Bab 10

21 1 0
                                    

Hari pernikahan sudah tiba.Tania memegang dadanya yang berdeggup kencang.Zea yang melihat Tania hanya mampu tergeleng kepala.Biasalah orang nak kahwinkan?

"Beb,kau takut ?" Soal Zea.Tania hanya tersenyum kecil.Gila tak takut.

_
Thaqeef Wadid mengambil tempat dihadapan tok kadi.Wajah tok kadi sudah tersenyum.Berubah senyuman manis itu kepada senyuman sinis.

"Kamu kenal ini siapa?" Soal tok kadi itu.Tangannya menunjuk ke arah Tuan Thila.Perlahan Thaqeef menanggguk.

"Baik kenal...jadi mari mulakan" Ucap Tok kadi itu.Sebelum tempat itu di berikan ke Tuan Thila.

"Thaqeef Wadid bin Harith Thaqeef"

"Saya"

"Aku nikahkan engkau dengan anakku Tania Alyssa binti Thala Mikael dengan mas kahwinnya Rm 100,000 dan 2 utas gelang"
Ucap Tuan Thala.

"Aku terima nikah Tania Alyssa binti Thala Mikael dengan mas kahwinnya Rm 100,000 dan 2 utas gelang"

"Sah?"

"Sah?"

"Sah!"

"Sah!"

_
Tania Alyssa melangkah menuju ke arah bilik air.Tangannya dipegang dari belakang.Tubuhnya menjadi kaku seperti batu.

"Hai,Heart!" Suara itu seperti biasa ditelinganya.Cuba memproses suara itu.Itu Thaqeef!

"Macam mana awak boleh masuk?" Ucap Tania.Wajah bahang seperti udang bakar.

"Heh? Suami sendiri pun tak ingat.Kesian kitew"  Ucap  Thaqeef.
Tangannya naik memegang rambut hitam Tania.

Tania hanya membiarkan Thaqeef memegangnya kerana mereka sudah halal.Thaqeef hanya tersenyum kecil melihat perubahan Tania.Beberapa saat kemudian...

"Saya nak mandi." Tutur Tania perlahan.Senyuman Thaqeef berubah menjadi senyuman sinis.Tania menelan air liur melihat Thaqeef.

"Awak tepi sikit." Niatnya ingin mandi terbatal akibat lelaki di hadapannya.Tubuh sasa Thaqeef ditolak.Namun,Thaqeef tidak berganjak sedikit pun.

"Kita ubah panggilan boleh?" Tanya Thaqeef.Tania tercegat di hadapan pintu bilik air apabila pertanyaan Thaqeef masuk di anak telinganya.Tania terkelu ingin menjawap pertanyaan itu.

"Deal." Sejak bila entah aku deal? Otaknya cuba proses bila dia cakap deal.Thaqeef hanya tersenyum.

"Awak panggil saya abang saya panggil awak heart" Ucap Thaqeef.Tania sudah menjulingkan matanya.Abang?

"Abang?" Soal Tania.Thaqeef mengangguk perlahan.

_
"Abang bangun,Tania ada masak untuk abang" Ujar Tania lembut.Mereka bergaduh semalam.Takkan Thaqeef lupakan?

"Shh,abang nak tidur lagi.." Kata Thaqeef.Tempat paha isterinya diambil sebelum dia membaringkan kepalanya diatas paha isterinya.Tania langsung melelapkan matanya.

Kring!

Kring!

"Siapa kacau ni?" Mata dibuka.Wajah Tania sudah hilang dimata.Terus dia bangun.Tania yang tidur itu dipandang lama.

"Heart..." Suaranya berubah meleret.Bahu Tania digoncang perlahan.Tania sedar dari tidurnya.

"Abang,makan dulu" Suaranya berubah serak.Wajah sembap menaikkan rasa bersalahnya.

Thaqeef Wadid : His Heart |OGWhere stories live. Discover now