Thaqeef memandang sayu ke arah dua manusia dihadapannya.Tania hanya mementingkan Tidz darinya.Bahkan,dia langsung tidak dihiraukan.Yelah,kerja memanjang mana tak merajuk isterinya.
"Heart..i just want talk with you..not with he" Pandangan tajam diberikan kepada Tidz.Tidz mengabaikan tatapan itu.Tidz memandang telefon Tania.Terlihat gambar perkahwinan Thaqeef ♡ Tania.
'Beruntung daddy..gaduh-gaduh pun tetap simpan gambar' Pecah tawa Tidz melihat gambar Thaqeef yang terkejut melihat pocong di rumah hantu.
Thaqeef memandang Tidz.Gila punya budak! Aku kena abai macam tu je!!
"Abang!" Terus Thaqeef memusingkan kepalanya.Terlihat Rose bersama Tarique.Perut Rose semakin membesar.Katanya,sudah 4 bulan.
"Sunshine!"
"Starlight!" Ucap Thaqeef dan Tarique serentak.Tania memandang abangnya.Terus sahaja Tania memeluk erat badan Tarique.Rose tersenyum melihat kedua adik beradik itu.
Pandangan Rose kini memandang seorang budak lelaki di sebelah Thaqeef.Siapa itu? Otaknya memproses data.Setahunya,Thaqeef dengan Tania baru berkahwin 8 bulan.Kalau ada anak pun,6 bulan dalam perut Tania lagi?
"Oh,lupa kenalkan abang dengan kakak ipar Tania ni." Wajahnya teralir memandang Tidz yang sedang duduk itu.
"Ini Tidz Syakir bin Abdullah.Tidz,ini abang dengan kakak ipar mummy atau adik kepada daddy" Ucap Tania panjang lebar.Nafas diambil semula.
Tarique memandang wajah adik iparnya.Kelihatan wajah Thaqeef seperti loya atau ingin muntah?
"Sorry,saya rasa nak muntah" Terlebih dahulu Thaqeef meminta izin.Tania memandang Thaqeef.
"Mummy,kenapa daddy muntah" Jawapan dibalas dengan mengangkat kedua bahunya.Thaqeef muntah?
_
Pejam celik,hari demi hari,malam berganti siang.Sudah hari dimana Rose melahirkan.Thaqeef mengusap lembut bahagian bonjol diperut Tania.Tidz sudah tertidur kerana menunggu lama.Ahli keluarga lain hampir terlelap mata.Mana taknya? Kalau dah 2 jam kat dalam!"Daddy lama lagi ke?" Serak suara Tidz.Nampaknya,baru lepas bangun.Tania memeluk Tidz.
"Lambat lagi..Sayang" Ucap Tania.Thaqeef sudah melelapkan matanya.Seorang doktor keluar dari bilik dimana Rose melahirkan.
"Ahli keluarga Alyysa Rose?Anak yang dilahirkan selamat ibunya juga selamat tapi,suami cedera sikit" Tania mengerutkan keningnya.
"Isteri tak senjaga cengkam bahu Sang suami.Jadi..dia terpaksa memasuki wad juga" Terbeliak mata Tania.Ahli lain sudah ketawa.Tidz sedaya upaya menahan diri dari senyum.
"Hahahha,Heart waktu lahir nanti jangan cengkam abang ya?" Keluar air mata lelaki Thaqeef.Pertama kali mendengar suami sekali masuk wad.
_
Alyssa Rose mendukung anaknya.Tania melihat wajah bayi itu.Rupanya sebijik muka Rose dan Tarique.Comel!"Nama anak ni apa?" Tanya Tuan Harith.Cucunya dipandang geram.Comel sangat!
"Qirana Rose binti Tarique Aryan" Ucap Rose.
"Sedap nama"
Tania memandang sayu wajah bayi itu.Keresahan mula memasuki mindanya.Thaqeef perasan dengan perubahan muka sang isteri terus memukul lembut bahu Tania.
"Fikir apa tu?" Tanya Thaqeef.Suaranya berubah serak.
"Nothing" Jawap Tania.Wajah Tidz dipandang lama.
"Abang!" Panggil seseorang.Lantas kepala Tania berpusing.Kelihatan seorang perempuan yang tidak bertudung melambai ke Thaqeef.
"Hai strawberry" Strawberry?Tania menoleh ke Thaqeef.Kening dijungkitkan sedikit.
"This my adik ipar abang.Isteri Zayn.Qisya Ariqa" Bisik Thaqeef perlahan.Wajah Qisya dipandang lembut.
"Cupcake!" Lantang suara Zayn.Qisya memandang tajam mata Zayn.
"Abang lambat! Penat tau Qis tunggu" Ucap Qisya.Zayn hanya tersenyum kelat.Kelihatan anak mamai.
"Papa,Lea nat aru alik umah" Pelat Suaranya.Tania memandang suaminya.
"Qisya Azzalea.Anak Zayn" Kata Thaqeef.Tania hanya terangguk-angguk kecil.Anak mereka nak letak nama apa?
_
Bam!"Allah sayang! Kenapa?" Tanya Thaqeef.Tania melajukan langkahnya memasuki bilik.Pintu ditutup rapat.
"Abanglah!" Semenjak Tania mengandung ada saja hal tak kena.
"Sayang,buka pintu ni dulu..Pleaseeee" Rayu Thaqeef.Dahinya dipegang.Dia memusingkan tubuhnya.Wajah Tidz menyapa kelopak matanya.
"Sh...sh..sh...kesian dia..kena tidur luar" Ucap Tidz.Thaqeef memandang tajam ke arah Tidz.
"Sayang..buka pintu" Rayu Thaqeef.
Apabila pintu dibuka,Thaqeef terus melangkah masuk ke dalam.Tania yang duduk menutupi badannya dipandang.
"Sayang.." Lembut suara Thaqeef.Tania mendongak ke atas.Wajah Thaqeef dipandang.
"Barang sayang dah habis" Makin kuat tangisan Tania.
"Abang buang semua barang ni!" Ucap Thaqeef.Tania mengeleng.Dia tak nak baru,dia nak lama!
"Sampai hati abang..." Tania mengesat air mutiara jernihnya.
"Abang tak ada hati,Heart.Hati abang kat sayang" Ucap Thaqeef.Tania memukul dada Thaqeef.
_
Alyssa Rose melangkah masuk ke dalam bilik baju.Niatnya ingin mencari pakaian.Tangannya mencapai baju besar dan kain batik."Bah!"
Rose sudah terjatuh di lantai yang bersih.Dadanya diusap lembut.Kus semangat!
"Abang!" Teriak Rose.Dia terus bangun dari terduduk dilantai.Wajah Tarique dipandang tajam.
Qirana yang berada dipakuan Tarique dipandang.Qirana hanya tersenyum kecil.
"Abang sengaja kan!!" Rose meluru ke katil.Langkah dipercepatkan.
Tarique hanya tersenyum kecil.Rose merasa mual.Langkahnya di atur ke tandas.
Blurk!
"Sayang okay?" Rose menandang lama wajah Tarique.Alat kehamilan dipegang.
"Sayang...mengandung" Tangannya digengam erat.Qirana baru berumur 9 bulan lebih.Semua salah Tarique bukan dia!
"Yeah!!" Kuat suara Tarique dan Qirana.Tarique yang mendukung Qirana sudah lompat riang.
_
Thaqeef Wadid memandang tajam wajah Rose.Mengandung lagi?Dia tak seronok pun.Tapi,Puan Tira dan Tuan Harith sudah kesenangan.Cucu baru!
"Abang.." Meleret suara Tania memanggil Thaqeef.Wajah serius Thaqeef sudah membuat dia sudah untuk bercakap.
"Yes,Heart?" Ucapnya lagi.Tania hanya diam memandang wajah Tarique.Mata digerakkan bagi menyuruh Tarique meminta maaf.
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
Romance𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...