sedaya upaya cuba menyedarkan suaminya dari perbuatan dia padanya.

       "You should obey your husband , mia moglie (isteriku)," datar suaminya .

Kayla dah tak mampu untuk pertahankan kesedaran dia , dengan tenaga yang dikumpulkan buat kali terakhir Kayla melayangkan satu tamparan yang sangat kuat pada pipi kanan Khalish .

'Pap!'

Terteleng kepala Khalish ke sisi saking kuatnya tamparan isterinya tadi . Berdesis sakit Khalish sebelum tangan naik mengusap bahagian pipi yang kemerahan .

"Ssss , kenapa kau tampar aku ?" soal Khalish sebelum beralih memandang wajah isterinya yang pucat lesu dan mempunyai kesan merah pada leher Kayla .

Terbeliak mata Khalish terkejut melihat keadaan Kayla yang terkulai lemah separuh sedar di kerusinya . "N-no nonono , mi amore!"

      Khalish tersedar dari tindakan dia terus menekup kedua pipi Kayla mengarahkan untuk memandang wajahnya.

       "H-hey , hey . Kayla look at me . Mi amore , look at me ," lembik. Kepala isterinya lembik seperti bayi membuatkan dada nya berombak penuh kerisauan .

Dia taktahu apa yang perlu dia lakukan ! Bibir Kayla semakin membiru dengan dada yang naik turun dengan laju cuba menghirup oksigen sebanyak yang mungkin .

Tanpa berfikir panjang dia mengangkat tubuh Kayla ala bridal style dan dibaringkan di atas lantai . Rambut isterinya diselak ketepi . Pipi ditepuk perlahan beberapa kali untuk mengelakkan Kayla dari menutup mata .

"Aduh ....apa aku dah buat ni... ," gumam Khalish berkerut dahi kesal dengan tindakan dia .

Seketika dia merenung wajah Kayla sebelum . "Sorry mi amore, aku terpaksa ."

Tangan kiri menutup hidung dan tangan kanan dibawa menekup kedua pipi isterinya sebelum Khalish beri bantuan pernafasan dari mulut ke mulut (CPR) .

Diulang beberapa kali sehingga Kayla sepenuhnya sedar dan menolak kasar dadanya. Dengan tercungap-cungap Kayla duduk dari baringan nya . Bibir dilap kasar sebelum renungan tajam dilempar pada Khalish.

"Kau nak bunuh aku ke apa ?!" herdik Kayla geram disela batuk sedikit . Tangan dilayangkan memukul bahu Khalish .

Mata dan wajah Khalish memandang isterinya sayu yang penuh dengan perasaan serba salah . "Aku...aku takda niat , maaf . Maaf , mi amore ."

Pemohonan maaf Khalish diabaikan , tangan naik mengusap lehernya yang ada kesan kemerahan cengkaman Khalish tadi . Kayla berdesis sedikit perih tekak dan kulit lehernya.

Khalish hanya menundukkan wajah nya tidak berani memandang Kayla . Dalam hati dia tidak henti mengutuk perbuatan dia yang hampir mencabut nyawa Kayla dengan tangannya sendiri.

Kayla melihat Khalish yang hanya berdiam diri sambil menundukkan wajahnya . Helaan nafas kedengaran berat keluar dari mulutnya. "Hm, aku dah nak mati pun kau sempat ambil kesempatan kan ? " tembak Kayla datar secara tiba-tiba.

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now